globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilek u duše, aneb kam s maticí
21.12.2019 v 21:50
Ahoj hoši a děvčata,

hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .

Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.

Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).

Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 09:24 | Nahoru | #1

JiriK84 píše: Klouzek nebo mastek se normálně používá, 5kg stojí nějaké 200,- a vzhledem k počtu výměn kol s duší vydrží v pneuservisu 5kg pomalu na 2 sezóny, prodává se i třeba 0,5kg baleni,. Jestli si někdo dá do pláště duši na sucho tak je u mě sebevrah a pokud to takhle udělá pneuservis tak by jim měli sebrat ŽL. A v kole je primárně pro zabránění prodření duše při jízdě odvalováním pneumatiky.



No, do riti, a ja že prečo mám v endure také šuľance na duši, ale niekedy boli duše aj s tým práškom, či nie? a som sebevrah, mám to v endure bez omastku, prednú som motovaal sám a v pneuservise sú vrahovia , zadný plášť mi montovali tam. teda JiríK84, ty vieš človeka potešiť. Keď sa mi to prederavý , predrie tak viem prečo. ale tie štuplové plášte asi ojazdím skôr , ako predriem tú dušu. Potom tam dám ten zázračný prášok.

PS: za starých časov, keď som mal duše v motorkových plášťoch , tak som tiež nič nedával , ale duše boli od nova napatlané s tým práškom.

Naposledy editováno 22.12.2019 09:28:14

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 10:22 | Nahoru | #2
krokoš> když to jezdí bez mastku tak to vidíš na duši když ji vyndanou nafoukneš, je pruhovaná a v těch pruzích je duše výrazně zeslabená a odřená, pokud dáš novou duši a nový plášť tak se to prodření objevuje už řádově od 2000-3000km podle toho kde to jezdí a jak naložený. Některé nové duše jsou s mastkem některé bohužel ne, ale právě vzhledem k ceně mastku, která je si myslím rozumná, není na škodu ho mít v garáži pokud si člověk přezuje moto s duší sám. Ten 0.5kg stojí od cca 40kc a jen s tím plášť zevnitř "pocukruješ" pokoulíš ho po garáži a máš ošetřeno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01


TOPlist