Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
felixxx píše: dobrý a znáš nějaký seriový motor? nebo motorku kde by se do klasického karbecu honil náporem nebo trubem vzduch?
R5 turbo bylo seriove auto se seriovym motorem, Volvo 240 turbo se delalo i v kombiku ... takovych aut byla spousta, ze o tom nic nevis neznamena nic.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
gugo píše: Jurawood> podle me ti pretlak v nadrzi moc nepomuze, kdyz jsou stavy kdy je karburator vuci nadrzi zavrenej plovakem.
U modelarskych motorku se tlakovana nadrz pouzivala - nevim jak ted, uz se tomu moc nevenuji. Ale znat to bylo. Tlakovalo se z vyfuku anebo z klikove skrine (hard model ). Ale u techhle motoru je karburator jenom jehla v sedle (bez ovladani) anebo klapka na vzduchu (ovladana radiem).(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Medved píše: U modelarskych motorku se tlakovana nadrz pouzivala - nevim jak ted, uz se tomu moc nevenuji. Ale znat to bylo. Tlakovalo se z vyfuku anebo z klikove skrine (hard model ). Ale u techhle motoru je karburator jenom jehla v sedle (bez ovladani) anebo klapka na vzduchu (ovladana radiem).
jj, tam to ale bylo spis kvuli "nestandartnim" poloham/rezimum pri akrobacii a ruznych pretizenich.. takovy ty ruzny hornoplosny prskolety typu nabytek litaly vetsinou i bez toho.. a stejne to obcas zedchlo, a jako na potvoru zasadne v situacich typu na zadech 3m nad zemi pri potlaceni a pod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kerut píše:
jinak dynamickej podtlak v kanale karburatoru tam bude tak jako tak, jinak by rovnotlakej karburator samozrejme nefungoval a ani nemohl fungovat.. regulerni pretlak si muze dovolit jedine strikacka..
Tady nesouhlasím.
Představ si, že jedeš 4000m nad mořem. Zanedbáme-li teď obsah kyslíku... Motorka pojede normálně...
Sjedeš k moři, zanedbáme-li více kyslíku, pořád bez problému.
Došlo k výraznému rozdílů tlaků, téměř o 100% !!!
Jedeš do pekla dalších několik km... stále vše funguje...
Stejně tak opravdový přetlak na straně sání bude fungovat, protože neposuzujeme absolutní tlak ale tlak "relativní"
To jest tlak atmosferický p0 = tlak turba
a tlak na jehlové trysce ve Venturiho trubici p1
pokud rbude ve venturiho trubici proudit vzduch tak platí, že p1 < p0 a je naprosto jedno jestli se pohybujeme v tlacích 0,1Bar, 1bar, nebo ve vesmíru (pokud zanedbáme hustotu vzduchu a obsah kyslíku, což teď můžeme)
nevim presne jak to felix myslel, a nechtelo se mi zkoumat 4 stranky diskuse, ale pochopil sem z toho ze argumentoval tim, ze v karburatoru musi byt podtlak - musi, ale dynamickej (od rychlosti)
Karbec bez proudění nefunguje. (vynecháme teď akceleračku že i když ona vlastně je tu k tomu aby eliminovala onen dynamický pokles )
1) tato situace nenastane
2) i kdybych poslal tlak do sání 10 Bar, (přivede se úplně všude, pod membrány, na hladiny plovákovek, na vzdušníky... stává se z něj tlak atmosferický - karbec o tom vůbec neví ) pořád to bude úplně bez problému fungovat.
Naposledy editováno 28.04.2017 16:08:55
jj akceleracni pumpa vyrovnava nedostatek toho poklesu pri prudsi akceleraci, u membrany to pak sefuje v celku dobre spravne serizena (bez odporu chodici) membrana+pruzina
Všechny tyto okruhy jsou navzájem propojeny.
Jestli do sání foukneš turbem, karbec krom toho, že se roztrhne víčko plovákovky nic nepozná
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kdyz chces nekam foukat tak direktne, bez filtru, bez airboxu, skrz kratky kominky, primo do karburatoru.. ale pak bude ten zminenej problem s rozdilem tlaku.. da se to samozrejme urcite obejit a dela se to, napr tim tlakovanim a pod..
E: jinak co jsem videl tak u kratkych kominku / otevrene sani - byvaji zastinene vzdusniky.. a hooodne velky trysky..
Naposledy editováno 28.04.2017 16:43:23
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Zlesa píše: kerut> Tak proč se u SS dělá náporový sání do airboxu??
na vyrovnání atmosferického tlaku,
mi se to téma líbí, je to z mládí otců a dědečků. kdy se vrtala dírka, přidělávala klapka, vymýšleli se motory které vydržely dva závody a v serii měly neskutečné problémy
píše se rok 2017 a efektivně využít motor nejde dírkou nebo náporem, podle váhy tlaku a teplot zjistit přesnou váhu nasátého vzduchu a nastříkat podle teploty paliva přesnou dávku paliva to je takový základ o palivu a vzduchu a pak mega vychytávek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Torino píše: felixxx>I v roce 2017 plati, ze dostat do valce vzduch/smes je tak nejak zaklad.
to ti neřeknu ten tvůj překlad je trošku jiný, jedná se o přesnou váhu vzduchu a přesnou váhu paliva, ale velice těžko se ti to povede nějakým náporem nebo hadičkou co ti zvedne nějaký tlak v palivu,
Naposledy editováno 28.04.2017 19:37:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Naposledy editováno 22.05.2017 22:34:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Zlesa píše: felixxx> tak na to tam nemusi byt naporovy sani. Nebo se se zvysujici rychlosti zveda i atmosfericky tlak??
pokud dáš plný kotel tak ti atmosferický tlak ve filtrboxu klesne, pak ho tam třeba naženeš náporem, a vlastně furt něco ladíš oničem,
ale to není o tom, je to o tom že si dáš měřák do filtrboxu a zjistíš,kkdyž chceš něco ladit ,
celé téma má jeden problém, v dnešní době proč vymýšlet cypoviny, když si můžeš koupit motorku s potřebným výkonem, ta ti bude tahat od spodu až do maximálky, nemusíš pak laborovat s náporem který něco umí a víc neumí
jinak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
pokud dáš plný kotel tak ti atmosferický tlak ve filtrboxu klesne
inak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní
Aneb jak si protirecit v jedom prispevku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
felixxx píše: v dnešní době proč vymýšlet cypoviny, když si můžeš koupit motorku s potřebným výkonem, ta ti bude tahat od spodu až do maximálky, nemusíš pak laborovat s náporem který něco umí a víc neumí
To musím říct Rossimu, vole. Oni pořád vymýšlí takový cypoviny a sypou miliardy za nápory... a taková blbost je nanapadne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Torino píše: Naporove preplnovani...
je blbost, ke skutecnemu preplnovani (tlaceni pistu smesi, resp. kladne plose krivky sani v p-v diagramu) by ty rychlosti mseli byt mnohem vyssi, preplnovat lze turbem, tam jsou tlaky jak prase.. kdyby byl takovej tlak naporem utrhlo by te to z motorky.. bavme se o naporovem sani, to je mnohem presnejsi termin..
Felix píše: jinak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní
tak atmosfericky tlak urcite ne,.. ono kdyz si doma zapnu topeni taky to neovlivni teplomer na meteostanici na Churanove, zejo ..ale tlak pred vozidlem nebo za nim samozrejme rychlost pohybu ovlivnuje, vzduch pred pohybujicim se objektem se stlacuje a za nim je naopak podtlak, kolem nej to pak prekvapive proudi od vyssiho k nizsimu tlaku, jako kdyz voda tece z kopce.. a o vyuziti tohoto pretlaku, je tu zde rec.. to jsou fakt zaklady ale...
jinak jsem chvilku googlil zda neobevim nejake graficke zpracovani funkce emulzni trubice, a nasel jsem tohle, kde je to vic nez vypovidajici o dane problematice:
http://totalruckus.c...php?f=28&t=82639
E: ....ta druha citace je samozrejme Felixova, Torinovy se timto omlouvam..
Naposledy editováno 28.04.2017 21:50:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
gugo píše: Aneb jak si protirecit v jedom prispevku
gugo ty si protiřečís pořád mám ti to sem psát ?
je to jen úhel pohledu atmosferický tlak je jeden přečteš si ho v bloku měřených hodnot každé stříkačky asi 970 , pokud nastartuješ tento tlak se mění jž nejsi v atmosféře
ale atmosferický tlak je pořád stejný ten jízda motorového vozidla neovlivní
třeba zde něco pochopíš Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jurawood píše: To musím říct Rossimu, vole. Oni pořád vymýšlí takový cypoviny a sypou miliardy za nápory... a taková blbost je nanapadne
rosi jezdi s karbecem ty vole
Naposledy editováno 28.04.2017 22:19:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
felixxx píše: gugo ty si protiřečís pořád mám ti to sem psát ?
je to jen úhel pohledu atmosferický tlak je jeden přečteš si ho v bloku měřených hodnot každé stříkačky asi 970 , pokud nastartuješ tento tlak se mění jž nejsi v atmosféře
ale atmosferický tlak je pořád stejný ten jízda motorového vozidla neovlivní
třeba zde něco pochopíš Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.
Sorry ale zase si protirecis. Atmosfericky tlak je jen jeden. Nemuzes ho zmenit tim ze nastartujes...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Zlesa píše: Sorry ale zase si protirecis. Atmosfericky tlak je jen jeden. Nemuzes ho zmenit tim ze nastartujes...
atmosferický tlak je jeden Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.
pokud nastartuješ tak u karbecu měníš atmosferický tlak, zkus si třeba najít jak se ladí karbece a jaké měřáky je k tomu potřeba, to není protiřečení, to je o měření tlaku
ale atmosferický tlak je jen jeden Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.
a tím že nastartuješ tak ho nezměníš bude furt stejný ten co udávají meteorologové
Naposledy editováno 28.04.2017 22:30:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Naposledy editováno 22.05.2017 22:34:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | 12.6.2024 v 23:20 standicz |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |