Naposledy editováno 23.07.2017 11:30:01
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
navic radovej 2T ctyrval teda nevim, nevim, to bude narocny i pro fabriku.. co si pamatuju tak honda (NSR500) mela V-ecko, Yamaha ve stejne tride tusim snad neco jako "paralelne spojeny dva dvouvalce se dvema klikama"... seriove je takovymu pocinu nejbliz asi NS400R (3 valce, dva dopredu jeden dozadu..)
45kkc za kliku je podle me uz docela palka, kdyz sezenes rozumnou a ochotnou firmu tak obrabeni, vyvazovani i zuslechtovani vyjde urcite na min.. typoval bych ze by ses mohl do tretiny az pulky vejit, (ale zas teda fakt hadam - nejsem ani kovoobrabec ani kalic..)
...jenze furt je problem viz vise - kdyz to navrhnes blbe, budes mit v celku drahy tezitko
...a jinak bych vubec namisto nadhazovani tematu a loveni "rozumu" na m.cz daleko spis poshanel skripta z oboru spalovaci motory, tam se kupodivu i ledacos zajimavyho dozvis
GSpower píše: Sorry. Gsxr jsem tam dal, protože to po mě chtělo nějakou motorku, jinak to nešlo zveřejnit. Jinak stavim řadový dvoutaktní čtyřválec...
nechci tě podceňovat,ale pokud nedokážeš navrhnout ani materiál a jeho následné zušlechtění,tak jak chceš navrhnout a vypočítat celou konstrukci kliky?
pokud by jsi dělal sekačku na trávu s výkonem 5,5 k ,tak se to nějak uplácá,ale 2t 4válec?to bude výkon jako hovado........
jinak bych byl moc rád když by se to povedlo určitě by to bylo dost zajímavé mám moc rád tyhle "domácí" stavby
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
Naposledy editováno 24.07.2017 06:36:01
když budeš znát rozměry,můžeš si to vypočíst,lisovaný spoj může přenášet:
osovou sílu – F * d * l * f * p
kroutící moment – MK 0,5 * d2 * l * f * p
bezpečnost proti prokluzu: k = 1,5 2, Msv k * Mk
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
vím o člověku,co sériově stavěl funkční jednovácové motory a když se pak pokoušel z toho udělat dvouválec,tak si vylámal zuby......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele
Dolph-cz píše: ..........další věc,jak chceš vyřešit opěrné ložiska mezi klikama?každý trošku lepší dvouvál má ty ložiska 2 vedle sebe,protože jedno to neunese a k tomu mezi ně labyrint,při šířce 4 klikovek by měl ten motor metr!!
vím o člověku,co sériově stavěl funkční jednovácové motory a když se pak pokoušel z toho udělat dvouválec,tak si vylámal zuby......
Viděl jsi video z Maďarska, jak tam honí něco co vypadá jako Jawa 350 a má to šestiválec, kde má vedle sebe 6 válců z 350 a ten motor chodí a zdaleka nemá víc jak metr na šířku. Zvuk super a jede mu to také pěkně.
Vítězslav_Máří píše: Viděl jsi video z Maďarska, jak tam honí něco co vypadá jako Jawa 350 a má to šestiválec, kde má vedle sebe 6 válců z 350 a ten motor chodí a zdaleka nemá víc jak metr na šířku. Zvuk super a jede mu to také pěkně.
jo,to jsem viděl jak moc mu to funguje-vibrace,výkon,životnost ...,se už asi nedopátráme....,ale borec
neříkám,že je to nemožné,jsou lidi,co mají veliké znalosti a možnosti.....,jen pochybuju,že se na fórech vyptával,jaký přesah použít pro lisovaný spoj....
Naposledy editováno 24.07.2017 08:06:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele
Mňojo píše: Čepy bych osobně dělal z klasiky 14 220 , nechat nacementovat ale zbytek nemám potuchy
Na čepy je to málo. je potřeba materiál 16220 nebo lépe 16720 ,ale ten už je velmi těžko k sehnání.
Cemetovat 0,4-0,6mm, kalit popustit na 53-55HRC
z 14220 tak max. setrvačníky,
přesah na čepech .. co na to říct: strašně záleží na průměru čepu a tím na ploše kterou to bude držet. na malé motory (do 50ccm) se dělá přesah tak 0,03-0,035mm u velkých motorů (okolo 250ccm) se dělá přesah 0,07-0,075mm,ale jak píšu záleží na průměru toho čepu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele
Tifone píše: Na čepy je to málo. je potřeba materiál 16220 nebo lépe 16720 ,ale ten už je velmi těžko k sehnání.
Cemetovat 0,4-0,6mm, kalit popustit na 53-55HRC
z 14220 tak max. setrvačníky,
přesah na čepech .. co na to říct: strašně záleží na průměru čepu a tím na ploše kterou to bude držet. na malé motory (do 50ccm) se dělá přesah tak 0,03-0,035mm u velkých motorů (okolo 250ccm) se dělá přesah 0,07-0,075mm,ale jak píšu záleží na průměru toho čepu.
Není tam chyba? Cementačka "POLDI-HOR" je 16 420 né 16 220??? jinak souhlas
Naposledy editováno 24.07.2017 09:48:38
2 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
GSpower píše: Krása. Nestavím závoďák, bude to všechno z prskoletu 50ccm cca 4koně
to jsi měl napsat hned na začátku!
tím se to hodně zredukuje,například hlavní čepy 50mm,jsou šíleně moc,na ojnicích nebudeš mít ani polovinu.navíc velké ložisko znamená i velká vůle a velké rotující hmoty,to je taky nežádoucí.
PETARDAK píše: Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...
dobře ty
GSpower píše: Další věc je, že musím dát zapalování á90º aby se mě to vešlo. Je to 2t, tak by to mohlo být asi jedno, jaký bude pořadí ne? Dal bych to od prvního válce po 90º a každá čtvrtotáčka bude pálit. ???
-U 4válce/2T se velmi často používá jen dvojí zapalování a pálí 2 a 2 válce současně... m.j. tak funguje i ten KONIG, zmiňovaný výše
-i u takto slabého stroje, "musíš" (u lisované kliky) brát výkon mezi válci a ne na konci, jinak se ta klika bude kroutit a praskat
Naposledy editováno 24.07.2017 11:56:00
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele
GSpower píše: Ano, výkon vezmu mezi 2 a 3 válcem asi na přímá kola. Jen mě nenapadá důvod, proč bych nemohl dát válce po 90 °??
po 90° to dát můžeš,ale stačí ti dvě dvojté indukční cívky-jedna pro 0 a 180,druhá pro 90 a 240.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele
Dolph-cz píše: po 90° to dát můžeš,ale stačí ti dvě dvojté indukční cívky-jedna pro 0 a 180,druhá pro 90 a 240.
Nejsem si jistý, že u 2T, který při D.Ú. už vlastně dokončuje přefuk, by ta plonkovní jiskra nemohla dělat paseku... u 4T je to samo, běžné, ale tam při H.Ú. při střihu ventilů, ta jiskra navíc, ničemu nevadí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1190, 1191] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35725 | Dnes v 16:41 LukynO17 |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |