paolo_novy Přidat reklamu

Téma: p
p

Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:46

2 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 12:53 | Nahoru | #1
No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .

Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.

To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek - nekde je proste prechodovy odpor. Spravne bys mel na zarovce namerit temer tolik jako na baterce. Odpor toho kousku dratu se da zanedbat (bude par setin ohmu) a odpor na kontaktech konektoru, spinacu, prepinacu a zarovky samotne by se mel blizit nule (rekneme desetina ohmu dohromady i s draty). Pokud to meris na 55W zarovce, tak se ti tam nekde ztraci odhadem 15W - a to je dost.

Medved píše:

To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek…



…anebo špatně měří, tj. v sérii se žárovkou a ta se potom chová jako předřaník… prostě tak, jako když chceš pomocí odporu snížit napětí. Neumím to přesněji vysvětlit, nejsem elektrikář, ale pokud bez žárovky naměří úbytek 0,6 V a se žárovkou 4V, tak si myslím, že špatně něří…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) p

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2018 v 14:20 | Nahoru | #3

Medved píše: No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .

Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.



Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 2 4.11.2023 v 08:25 krokoš


TOPlist