Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:46
Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.
To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek - nekde je proste prechodovy odpor. Spravne bys mel na zarovce namerit temer tolik jako na baterce. Odpor toho kousku dratu se da zanedbat (bude par setin ohmu) a odpor na kontaktech konektoru, spinacu, prepinacu a zarovky samotne by se mel blizit nule (rekneme desetina ohmu dohromady i s draty). Pokud to meris na 55W zarovce, tak se ti tam nekde ztraci odhadem 15W - a to je dost.
Medved píše:
…
To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek…
…anebo špatně měří, tj. v sérii se žárovkou a ta se potom chová jako předřaník… prostě tak, jako když chceš pomocí odporu snížit napětí. Neumím to přesněji vysvětlit, nejsem elektrikář, ale pokud bez žárovky naměří úbytek 0,6 V a se žárovkou 4V, tak si myslím, že špatně něří…
Medved píše: No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .
Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.
Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 12.12.2023 v 18:53 OldCrow |
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 5 | 23.11.2023 v 11:40 pps2 |
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 2 | 4.11.2023 v 08:25 krokoš |