Jinak výrazy "minerál" a "polosyntetika" v dnešní době ztratily smysl. Nalij tam to, co splňuje specifikace výrobce moto.
edit: Jo, a motooleje od Castrolu nejsou za ty prachy nic moc, v testech končívají spíše vzadu. Pouvažuj třeba nad u nás oblíbeným Motulem 5100.
Naposledy editováno 18.06.2010 09:58:44
Motul 5100 Ester a věř, že pro Tvoji moto splňuje bohatě všechny požadavky.
Jak říká 1100Virago: Minerál, polosyntetika a syntetika je přežitý označování. Nicméně je fakt, že výrobci to ještě občas na obalu mají, protože na to "neználci" slyší.
Naposledy editováno 18.06.2010 10:22:50
http://oleje.cz/inde...ain&page=moto_4t
jinak by měla sedět specifikace toho co maš v manualu s tim co to neska nahrazuje, je tam někde převodní tabulka, udajně tam desi píšou, že pokud tam naleješ, nejmodernější rejsový olej tak nic nezkurvíš pač ten ma udajně šecky přísady kere někerejm scházej, jenže tě asi litr nebude stat 250 kachli, zda se mi zda že tva specifikace vzhledem k roku výroby bude API service klasse SE oder SF , čemuž neska odpovida API SG, nebo API SJ/SH/SJ/SL JASO T 903 MA, značku si vyber jakou ceš a visku asi tech 10 w 40
3 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?
Nic proti žádné značce, ale pokud se u některé objevuí jen jásavé komentáře, myslím si své. Je to prostě kult, ničím nepodepřený. Mezitim mohl celou firmu koupit někdo jiný a začít vyrábět jinde a úplně jiný olej, jen do stejných flašek... a nadšení "Motul 5100 woe" se ještě pár let jistě udrží.
Naposledy editováno 18.06.2010 17:04:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
A nemyslím, že by to byl až takovej kult...kult je spíš, že KTM předepisuje Motorex a lidi do toho za boha jinej olej nechtějí, Ducati Agip... Jsou to jen marketingový tahy firem, aby se to prodávalo. Jednou ten olej splní kriteria testů pro tu kterou specifikaci a hotovo.
Zkusil jsem dávat dost značek Shell, Valvoline, Denicol, Castrol... a nejlíp z toho vyšel fakt ten Motul.
P.S. Při stáří té motorky, bych rozhodně nedával "rejsovej" (zajímavý označení ) olej. Obsahují aditiva co uvolňují usazeniny a to nemusí dobře skončit. Měl jsem tu i zadřenou kliku kvůli tomu, že tam po klasickým oleji dal majitel takovej olej.
Naposledy editováno 18.06.2010 17:19:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
Dřík>rrss>
Jaké testy myslíš ? Ve kterých testech Motul vyhrává ? Dám sem obligátní otázku ... co test oxidační stability ?
JInak třeba Motul pro můj skútr zdaleka nenábízí to nej, to jen Castrol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
co je ten isty motor lial 20W50 GP-prave pred letom mi vyslo vymenit olej
trochu to aj znizilo spotrebu oleja
inak celu jar jazdila na 10w40 GPS.
ako ti 1100VIRAGO pisal nelej tam GTX.
tento motor je nenarocny a akykolvek
motorkovy olej do stvortaktu je dobry
pocas celej sezony 10W40 15W50
pocas horkeho leta-alebo ked uz ma
vysoku spotrebu oleja aj 20W50
Naposledy editováno 19.06.2010 06:02:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
pedal>babuka>
Aha rádoby vtipná poznámka se skútrem, ne nemám superzávodní skútr, no nebudu tě seznamovat s mojí temnou minulostí motorkáře Teď jezdím na skútru a stojí to za to a baví mě to. Zvláštní, že lidé kolem skútrů nikomu nepřipomínají obsah toho či onoho a kolem motorek se najde vždy někdo s nějakou vtipnou poznámkou. Vtip je v tom, že právě v tom mém skútru dostává olej daleko více zabrat než třeba v tvojí motorce. Vem si kolik to točí otáček a vem si že olejová náplň je 1l, tj. je velmi intenzivně mícháná a vem si, že variátor svádí na rychlé tahání za plyn. A vtip je v tom, že olej pokud splňuje JASO MB, tak je pro výše uvedené lépe připraven. A kdo v této kategorii nabízí olej ?----------------------------------------------------
Velice mě rozesměje, když někdo píše že nějaký olej dobrý je a dobrý bude. No omlouvám se, každý máme nějakou svojí úchylku a je to asi z mojí strany profesní deformace ale jelikož jsem se nějakou dobu zabýval vývojem vysokotlakých přísad do olejů, tak mě podobné řeči pobaví o to více. To že se u nás používá hodně Motul, tak to je spíš zvyková kultura a marketing z poloviny 90tých let a je to do jisté míry spojené se značkou Yamaha. V té době jsem také v Yamaze FZR používal Motul a v zásadě nic proti němu. Jen mi ale vadí jak někteří prodejci Motulu zaměňují označení a chemické složení a tedy i oblast použití - je to tady v jiném vláknu a potom člověk poslouchá Motul Motul. S tím mají problém teda i jiní prodejci jiných značek. Značka za to asi nemůže.
Když tady někdo píše něco o testech, tak se vždy zeptám o jakých, protože vím, že se podobné testy s udáním výrobce oleje moc nezveřejňují - určitě ne testy v primární vědecké literatuře, tam se často používá jen kódování pro označení oleje, aby se zabránilo případným pravním sporům, že někdo něco špatně otestoval a že poškozuje něčí dobré jméno a pokud ty testy přímo neděláš nebo nemáš možnost nahlédnout někomu pod ruku, tak prostě nevíš.
Máš pravdu, že z hlediska oxidační stability oleje je důležitý i obsah zbylého oleje. U mého skútru to je třeba podle údajů výrobce pouhých 100 ml. Faktem ale je, že i olej + něco co tam zbude po výměně + obsah rozpuštěného kyslíku, tak to je multikomponentní směs, takže to může reagovat po chemické stránce všelijak a jaký je z hlediska rychlosti chmické reakce nejdůležitější parametr ? No teplota, rychlost chemické reakce závisí na teplotě exponenciálně, tj. tak jako tak údaj ať už z klasického testu oleje na oxidační stabilitu (probublávání kyslíkem při 200°C) nebo údaj z tlakového DSC je bez ohledu na obsah nevylitého oleje důležitý. Každopádně výsledky tohoto testu informují jak dlouho si olej podrží vlastnosti. Pochopitelně řada lidí jak jsem pochopil z tohohle vlákna má tyto informace a i výsledky těchto a dalších testů, takže nemusím dál pokračovat.
Naposledy editováno 19.06.2010 08:54:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
to babuka: hledej na netu Jo a hlavně to nebrat tak, že Castrol je špatnej. Třeba do velkejch vzducháčů V2 ho dávám.
Moje doporučení má. Howgh, domluvil jsem
nekonečný téma
Naposledy editováno 19.06.2010 09:10:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
1 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?
najlepsie dlhou jazdou potom vypustit olej
a nechat ho vykvapat aj tri dni
skusil som to raz ked som menil olej
z otvoru uz nic netieklo tak som pod motor dal prazdny
pohar a pocas troch dni nakvapkalo okolo
2 dcl oleja
tymto trikom sa znizi mnozstvo opotrebovaneho
oleja co vzdy zostane v motore
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
pedal>babuka>
Právě že dobrý olej se obejde bez xx dalších aditiv a klíč je v dobrém základovém oleji a ne v nějakých aditivech. Jen aby nebylo přeaditivováno. Ono taky 125cc 4takt co točí xx tis. otáček tam olej ubývá z řady důvodů, tak proč něco podceňovat, ale co ti budu vyprávět, však to znáš. Prostě něco dobré je a bude - asi navěky. Každopádně kdo jezdí (nevím jestli to je vhodné slovo pro činnost, kterou popisuješ) stylem jak píšeš, tak tohle neřeší, to je fakt. Klasifikaci podle SAE 10W40 a 20W50 vyhovuje i řada fritovacích olejů, tak s chutí do toho - nějaký úbytek oleje netřeba řešit, je to laciné - tak to jen můj tip. Můžeš to ověřit i na vlastní předkožku, jak píšeš.
Nechápu proč pořád ta obhajoba Motulu. Jako nic proti. Proč ne třeba Fuchs, Denicol a xx dalších ? V JASO MB pro můj skútr nabízí něco jen Catrol. Vlákno jsem si četl a vím, že jsi na začátku radil převod ze starší na novou výkonostní klasifikaci a v zásadě jakoukoliv značku. Rada naprosto v pořádku. Jinak v zásadě je dobré do staré motorky dávat to samé co dával předešlý majitel. Pokud nebyl jiný problém. Někdo ale napíše něco proti Motulu a to jsem tady nebyl já jako první a hned na něj.
Naposledy editováno 21.06.2010 20:15:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
babuka: Nechápu proč pořád ta obhajoba Motulu. Jako nic proti. Proč ne třeba Fuchs, Denicol a xx dalších ?
Protože je k dostání na každém rohu. Já třeba liju do motorky Denicol, protože mi nejméně ubývá (nevím proč - zkusil jsem Motul, Castrol, Valvoline, Motorex a Denicol), ale nikde poblíž v okolí ho nejde koupit tak, že bych zašel do krámu a odnesl si potřebný počet flašek. O čepovaném ani nemluvě. Takže musím objednávat z internetu, zatímco Motul mají v každém motokrámě nebo servisu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?
1 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 400 problém s řazením Honda CB 400 | blako | 15 | 27.5.2022 v 23:15 Mimísek |
Ultrazvukové čištění karburátorů Honda CB 400 | Schejby | 15 | 10.9.2021 v 08:53 Neom |
Záhada: Honda CB400N nejede při 600... [1, 2] Honda CB 400 | blumentopf | 32 | 7.5.2021 v 21:17 blumentopf |
Honda CB 400 N Honda CB 400 | Knakml | 6 | 16.6.2020 v 19:02 zdenysrx6 |
doporučení člověka NA GO motoru Honda CB 400 | Mýval | 8 | 13.5.2020 v 04:50 Aliass |