sháním radu elektrikáře. Mám KLE 500. Měřil jsem napětí (na baterii) a na volnoběh tam bylo skoro 13.7. Při 5000 otáčkách tam bylo jen 13.4. Konečné nabíjecí napětí na pb aku by mělo být tuším 14.4. A 13.8, pokud nabíjím nonstop. Podle manuálu by mělo být napětí (na regleru) 14-15V.
1) Je to tak správně s těmi 13.8 a 14.4?
2) Mám tam málo voltů? Mám to řešit?
3) Co kdyby tam doopravdy bylo těch skoro 15 dle manuálu? To se přece ta baterka ničí, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
edit: odejde ten regler naráz, nebo bude postupně umírat? Chci teď v sobotu někam jet, tak jak moc je to kritické.
Naposledy editováno 19.08.2016 08:11:43
2 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?
Promer si to dle navodu a hned budes vedet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
gugo píše: Co to napeti udela kdyz zhasnes/rozsvitis svetla ?
To nejde, leda bych vyšrouboval žárovky.
edit: dík za návod, je super
Naposledy editováno 19.08.2016 09:01:50
Výstupní napětí z regulátoru NEROVNÁ SE napětí na baterii !
Akumulátor má napětí jiné a jako tvrdý zdroj napětí si řekne desítky ampér a stejně napětí nezvedne, dokud se chemicky nezmění stav desek.
Závěr:
volnoběh 13,7 V paráda - nic neřešit.
Při přidání je třeba přidat a nechat motor vytočený na 5000 třeba 30 sekund a sledovat časový průběh napětí zda naklesá stále níže a níže pod 13,2V
Aku odpojená z nabíječky bude mít přes 13V klidně hodinu...
Každopádně těch 13,2V už není zrovna ukázkový a stálo by za to zkontrorolovat stav a oxidaci konektorů, pokud není problém zde, tak odpojit altec od reglecu a měřit samotný altec. Pokud bude mezi fázemi (1-2, 2-3, 3-1) 60V a při přidání i více voltů STŘÍDAVÝCH (AC) , změř odpory jednotlivých fází proti zemi, musí být nekonečno.
Poté je alternátor ok...
Regulátor bez zátěže akumulátorem raději neměř, nemělo by se nic stát, byly na to citlivé starší typy s buzeným rotorem (např. gsx-f), ale po nedávných zkušenostech s husquarnou, kdy odešla celá RJ, koupila se ignitech, potom odešel altec, za 3000 převin a minulý týden se kupoval regulátor. Tak už bych nic neriskoval No a pak už zbývá jen regler
Naposledy editováno 19.08.2016 14:31:58
Naposledy editováno 19.08.2016 14:24:54
Jurawood> po zkouknutí schematu jsem dospěl k tomu, že na baterii a regleru bude stejné napětí. I manuál píše, že by se to mělo těsně blížit. Ale můžu zkusit měřit napětí přímo na regleru.
1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?
Číkus píše: Pokud je regulátor vodivě propojen s baterií, bude na regulátoru i baterii napětí shodné (pokud zanedbáme odpor vodičů, což pro tyto účely asi můžeme).
altik v motorce neni dostatecne "tvrdej" zdroj, tzn pokud je baterka hodne vybita, tak dokaze napeti altiku "shodit" a napeti/proud je omezene vykonem alternatoru a ne napetovou regulaci regleru - potom muze dojit k chybnejm zaverum pri mereni, proto servisni manualy u mereni nabijeni udavaji podminku, ze je potreba aby baterka byla v poradku a plne nabita....
kdyby k napeti meril i proud, dalo by se i pri vybite/horsi aku....
Zkus proměřit regulátor. Je tu na to dobrý návod. Měří se vstup(žluté vodiče) proti výstupu (+pol a - pol) na odpojením regulatoru.
Multimetr nastav na měření diody a zkus dát červený fous z multimetru ta jeden žlutý a černý na třebas +pol(červený, zelený jak kdy jak kde) měla by pokud se pamatuju naskočit hodnota okolo 0,5 V.
Pak prohoď vodiče multimetru a hodnota by měla být 0V.
Vyměň +pól za -pol a zase postupně proti všem žlutým vodičům.
Takto odzkoušej všecky žluté vodiče regulátoru.
Nechci kecat zdali jsem ty výsledky měření nenapsal přesně naopak. Jde o to proti všem žlutým naměřit cca stejné hodnoty...
Já mám protaženou jednu diodu a zkracuje mi to alternátor proti kostre.... Ve zkratu jim protéká cca a15A
PS: musel jsem na to ujet minimálně 500km. Pokud bych už jednou večer nezapínal vyhřívané hefty asi bych na to jezdil do teď... Čert ví kolik by ještě snesl altík teda.
1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?
Pokud to tím bude, klemu tam nech, nebo repasuj cestu + až k baterce...tohle právě časem způsobuje ty vyhřátý a spečený konektory dobíjení...už při úbytku 1 volt, tam v závislosti na proudu bude pár Wattů pěkně hřát....
Naposledy editováno 13.09.2016 23:18:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
Ale kdyby to byl přechoďák, tak s rostoucími otáčkami by to napětí nemělo padat. Sice ne na tabulkovou hodnotu, ale růst by mělo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
Bandaska píše: kle5002003> že já vždycky zapomenu, že tady někomu odborně radit je nesmysl...ztráta času...
A já zase nezapomínám na to, že informace na internetu je potřeba vždy podrobit kritickému zhodnocení a to bez ohledu na to, že jsem vděčný za to, že někdo ztrácel svůj čas tím, aby radil někomu, koho vůbec nezná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
kle5002003 píše: Bandaska> Jo, tento postup dává smysl. Ale to bych si musel hrát na elektrikáře a rozebrat konektor nebo kabeláž. A to dělat nechci.
Ale kdyby to byl přechoďák, tak s rostoucími otáčkami by to napětí nemělo padat. Sice ne na tabulkovou hodnotu, ale růst by mělo.
Nesmysl, se zvyšujícíma otáčkama stoupá el. spotřeba zapalování, tudíž zvýší se proudový odběr, zvětší se úbytek napětí na propojení a napětí na baterii klesá. Jednoznačný důvod, přechodový odpor. Pokud nevěříš, zapoj výstup regulátoru přímo na baterii....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?
zdenysrx6 píše: Motoblazen5> to mu raděj 3 lidi,co myslíš , poslechne?
No jak už to napsali 3 lidi na internetu, tak pro takovou pravdu se dá klidně skočit z okna. Viz můj předchozí příspěvek.
[offtopic]
Je trochu namyšlenost, když se někdo snaží vyptat na věci tak, aby jim porozumněl, postavit se role "nad ničím nepřemejšlej, já jsem bůh a udělej to podle mě". Když jsem si nechal v čemkoliv radit, tak opravdový profík se takto nikdy nechoval a měl pochopení pro mé i velmi amatérské dotazy.
[/offtopic]
A zajímavé je, že jsem mluvil s borcem, co vyrábí regulátory a ten vsází téměř s jistotou na ten regler. Co je ten indikátor toho, že tento člověk tomu nerozumí a rady z internetu jsou ty správné?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 2 | 15.4.2024 v 14:00 Medved |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |