hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .
Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.
Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).
Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
PS: aha, teraz už viem, prečo mám toľko matičiek, čo nikde nepasujú. Dve matice sú preto, keby si jednu stratil.
Naposledy editováno 22.12.2019 08:16:50
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
RAMIR píše: jako já tam matičku taky nikdy nedával a prášek si taky ještě pamatuju, jen sem psal jak si myslím že to má být
Dokedy som ja koncipoval ten svoj výplod tak ty už si svoj uverejnil. Teda ten prášok má opodstatnenie tá duša sa aj pri správnej pozícii stále trrie o plášť, mne sa stalo, síce na aute, že som mal v bezdušáku dušu a mi ju predralo o plášť.
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
JiriK84 píše: Klouzek nebo mastek se normálně používá, 5kg stojí nějaké 200,- a vzhledem k počtu výměn kol s duší vydrží v pneuservisu 5kg pomalu na 2 sezóny, prodává se i třeba 0,5kg baleni,. Jestli si někdo dá do pláště duši na sucho tak je u mě sebevrah a pokud to takhle udělá pneuservis tak by jim měli sebrat ŽL. A v kole je primárně pro zabránění prodření duše při jízdě odvalováním pneumatiky.
No, do riti, a ja že prečo mám v endure také šuľance na duši, ale niekedy boli duše aj s tým práškom, či nie? a som sebevrah, mám to v endure bez omastku, prednú som motovaal sám a v pneuservise sú vrahovia , zadný plášť mi montovali tam. teda JiríK84, ty vieš človeka potešiť. Keď sa mi to prederavý , predrie tak viem prečo. ale tie štuplové plášte asi ojazdím skôr , ako predriem tú dušu. Potom tam dám ten zázračný prášok.
PS: za starých časov, keď som mal duše v motorkových plášťoch , tak som tiež nič nedával , ale duše boli od nova napatlané s tým práškom.
Naposledy editováno 22.12.2019 09:28:14
2 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
lobo6 píše: Matice s podložkou má chránit navulkanizovaný ventil ( podložka,matka,ráfek,matka) aby se přitáhl a nenakláněl například Hevy Duty (tlusté) duše na to trpí.
Mně se tenhle nevulkanizovaný, tedy nelepený ventil naklonil a díky nedotažené vnitřní matici kolem něj ucházel vzduch. U tohohle typu duše je tedy potřeba matic dvou. A klouzek dávám vždy.
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
dave-lister píše: Klouzek na duše
Dobře ty1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
Duše se nikdy maticí k ráfku nejistí! A to ani u XT660.
Hezké svátky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
Díky za první příspěvek přímo k věci .
Už jsem pár pneu zouval a pro NAVULKANIZOVANÝ ventil zažil jen podložku do ráfku a jednu matici mimo ráfek, nebo i druhý případ, matici na podložku do ráfku a druhou na ráfek. Ale pořád mi to není jasné, takže prosím ještě jedno kolo pro navulkanizované ventilky.
Ještě jsem koukal na další výrobce a je více dodavatelů, kteří dodávají jen jednu matici... a o to je to zmatečnější .
A jinak mastek při obouvání vážně dávám v dostatečném množství a kupuji jej 1 kg za cca 50 kaček u nás v barvách a lacích. Spotřeba je prakticky mizivá, jak píšou kolegové. A v nouzi lze použít i dětský zásyp
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
Frames píše: Jednou maticí se utáhne podložka nenavulkanizovaného ventilu k duši aby fakt těsnil a druhá matice event. slouží jako kontramatka ke kovové čepičce s těsněním, aby se ta náhodou nepovolila a mohla dále jistit těsnost ventilku když se odstředivou silou při velmi vysokých rychlostech odlehčí - vzdálí jehla ventilu ze sedla. Velmi užitečné pro Jawu 650...?
Duše se nikdy maticí k ráfku nejistí! A to ani u XT660.
Hezké svátky!
Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
Naposledy editováno 23.12.2019 09:34:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
lobo6 píše: Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0
To se mi nikdy nestalo že by odstředivá síla byla větší než pružina ventilku. Nebo co se ti při 170km/h stalo?
lobo6 píše: https://www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-crf1000l-africa-twin.html# Pokud je mi známo máš taky Africu tak ted doufám že jsi jí hned opravil a ty matky z ventilků odstranil
já nevěděl že řeč je o Africe. Já myslel že se bavíme o offroadu s halterem, kde se jezdí podhustenym kolem. Tam bys při složení ten ventilek urval1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí
JiriK84 píše: dave-lister> jo, to jsem zažil taky a taky jsem to dodnes nepochopil. Po rychlej jízdě měkký přední kolo tak jsem to na pumpě dofouknul a v poklidu jel dál a nic se nedělo, tak jsem zase začal nakládat a po nějakých cca 50km se znova začly výrazně zavírat řidítka v zatáčkách, tak zase na jiné pumpě a koukám v gumě 1.5 baru, tak jsem to dofouknul, prohlidnul plášť, oslintal ventilek a nikde nic. Tak už jsem začal spekulovat a vymýšlet teorie v podobě odmáčknutého ventilku odstředivou silou, dojel jsem v klidu domu kolo přeměřil a bylo cajk, nechal jsem to dva dny a pořád bylo nafouklé, tak jsem právě na základě teorie o odstředivé síle a asi slabé pružince ventilek vyměnil a od té doby je klid, takže už je preventivně vozím s sebou v krabičce se žárovkami.
Hele hoši... já tak rychle nejezdím, pač jsem posera , ale tomu o ventilku moc nevěřím... protože i auta jezdí s podobně velkýma kolama, s podivnýma ventiklama bez čepiček a neuchází to.
Sice jsem pneumatiky nikdy nekonstruoval, ale vozidla pro jejich použití ano a proto vím, že odstředivá síla působí hlavně na pneumatiku jako takovou, tedy hlavně na běhoun (který je na pneu nejtěžší). Při působení odstředivých sil pneumatika začne zvětšovat průměr běhounu a zároveň se zužovat... prostě se baňatí a do jakého tvaru, o tom rozhoduje tuhost boků pneumatiky (viz Pacekja), konstrukce patky a šířka ráfku. Tyto údaje pak uvádí výrobce pneumatiky v technických podmínkách pro použití pneumatik, ale to není úplně běžně dostupná informace.
Toto je jeden z hlavních důvodů, proč se u pneumatik udává i rychlostní index.
Z mého pohledu pokud někomu v těchto rychlostech uchází pneu, tak bych hledal na spoji patky pneu a ráfku, nikoli na ventilku... ale předem říkám, že vyzkoušené to nemám .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |