(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější
Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .
Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???
Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
není lepši kombince pro uši a čichový aparát
za mne
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Je ale zase fakt že KTM ten 2t pořád zdokonaluje a snaží se posouvat dál. (i když ta cena nelahodí mému uchu a oku KTM je celkově předražená ) Narozdíl od japonců. To mi přijde že Japonsky endura s 2T zaspali dobu ačkoli si myslím že je to celkem škoda...
paulyrsv píše: Jsem zvědavý jak jim to pojede když zkoušeli 2T vstřikovaní u Bimoty V-due tak jim to moc nefungovalo protože řídící jednotka nezvladalá ty vysoké otáčky
no jo ale v jakej to bylo době? to bylo CD zázrak počítačové doby. dneska bych se toho nebál a věřim jim
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
SirIndy píše: Muj sen je 2T se vstrikovanim, ktere bude zaroven do smesi spolehlive davkovat olej. Tim by byla odstranena pro me hlavni nevyhoda 2T.
Kompresorem přeplňovanej dvoutakt s přímým vstřikem a oběhovým mazáním (jako maj 4T, při přeplňování a přímým vstřiku není potřeba hnát cokoli pod pístem), to je imho ta správná cesta. Nízká hmotnost, až na kompresor jednoduchost a ekologický to taky bude až za roh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Velkobouchač píše: FiZzeR> a jezdit by to mohlo na naftu
A mohlo by to bejt čtyry patra vysoký a točit 60 za minutu... otáček, né tisíc Vlastně počkat, s tímdle agregátem už prej drandil nějakej Valdez za stáj Exxon...
Nafta do traktoru, benzín do motoru
Naposledy editováno 22.03.2013 23:20:39
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Pokud je motor plněn (a vyplachován) nuceně kompresorem, pak vůbec není třeba prostor pod pístem využívat, takže karter pak klidně může být konstruován jako u čtyřtaktu, bez přepážek.
Ale jak už tu zaznělo, u moderních vysokootáčkových motorů může být problém s tím, zda řídicí jednotka a hlavně vstřikovací element samotný zvládne dávkovat benzin při tak vysoké frekvenci vstřiků.
Jinak k tématu... dvoutakty jistě vyskočí z popela jako vyplašený zajíc v momentě, kdy se povede zlikvidovat ty všelijaké "ekonesmysly". Což bude bohužel běh na velmi douhou trať, ne-li nekonečnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
J.M.K. píše: Creck> Motor se místo směsí "vyplachuje" samotným vzduchem, takže odpadají ztráty únikem směsi do výfuku. Mazání může být rovněž tlakové jako u čtyřtaktu - ostatně některé typy starých naftových dvoutaktů měly rovněž plnění "spodní kompresí" z karteru a karter se při pohybu pístu nahoru plnil vzduchem přes jednosměrný samočinný ventil. A i tyto motory měly oběhové mazání, ať už s mokrou, nebo suchou vanou.
Pokud je motor plněn (a vyplachován) nuceně kompresorem, pak vůbec není třeba prostor pod pístem využívat, takže karter pak klidně může být konstruován jako u čtyřtaktu, bez přepážek.
Ale jak už tu zaznělo, u moderních vysokootáčkových motorů může být problém s tím, zda řídicí jednotka a hlavně vstřikovací element samotný zvládne dávkovat benzin při tak vysoké frekvenci vstřiků.
Jinak k tématu... dvoutakty jistě vyskočí z popela jako vyplašený zajíc v momentě, kdy se povede zlikvidovat ty všelijaké "ekonesmysly". Což bude bohužel běh na velmi douhou trať, ne-li nekonečnou.
Dvoutakt bez spalovani oleje, to by bylo uplne nejlepsi, ten by s temi ekonesmysly asi nemel mit problem. Pises ze jsou problem vysoke otacky - tak co treba litrovej dvoutakt co nebude muset tolik tocit?
Motory Jawa 350 jsou toho opakem - nejlépe pracují kolem 3500RPM, sice déle vydrží, ale moc efektivní nejsou. Jenže je třeba vzít v potaz, že ten motor je konstrukčně přes 60 let starý. Podobně motor Trabant by neměl přesáhnout 4750RPM, zatímco soudobé čtyřtakty v klidu točily přes 6000RPM.
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Urazi me jeceni silenejch ekoteroristu . Mne ricin voni a ti chudacci kdyz nekam letej protestovat - za ten let znecistej vzduch vic nez dvoutaktni motorka za celej zivot! Ale oni debilove bojujou za svatou vec AT TO STOJI CO TO STOJI! Meli by zacit chodit pesky: to by jicb ubylo!
2x edit pismenko
Naposledy editováno 23.03.2013 06:26:50
Takže je to jako se vším.Koncepce je dávno známá,ale záleží na "mocipánech",jestli se daná věc dostane do výroby,jestli se jim "hodí do krámu".
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
prostě nemůže mít přijatelný parametry, když jede "furt" na
stejné, čtyřkvaltové, převodovce "z Péráka" a
pro DVA válce má jen JEDEN karbec
Naposledy editováno 23.03.2013 08:58:29
No a moto prevodovky? Ony udelaly v manualu nejakej prevratnej vyvoj? Nevsiml jsem sj!
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
hlásající světu, že "náš motor" má čtyřventilovou hlavu válců,
když (např.Suzuki) vyráběla sériově motocyklové čtyřventily
už od začátku 80.let
není to "právě ideální" a kdykoliv V MINULOSTI šel někdo
"do tuningu"(především aut!, protože máloplatný,
Jawa je koncepcí dvouválec/jeden karbec unikátní),
tak každému z válců "dopřál" vlastní karburátor
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
ale i z tohoto důvodu "dával" TŘÍVALEC Wartburg 353(a miloval jsem ho!)
z 1000 ccm jen 50 kobylek
a "třeba" Suzuki GT750(!!)tříválec se TŘEMI karburátory
koníků SEDMDESÁT (a řekl bych, že byl starší)...