globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilek u duše, aneb kam s maticí
21.12.2019 v 21:50
Ahoj hoši a děvčata,

hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .

Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.

Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).

Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 20:06 | Nahoru | #1

Frames píše: Jednou maticí se utáhne podložka nenavulkanizovaného ventilu k duši aby fakt těsnil a druhá matice event. slouží jako kontramatka ke kovové čepičce s těsněním, aby se ta náhodou nepovolila a mohla dále jistit těsnost ventilku když se odstředivou silou při velmi vysokých rychlostech odlehčí - vzdálí jehla ventilu ze sedla. Velmi užitečné pro Jawu 650...?
Duše se nikdy maticí k ráfku nejistí! A to ani u XT660.
Hezké svátky!



Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 13:00 | Nahoru | #2

lobo6 píše: Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0


To se mi nikdy nestalo že by odstředivá síla byla větší než pružina ventilku. Nebo co se ti při 170km/h stalo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

26.12.2019 v 13:28 | Nahoru | #3

lobo6 píše: Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0

nejak ti nerozumim. jaky ma vliv odstrediva sila na unik tlaku z ventilku bez cepicky? nemas to trochu popletene?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01


TOPlist