globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilek u duše, aneb kam s maticí
21.12.2019 v 21:50
Ahoj hoši a děvčata,

hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .

Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.

Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).

Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 14:18 | Nahoru | #1
dave-lister> jo, to jsem zažil taky a taky jsem to dodnes nepochopil. Po rychlej jízdě měkký přední kolo tak jsem to na pumpě dofouknul a v poklidu jel dál a nic se nedělo, tak jsem zase začal nakládat a po nějakých cca 50km se znova začly výrazně zavírat řidítka v zatáčkách, tak zase na jiné pumpě a koukám v gumě 1.5 baru, tak jsem to dofouknul, prohlidnul plášť, oslintal ventilek a nikde nic. Tak už jsem začal spekulovat a vymýšlet teorie v podobě odmáčknutého ventilku odstředivou silou, dojel jsem v klidu domu kolo přeměřil a bylo cajk, nechal jsem to dva dny a pořád bylo nafouklé, tak jsem právě na základě teorie o odstředivé síle a asi slabé pružince ventilek vyměnil a od té doby je klid, takže už je preventivně vozím s sebou v krabičce se žárovkami.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 18:59 | Nahoru | #2

JiriK84 píše: dave-lister> jo, to jsem zažil taky a taky jsem to dodnes nepochopil. Po rychlej jízdě měkký přední kolo tak jsem to na pumpě dofouknul a v poklidu jel dál a nic se nedělo, tak jsem zase začal nakládat a po nějakých cca 50km se znova začly výrazně zavírat řidítka v zatáčkách, tak zase na jiné pumpě a koukám v gumě 1.5 baru, tak jsem to dofouknul, prohlidnul plášť, oslintal ventilek a nikde nic. Tak už jsem začal spekulovat a vymýšlet teorie v podobě odmáčknutého ventilku odstředivou silou, dojel jsem v klidu domu kolo přeměřil a bylo cajk, nechal jsem to dva dny a pořád bylo nafouklé, tak jsem právě na základě teorie o odstředivé síle a asi slabé pružince ventilek vyměnil a od té doby je klid, takže už je preventivně vozím s sebou v krabičce se žárovkami.



Hele hoši... já tak rychle nejezdím, pač jsem posera , ale tomu o ventilku moc nevěřím... protože i auta jezdí s podobně velkýma kolama, s podivnýma ventiklama bez čepiček a neuchází to.
Sice jsem pneumatiky nikdy nekonstruoval, ale vozidla pro jejich použití ano a proto vím, že odstředivá síla působí hlavně na pneumatiku jako takovou, tedy hlavně na běhoun (který je na pneu nejtěžší). Při působení odstředivých sil pneumatika začne zvětšovat průměr běhounu a zároveň se zužovat... prostě se baňatí a do jakého tvaru, o tom rozhoduje tuhost boků pneumatiky (viz Pacekja), konstrukce patky a šířka ráfku. Tyto údaje pak uvádí výrobce pneumatiky v technických podmínkách pro použití pneumatik, ale to není úplně běžně dostupná informace.
Toto je jeden z hlavních důvodů, proč se u pneumatik udává i rychlostní index.
Z mého pohledu pokud někomu v těchto rychlostech uchází pneu, tak bych hledal na spoji patky pneu a ráfku, nikoli na ventilku... ale předem říkám, že vyzkoušené to nemám .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01


TOPlist