globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Trochu jsem hledal v Číně a tam se dají koupit levně komponenty na zapalovaní pro různé skůtry a z těchto komponent podle mého vychází i GEMO D01 které se začalo v Čechách prodávat za trochu lepší peníze než VAPE, ale podle cen z Číny je to stále dost. Mám už vytipovaný nějaký stator, rotor, regulátor napětí, modul zapalování, indukční cívku a relé, ale musím ještě s někým kdo rozumí elektrice konzultovat jak to vše správně propojit, jelikož nejsem na elektriku žádný odborník Pak bude ještě nutné udělat držák statoru a snímače, ale s tím už si poradím sám.

Pokud se už někdo něco podobného pokusil udělat, tak prosím o sdílení informací ať nebádám nad něčím co už je vymyšleno a funkční.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 12:55 | Nahoru | #1
Sofía děkuji za postřeh. Našel jsem nějaké foto s rozměrem aspoň pro představu. Na kužel se dá udělat redukce a nebo pohledat u Čongů přímo správný.



Naposledy editováno 01.11.2019 13:00:22

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 10:13 | Nahoru | #2
Anubis1>

Dělat redukci na kužel je skro blbost... tedy pokud nemáš fabriku za zadkem. Aby to dobře fungovalo, tak bys to nejspíše musel udělat z něčeho zušlechtěného (např 15 130 apod.), aby se to neprotočilo (například u motorů Rotax se předepisuje dokonce nalepení tohoto kužele, tj. nesmí to být jen "smotaný kus plechu"). Dále nevím, jak chceš udělat polohování, protože na té redukci těžko uděláš kolíček na stejném místě uvnitř a venku. Pak by asi přišlo v úvahu natočení o nějaký úhel, jenže magnetickký protipól pro spínací cívku jiskry je v tom rotoru někde a to musí sedět.
V tomto případě by bylo lepší, roznýtovat ten unašeč od rotoru a udělat celý unašeč znovu (zušlechtěný) na míru i kvůli vyložení rotoru a pak znovu snýtovat. Tady ještě upozorním na jednu věc, pač 2T motory mají do rotorů zapalování jiné momentové rázy a u těchto nýtovaných rotorů se občas stane, že ty nýty prostě uletí. Specialistou na to jsou třeba zapalování Stadion/Jawetta. Tj. jen chci upozornit na to, že u daného rotoru by mohlo docházet k poškozování těchto nýtů.

Howgh!

P. S.: Doplněk k momentu setrvačnosti:
U motorů do skútra a Velorexa vlastně na momentu setrvačosti moc nezáleží, protože oba tyto motory nemají ambice na lepší dynamické vlastnosti. Tyto motory pak ale mají takový samoetovější projev... prostě stabilák .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3894, 3895] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116848 Dnes v 10:00 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist