globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Trochu jsem hledal v Číně a tam se dají koupit levně komponenty na zapalovaní pro různé skůtry a z těchto komponent podle mého vychází i GEMO D01 které se začalo v Čechách prodávat za trochu lepší peníze než VAPE, ale podle cen z Číny je to stále dost. Mám už vytipovaný nějaký stator, rotor, regulátor napětí, modul zapalování, indukční cívku a relé, ale musím ještě s někým kdo rozumí elektrice konzultovat jak to vše správně propojit, jelikož nejsem na elektriku žádný odborník Pak bude ještě nutné udělat držák statoru a snímače, ale s tím už si poradím sám.

Pokud se už někdo něco podobného pokusil udělat, tak prosím o sdílení informací ať nebádám nad něčím co už je vymyšleno a funkční.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 11:52 | Nahoru | #1
Já si taky přidám jednu "do pranice":

když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.

Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl

Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...

Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.

Howgh!

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 13:20 | Nahoru | #2

Sofía píše: Já si taky přidám jednu "do pranice":

když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.

Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl

Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...

Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.

Howgh!



s tou váhou rotoru a následnou setrvačností máš asi pravdu, ale v praxi je to u těch motorů uplně jedno, protože třeba velorex má rotor tak 10x těžší než originál a ten motor se chová uplně stejně. To samý skůtr....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116727 Dnes v 08:41 P_B
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist