prosím o radu, máte někdo zkušenosti s touto vidlicí?
Pustil jsem se do repase. Pravá vidlice šla demontovat jako po másle.
Ale u levá, která je vybavená TRAC systémem, mám problém:
začal jsem spodním šroubem úplně ze spoda, abych vypustil olej a povolil trubičku co slouží jako tlumič (snad to říkám spávně, dle manuálu "damping rod"):
Narozdíl od pravé vidle, ten šroub se pořád protáčí a protáčí, aniž by vylézal, a při protáčení má docela odpor, odhadl bych to skoro jako při utahování momentu 10Nm. A to mne docela děsí, jestli se někde neožvejkal závit....
Našel jsem tady fotku s tlumící trubičkou:
je vidět že má vnitřní závit. Ten šroub dole ji tedy přidržuje aby ve vidli necestovala.
Napadá mne, že místo povolování toho šroubu dochází k protáčení té tlumící trubičky, to by odpovídalo odporu při otáčení.
Myslíte že tomu může být tak, a jak to případně vyřešit (jak zafixovat tu trubičku je-li uvnitř)?
Děkuju předem, Honza
2 reakcí na tento příspěvek Demontáž vidlice TRAC u Hondy CX500E - problém
to mne nenapadlo, to by mohlo pomoct...
Nebo jeste zkusit vrátit pružinu, podložky atd. a uzavřít aby se to napružilo...ten šroub jsem se snažil povolit hned ještě před demontáže vnitřku ale bez rázu.
No snad to vevnitř nedokurvím
Naposledy editováno 05.01.2017 10:38:37
honza.vojak píše: Díky Jardo,
to mne nenapadlo, to by mohlo pomoct...
Nebo jeste zkusit vrátit pružinu, požky atd. a uzavřít aby se to napružilo...ten šroub jsem se snažil povolit hned ještě před demontáže vnitřku ale bez rázu.
No snad to vevnitř nedokurvím
...to už se ti teď nepovede, bude se ti to protáčet i po složení, použij přípravek nebo tu násadu, vyjde to na stejno...a zkurvit tam fakt není co, tak se toho neboj
Bohužel, nepomohla ani ta násada (ale možná jsem se bál víc přitlačit), natož vrátit zpět pružinu a předepnout, pořád se to protáčelo.
Rázový utahovák jsem si mohl půjčit ale znamenalo by to koupit adaptér na malou golu a to ještě nějakou prodlouženou, s půlpalcovým nástavcem na utahováku bych se tam nedostal, ten šroub je pěkně utopený.
Tak jsem na hulváta odvrtal hlavu šroubu (na vnitřní imbus hlavy to jde pěkně nasadit), šroub se rozpadl a bylo to:
Všechno jsem pak demontoval, co mne ale překvapilo:
čekal jsem že budu pracně vydobývat ten zbytek dříku z té tlumící trubičky, že je zalepený locktitem atp. Prdlajs, šlo to vytočit úplně krásně rukou.
Asi se to tak povolilo při tom odvrtávání.
No, taková prkotina a docela operace, příště opravdu nejdřív zkusit rázem
Bylo to na CX 500 Eurosport.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |