Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:46
DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu.
Prd tomu rozumíš, ale jseš přesvědčenej blbě.
DrDNA01 píše: Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.
(Samozrejme mekost baterky jen odhaduju a nezapocitavam ztraty ani treba na meraku, nebo teplem zvyseny odpory konektoru..)
Zaver: Proste si myslim, ze merit paralelne k zarovce je blbost. Zatim mi nikdo nerekl kloudny duvod.
Pokud ti odporem 2,6 Ohmů teče 4,6A, naměříš přesně 11,96 V. On ten ohmův zákon funguje v obou směrech
Nicméně měřením na žárovce zjistí celkový úbytek napětí, nic mu to neřekne kde ten úbytek vzniká, jestli mezi žárovkou a plusem baterky nebo mezi žárovkou a kostrou. K tomu poslouží ta měření, která jsem naznačoval v minulém příspěvku. Možné příčiny bych hledal na spojích - konektory, ukostření motoru je častý problém, ale může to být klidně i zkorodovaný vodič kam se porušenou izolací dostala voda a sůl, často to bývá neodborně provedený pájený spoj, kdy "odborník" použije agresívní pájecí kapalinu nebo pastu, která obsahuje kyseliny, navzlíná mezi licnami do kabelu a ten se po čase promění na zelenej zoxidovanej sajrajt..
DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu. Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.
Jak si došel k 2,6V? Nemáš někde překlep?
Naposledy editováno 12.12.2018 12:36:31
Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.
To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek - nekde je proste prechodovy odpor. Spravne bys mel na zarovce namerit temer tolik jako na baterce. Odpor toho kousku dratu se da zanedbat (bude par setin ohmu) a odpor na kontaktech konektoru, spinacu, prepinacu a zarovky samotne by se mel blizit nule (rekneme desetina ohmu dohromady i s draty). Pokud to meris na 55W zarovce, tak se ti tam nekde ztraci odhadem 15W - a to je dost.
Medved píše:
…
To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek…
…anebo špatně měří, tj. v sérii se žárovkou a ta se potom chová jako předřaník… prostě tak, jako když chceš pomocí odporu snížit napětí. Neumím to přesněji vysvětlit, nejsem elektrikář, ale pokud bez žárovky naměří úbytek 0,6 V a se žárovkou 4V, tak si myslím, že špatně něří…
wedness píše: Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…
Kdyby dával do serie V-metr (odpor řádově tisíce ohmů až jednotky a desítky megaohmů) tak by byl naopak odpor žárovky (jednotky ohmů) zanedbatelný a voltmetr by ukázal téměř plné napětí.
V sériovém zapojení odpovídá úbytek napětí velikosti odporu a rozdělí se poměrově.
Naposledy editováno 12.12.2018 13:41:47
ja se bavim, posledni kdo tu chybi je creck s nejakou alternativni teorii obvodu
Naposledy editováno 12.12.2018 13:46:53
wedness píše: Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…
nesmysl. Merak (i ten nejvetsi shit za 100Kc z hobymarketu) ma na napetovych rozsazich vnitrni odpor v radech megaohmu. Ta zarovka ma kolem 4 ohmu. Jedine, co se stane, ze mu ta zarovka zhasne .assassin píše: sice tu lidi rozebiraji svetovou politiku, ekonomiku, je tu spousta resitelu celosvetove krize cehokoliv, ale delic napeti je neprekonatelna veda
ja se bavim, posledni kdo tu chybi je creck s nejakou alternativni teorii obvodu
assassin píše: ten ubytek tam je bezne, elektroinstalace motorek bejva dost... no... nic moc. jestli nekdo potrebuje stabilni silny svetla tak tam dotahnout napeti od baterky nejak poradne + rele a to spinat tim origo vodicem.
tohle je fakt moc - tam je neco spatne.Medved píše: tohle je fakt moc - tam je neco spatne.
u tohodle konkretniho pripadu si netroufam soudit, ale klidne tam bude i chyba v mereni.... oni ty multimetry dokazi obcas namerit neuveritelny veci :D
jak rikas, kdyby tam opravdu byl nekde ubytek 4V tak to musi bejt i cejtit
assassin píše: u tohodle konkretniho pripadu si netroufam soudit, ale klidne tam bude i chyba v mereni.... oni ty multimetry dokazi obcas namerit neuveritelny veci :D
jak rikas, kdyby tam opravdu byl nekde ubytek 4V tak to musi bejt i cejtit
Medved píše: No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .
Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.
Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.
ynzha píše: Pokud ti odporem 2,6 Ohmů teče 4,6A, naměříš přesně 11,96 V. On ten ohmův zákon funguje v obou směrech
Nicméně měřením na žárovce zjistí celkový úbytek napětí, nic mu to neřekne kde ten úbytek vzniká, jestli mezi žárovkou a plusem baterky nebo mezi žárovkou a kostrou. K tomu poslouží ta měření, která jsem naznačoval v minulém příspěvku. Možné příčiny bych hledal na spojích - konektory, ukostření motoru je častý problém, ale může to být klidně i zkorodovaný vodič kam se porušenou izolací dostala voda a sůl, často to bývá neodborně provedený pájený spoj, kdy "odborník" použije agresívní pájecí kapalinu nebo pastu, která obsahuje kyseliny, navzlíná mezi licnami do kabelu a ten se po čase promění na zelenej zoxidovanej sajrajt..
Aha a zadni zarovka a obrysovka se nepocita, jo. Tady nekdo predbehnul sam sebe. Hlavne, ze se poplacas po ramene.
Edit: Hmm asi jsem to prekombinoval. Mea culpa..:)
Naposledy editováno 12.12.2018 14:49:14
vilemx píše: DrDNA01> Moc ti nerozumím. Vezmu multimetr nebo Voltmetrm který budu montovat. Zapnu klíček a rozsvítím světla. Změřím napětí na baterce mezi + - mínus kontakty batery. Potom změřím napětí na patici svítícího vlákna žárovky, tady mezi kostrou a sklopeným nebo dálkvým (které zrovna svítí). no a tady mi displej ukazuje o těch pár desetinek méně, než je na baterce, protože proud musí protéct přes tři metry kabelu, čtyři piny pojistek a jeden kontakt na relátku a většinou i ve spínačce = tahle cesta znamená nějaký odpor, proto naměřím o fous méně než přímo na baterce.
A co zadni zarovka, parkovacka a kdovico jeste, co je zrovna zarazeny paralelne k te zarovce. To je prece cely blbost. To bys musel mit izolovanou vetev jen te zarovky, aby to fungovalo.
ynzha píše: Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.
DrDNA01 píše: Aha a zadni zarovka a obrysovka se nepocita, jo. Tady nekdo predbehnul sam sebe. Hlavne, ze se poplacas po ramene.
spravne - zadni zarovka a obrysovka se nepocita. Na to, co potrebuje zakladatel vlakna zmerit/najit to nema zadny vliv.Naposledy editováno 09.12.2020 13:24:12
Naposledy editováno 09.12.2020 13:24:05
a začni na baterce a pokračuj postupně přes konektory k světlu.
Možná nějakej konektor nebo částečně přelámanej drát ve svazku.
Stříkat nějaké spreje na kontakty není uplně nejlepší nápad pokud rozpustí nějakej bordel a nevypláchneš to z konektoru tak to zůstanev konektoru a dělá to bordel.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 12.12.2023 v 18:53 OldCrow |
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 5 | 23.11.2023 v 11:40 pps2 |
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 2 | 4.11.2023 v 08:25 krokoš |