globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
16.6.2012 v 20:39
Zdravím,
Vlastním ČZ 125/488,3 s motorem a kompletní elektrikou z ČZ 180/487,4. Je tam dynamo, relé, atd. od značky Ducati. Nevím proč, při volnoběhu nebo na plný plyn to dobíjí maximálně 12,4V. Což je napětí na baterce. Po zapnutí světel to dobíjí pod 12V. Nevím, jestli to je dynamem nebo relátkem. Máte s tím někdo zkušennosti? Děkuji za pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 12:52 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: petrvtr_new> Aha, tam v tom případě to bude jednodušší. Pokud je to buzené stejnosměrné dynamo, tak proměřit stator i kotvu, zda nejsou proražené na kostru, změřením odporu by se daly odhalit mezizávitové zkraty. Regler, pokud je mechanický, tak nejlépe proměřit, při jakém napětí rozpíná buzení, případně jej odkrytovat a při nastartovaném motoru sledovat, zda pracuje a rozepíná buzení. Pokud ne, je vada v dynamu. Pokud ano, je "rozhozený" a bude třeba jej seřídit.



Je to jeste jednodussi. Jednofazovy altik s permanentnimi magnety. Regulator je elektronicky s usmernovacem. Proste stejnej system jako je dnes obvykle na motorkach, akorat jednofazovy. Regulator se da nahradit podobnym od VAPE, jak uz jsem psal.

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 14:08 | Nahoru | #2
petrvtr_new> Jasně, tak zakladatel vlákna psal, že je tam "dynamo, relé atd." a vzhledem k tomu, že je to starší číza, bych tomu docela i věřil, že by to mohlo být klasické dynamo, klidně i s trojitým reglerem (zpětný spínač, regulace napětí, proudový omezovač).
V tomto případě ale stačí změřit odpor cívky, ta může být "plovoucí", nebo jedním koncem kostřená. Pak změřit napětí naprázdno (při volnoběhu), potom zatížit žárovkou, nebo výkonovým odporem, změřit napětí při zátěži a když bude v pořádku, vyměnit regler.
Je ale důležité vědět, zda je cívka plovoucí, nebo jedním koncem kostřená a podle toho regler vybrat.

fafo> Když tam má elektronický regler, tak bych to bez baterky nezkoušel. Regler by to nemusel přežít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral


TOPlist