Vlastním ČZ 125/488,3 s motorem a kompletní elektrikou z ČZ 180/487,4. Je tam dynamo, relé, atd. od značky Ducati. Nevím proč, při volnoběhu nebo na plný plyn to dobíjí maximálně 12,4V. Což je napětí na baterce. Po zapnutí světel to dobíjí pod 12V. Nevím, jestli to je dynamem nebo relátkem. Máte s tím někdo zkušennosti? Děkuji za pomoc.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Naposledy editováno 16.06.2012 21:27:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Jednotlivé fáze mohou bez zátěže mít klidně před 50V. Nejlepší je alternátor po změření odporů proměřit žárovkovou metodou, tady spojit tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napojit jednu fázi alternátoru. Nastartovat motor, držet jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a musejí všechny svítit stejně, přesnější je ale vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proudy v jednotlivých fázích. Musejí být stejné!!!! Pokud ano, je alternátor sám o sobě v pořádku a chyba je potom v regulátoru, nebo v konektorech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
J.M.K. píše: petrvtr_new> Aha, tam v tom případě to bude jednodušší. Pokud je to buzené stejnosměrné dynamo, tak proměřit stator i kotvu, zda nejsou proražené na kostru, změřením odporu by se daly odhalit mezizávitové zkraty. Regler, pokud je mechanický, tak nejlépe proměřit, při jakém napětí rozpíná buzení, případně jej odkrytovat a při nastartovaném motoru sledovat, zda pracuje a rozepíná buzení. Pokud ne, je vada v dynamu. Pokud ano, je "rozhozený" a bude třeba jej seřídit.
Je to jeste jednodussi. Jednofazovy altik s permanentnimi magnety. Regulator je elektronicky s usmernovacem. Proste stejnej system jako je dnes obvykle na motorkach, akorat jednofazovy. Regulator se da nahradit podobnym od VAPE, jak uz jsem psal.
V tomto případě ale stačí změřit odpor cívky, ta může být "plovoucí", nebo jedním koncem kostřená. Pak změřit napětí naprázdno (při volnoběhu), potom zatížit žárovkou, nebo výkonovým odporem, změřit napětí při zátěži a když bude v pořádku, vyměnit regler.
Je ale důležité vědět, zda je cívka plovoucí, nebo jedním koncem kostřená a podle toho regler vybrat.
fafo> Když tam má elektronický regler, tak bych to bez baterky nezkoušel. Regler by to nemusel přežít.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Naposledy editováno 17.06.2012 14:16:40
táta právě jel někam k rybníku a pak mu to přestalo svítit. Takže to asi tím regulátorem nebude.
Naposledy editováno 25.09.2012 22:28:54
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
řeším problém jak zapojit regulátor Ducati.Koupil jsem motorku ČZ 180/487 na které bylo nefunkční VAPE prototypové zapalování (psal jsem do VAPE jak ho opravit a radí mi, ať si koupím novou sadu). Sehnal jsem kompletní Ducati sadu, ale nevím jak zapojit regulátor. Na regulátoru jsou 2 konektory značené A, 1xG, 1x+B a 1xzem. Z alternátoru vede hnědý a žlutý vodič a za schématu zapojení není jasné, kam je připojit. Na příspěvku miro 1m je odkaz na fotku:
http://tinypic.com/v...amp;s=6#.VMLJbS5i3Co Na fotce jsou napojené dráty z alternátoru na A a G. Diskutoval jsem zapojení se známými elektrikáři a ti říkají, že na G se mají připojovat světla a budou napájena střídavým proudem. (pokud jsou světla napájena z baterky tzn. stejnosměrným proudem pak se na G světla nemají zapojit). Není toto příčinou proč miro 1m měl problémy s dobíjením? Kam mají být zapojeny vývody z alternátoru?
foto jsem uložil zde: http://jaho44.rajce...cz/Zapalovani_Ducati
Děkuji za radu.
Naposledy editováno 24.01.2015 01:32:32
3 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Naposledy editováno 24.01.2015 20:04:54
Problém asi nebude v zapalovací skříňce...
Mě by spíš zajímalo když dynamo solidně celou sezonu dobíjí baterku proč neutáhne světla. Blinkry v pohodě. Baterka sama světla uživí bohatě ale proud z ní možná jde jen při vypnutém motoru nebo něco světla zkratuje. No nebudem to tady plevelit zkusím odvést k autoelektrikáři.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Naposledy editováno 25.01.2015 19:38:28
Jirka4137 píše: Pánové krátce vám vlezu do diskuze za což se předem omlouvám. Na čz 180 mám problém se svícením. Když při nastartovaném motoru zapnu světla je to bludička. Při přepnutí na polohu 2 při vypnutém motoru svítí perfektně.Zapalovací skřínˇku zadi jsem vyměnil za nové a žádná změna. Existuje někdo kdo řešil podobný problém?
No, neznám ducati zapalování, ale podle toho jak to popisuješ... nemáš to přepólované?
Zelený je ke spínačce. Hnědý a žlutý jsou z altíku, +baterky a kostra jsou jasný. Tohle je taky celkem podstatný obrázek: http://s33.postimg.org/o6bgxi3zj/Wires.png
Kontakty A jsou v regulátoru spojeny. Jeden slouží jako vstup střídavého napětí z altíku a 2. jde právě přes spínáčku do světel.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
Konektory A jsou navzájem propojený, jeden slouží jako vstup střídavého napětí z alternátoru, druhý jde přes spínací skříňku do světel. Takže přední světlo je napájené střídavým napětím.
Do konektoru G jde stejnosměrné napětí z regulátoru.
Konektory + a - jsou snad jasné.
Uvnitř trubkového stahováku je M10 šroub. Kdyby to někdo chtěl měnit musí sundat plasty a nádrž protože většina svazku vede do cívky ke svíčce. Hnědý a žlutý do reglecu.
Naposledy editováno 01.09.2018 08:14:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
olej do tlumiče ČZ 125/488 | Stapio | 8 | 27.3.2022 v 20:28 cmiral |