Pokud se už někdo něco podobného pokusil udělat, tak prosím o sdílení informací ať nebádám nad něčím co už je vymyšleno a funkční.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Naposledy editováno 31.10.2019 15:28:09
1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Ale na 350 mě odešlo dobíjení ducati a vape Kroměříž mě po domluvě navrhlo rozumně a za rozumnou cenu nové komponenty.
Zatím spokojenost,ale práce na celů sobotu.
No a další věc,chtěl jsem vapko do babety 210 a.... to mě zase ,no ne že by nechtěli prodat,ale nedoporučili.Takže jsem koupil nové a přepájel cívky v magnetu,zrušil zapalovací cívku,napichnul ,,jejich krabičku".....no a vyšlo mě to levněj jak vape, to měli pravdu a od května manželka jezdí. Zkus do toho Vape zavolat,řekni co a jak,a uvidíš.Mě vyšli velice vstříc,po 2 telefonátech...Nemůžu si stěžovat.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.
Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl
Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...
Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Sofía píše: Já si taky přidám jednu "do pranice":
když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.
Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl
Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...
Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.
Howgh!
s tou váhou rotoru a následnou setrvačností máš asi pravdu, ale v praxi je to u těch motorů uplně jedno, protože třeba velorex má rotor tak 10x těžší než originál a ten motor se chová uplně stejně. To samý skůtr....
Naposledy editováno 01.11.2019 13:44:05
Kužel je zcela jiný, jestli si vzpomínám, tak ČZ je 1:10 a čína (ex. japonský originál) 1:5 nebo tak něco. Navíc se rotor musí vypíčit ven, protože origo kužel je moc nízko. Stator co jsem použil já tam sedí, ten co máš ty ještě vyžaduje výrobu desky statoru (máš jenom cívky). Po nějaké době provozu jsem dělal ještě řadu úprav. Jak píše Sofía, rotor musí mít nějakou váhu, takže já ještě z venku navařoval železnou desku, abych se tomu přiblížil. A zjistil jsem, že moment na klice je fakt jako kráva. Nalisovaný spoj mezi origo unašečem rotoru a nově vyrobeným kuželem. Vše lisováno za tepla se mi v provozu protočil, takže jsem ho musel ve finále zavařit.
Zajímají-li tě nějaké detaily, klidně napiš.
Dělat redukci na kužel je skro blbost... tedy pokud nemáš fabriku za zadkem. Aby to dobře fungovalo, tak bys to nejspíše musel udělat z něčeho zušlechtěného (např 15 130 apod.), aby se to neprotočilo (například u motorů Rotax se předepisuje dokonce nalepení tohoto kužele, tj. nesmí to být jen "smotaný kus plechu"). Dále nevím, jak chceš udělat polohování, protože na té redukci těžko uděláš kolíček na stejném místě uvnitř a venku. Pak by asi přišlo v úvahu natočení o nějaký úhel, jenže magnetickký protipól pro spínací cívku jiskry je v tom rotoru někde a to musí sedět.
V tomto případě by bylo lepší, roznýtovat ten unašeč od rotoru a udělat celý unašeč znovu (zušlechtěný) na míru i kvůli vyložení rotoru a pak znovu snýtovat. Tady ještě upozorním na jednu věc, pač 2T motory mají do rotorů zapalování jiné momentové rázy a u těchto nýtovaných rotorů se občas stane, že ty nýty prostě uletí. Specialistou na to jsou třeba zapalování Stadion/Jawetta. Tj. jen chci upozornit na to, že u daného rotoru by mohlo docházet k poškozování těchto nýtů.
Howgh!
P. S.: Doplněk k momentu setrvačnosti:
U motorů do skútra a Velorexa vlastně na momentu setrvačosti moc nezáleží, protože oba tyto motory nemají ambice na lepší dynamické vlastnosti. Tyto motory pak ale mají takový samoetovější projev... prostě stabilák .
Středový unašeč jsem si vykuchal. Odvrtal nýty, přesoustružil a vyvložkoval na správný kužel. Ono totiž když to budeš soustružit i s rotorem, tak už to z toho magnetu nikdy nevylovíš (ty malinký šponky). Pokud bys chtlěl, výkres kompletního upraveného unašeče někde mám.
Malá poznámka pro sofíu. Materiál zušlechtěný není ani na ČZ, ani čína, je to normální automatovka. Povrch kuželu je na jemno soustružený (čína) u čz nedokážu vzhledem k stavu říct. Já mám pouze soustruženo s Ra 0,8 a drží to jako přibitý, bez stahováku nemožno sundat.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Ještě jsem zvážil původní rotor a má 808g
Naposledy editováno 02.11.2019 17:36:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3894, 3895] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116844 | Dnes v 22:11 dave-lister |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |