Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 00:20 | Nahoru | #421
coffman> Najdi si někde rozhovor s panem Jiřím Tlustým z TL Ultralights, v jakých podmínkách začínal se společníkem stavět letadla. Najdi si někde rozhovor s panem Hradským s Kaipanu, v jakých podmínách začínal. Vesnice jsou plné doma udělaných traktorů a kvalita je různá. Na pole schválení nepotřebuješ, tam zatím úřední šiml nedořechtal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 00:22 | Nahoru | #422
bafse> To bude zřejmě souviset s celkovou tvrdostí podvozku - když je příliš tvrdý (nebo nízký zdvih pérování), tak kola na nerovnostech snadno odskakují a na mokru, nebo obecně nižší adhezi, tak snáze chytnou smyk. Podobně, jako do terénu je třeba mnohem měkčí podvozek, než na asfalt. Ale třeba do toho vnese světlo ještě někdo přímo "od fochu".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 00:45 | Nahoru | #423
J.M.K.> Myslím si, že by podvozek nikdy neměl být tvrdý. Vše je samozřejmě relativní. Aby se Ti auto méně naklánělo docílíš a nebo tomu pomůžeš nízkým těžištěm. Když se podíváš na současnou oblibu pseudo off-roadů, tak Ti je jasné, že berličky na podvozku jsou třeba. Konstruktéři v tom asi úplně nejedou, navrhují auta, která lidé chtějí. Vysvěli mi ale, proč lidé chtějí debility, jako off-road na odvoz 40kg ženy a jednoho dítěte do školky? A nevysvětluj mi, že velké auto je bezpečné. Jinak ty blbosti, co lidé chtějí nejsou jen v motorismu, myslím, že jdou napříč celým lidským bytím.

Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 08:18 | Nahoru | #424
Coffman, vyrobil jeden. A nie sú takých strojov plné dediny, toto bolo po postavené na úrovni profi výrobku. Napísal som to preto, lebo tu niektorí písali, že bafse nedokáže postaviť ani jazdiaci prototyp. Ja verím, že dokáže, ak bude ochotný minúť tie strašné prachy na vývoj samonosnej kompozitovej vane. Skôr už neverím tej sériovej výrobe, švagor robil katovanie kostov v jednej fabrike na výrobu lodí a vaní, tak mám aspoň vzdialenú predstavu, čo to obnáša...

Naposledy editováno 10.09.2014 08:18:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 10:03 | Nahoru | #425
bafse> "Pseudo-offroad" je trefný pojem. Také moc nechápu, proč je toto na trhu, když se s tím pak vesměs skutečně jezdí jen po silnici a když vjet do terénu, průchodnost mizerná, někdy to projede terénem stejně, jako běžný osobák. Maximálně pomůže vyšší světlá výška, ale ta pak zase zhoršuje vlastnosti na silnici. A tou ženskou je to také pravda - většinou prostě ona "tohle chce, aby vypadala jako frajerka", tak jí to mužíček-peněženka oselotřesse koupí - a pak je to všude vidět, jak se taková "kráva" (myšleno zbytečně velké auto) motá po parkovišti, sotva se vejde na fleky, kolikrát odře okolostojící auta - a pak samozřejmě ze dveří řidiče vyleze anorektická bloncka v kozačkách, ještě se pyšně nesoucí s frňákem nahoru. Člověku je pak jasné, že ta to všechno musí mít "za roztažené nohy" a osobně nechápu, že existují chlapi, kterým takové povrchní gesto stačí na zatmění mozku, že pak pro takovou bez prominutí "pizdu" udělají cokoliv, přitom ona je jen využívá pro svůj prospěch.
Ale to už se dostáváme mimo... hlavní je, že zkrátka buď musí být auto čistě na silnici, nebo čistě do terénu - "jabkohruška", jakou zmiňuješ, je blbost a nebude to mít dobré vlastnosti ani na jednom. A že je "velké auto bezpečné", je také samozřejmě pitomost - neznamená to větší tuhost kastle a navíc se takové hovado s vysokým těžištěm mnohem snáze převrátí, než nízký osobák.
A s těmi "berličkami" byl typickým příkladem MB třídy "A" - co to bylo za průser-ostudu, když se ukázalo, že v losím testu se převrátí v 60km/h, zatímco Trabant v pohodě zvládl i 75km/h. Takže "áčko" pak muselo povinně mít ESP, aby vůbec dostalo homologaci do provozu.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 10:20 | Nahoru | #426
JMK: tak trosku to co pises vypada jako zavistivej pohled cloveka co na SUV nema. Me osobne kategorie tehle vozu taky nic nerika - ale ty auta zas tak malo v terenu nevyjedou a na silnici se obavam ze treba X5 spraska cokoliv z osobaku ktery mas doma...

A ten losi test s trabantem - trabant zvladne i 75 kdyz jsou na nem dobovy pneumatiky ... Staci na to obout nejaky moderni pneu, treba takovy jako ma to Acko a pujde na boudu jako nic (osobne vyzkouseno)

(reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 10:40 | Nahoru | #427
assassin> Takovou odpověď jsem čekal, ale závist v tom není. Je to bohužel pravda, že leckdy v takovém autě jede ženská, která by přes zkušební jízdu ve škole neprošla ani náhodou a osobně bych SUV také nekoupil, i kdybych měl na 10 takových aut - je to prostě paskvil-kočkopes a před časem jsem viděl i přímo test srovnání nějakého SUV a snad LandRoveru... při vyjíždění travnaté louky mírně do kopce to SUV skoro hned začalo hrabat a zastavilo se, znovu se rozjet byla utopie - zatímco LandRover ten kopec vyjel úplně v pohodě, bez prokluzu, jako na pásech.
O těch gumách ale nevím... v čem byly dobové gumy "lepší"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 10:41 | Nahoru | #428

Vesnice jsou plné doma udělaných traktorů a kvalita je různá. Na pole schválení nepotřebuješ, tam zatím úřední šiml nedořechtal

bafse> Tak sis i sám odpověděl proč je třeba tuto domácí produkci nějak omezovat .Na pole sice schválení nepotřebuješ(i když to taky není úplně pravda) nicméně na to pole musíš taky někudy dojet.Jen se tě ještě zeptám už jsi někdy něco reálně navrhl a vyrobil,popř.prodal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 10:42 | Nahoru | #429

J.M.K. píše: bafse> "Pseudo-offroad" je trefný pojem. Také moc nechápu, proč je toto na trhu ...



Lidi to kupujou.

Ohledně bezpečnosti většího auta, minimálně to má dělat co s hmotností i při stejný tuhosti. Střetnou se čelně dvě auta, jedno lehký, jedno těžký. Těžký pokračuje dopředu, lehký obrátí směr a jede dozadu. Ve kterym bys chtěl v tu chvíli sedět?

Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2014 v 11:07 | Nahoru | #430
Ohledně konstrukce, inspirativní by pro tebe mohlo být technické řešení některých studenstských formulí SAE , u nás je staví ČVUT a VUT . Tady máš případně zip soubor s fotkami konstrukčních řešení některých týmů.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 11:13 | Nahoru | #431
JMK: hele nevim co tam testovali, ale v te kategorii co popisujes - rangerovery, x5, touareg,q7 - rozhodne nehrozi ze se auto zahrabe - to mu asistenti nedovoli.... Trosku bych to videl na test nejakeho priznivce pravych offroadu a chtel zdiskreditovat SUV - asi jako srsnovo test kdy auto na brzdy na plny care projelo s motorkou....

Tu kritiku panicek v SUV taky moc nechapu, ja je mam v praze kolem sebe kazdej den a nevsiml jsem si ze by jezdili nejak hur nez zbytek ridicu - spis mi prijde ze naopak, na to jakou kravou jezdi si vedou obvykle dost dobre. Jen proste kupa lidi nedokaze prekousnout ze mozna dostala auto za vic jak milion od manzela a oni sami jezdi kiou nebo dacii (coz je taky predsudek, nechapu proc kdyz z drahyho auta vyleze hezka holka tak by to nutne muselo znamenat ze si ho vysukala, to jako vydelat prachy umej jen vosklivi stari chlapi? )

Predpokladam ze si v zadnem aute typu x5/cayenne nejel?

Dobovy gumy maj hovno grip a lehky auto s vysokym tezistem jde i tak do smyku. Obuj na to moderni gumy a misto smyku je otoceni na boudu.
Mel jsem treba skodu 110 a ta sla v zatacce na dve kola i na dobovejch praskackach .... Takze opet si staromilci nevidi na spicku nosu kdyz zacnou vymejslet jak stary bylo vsechno super a novy je vsechno na hovno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 12:25 | Nahoru | #432

assassin píše: JMK: hele nevim co tam testovali, ale v te kategorii co popisujes - rangerovery, x5, touareg,q7 - rozhodne nehrozi ze se auto zahrabe - to mu asistenti nedovoli.... Trosku bych to videl na test nejakeho priznivce pravych offroadu a chtel zdiskreditovat SUV - asi jako srsnovo test kdy auto na brzdy na plny care projelo s motorkou....

Tu kritiku panicek v SUV taky moc nechapu, ja je mam v praze kolem sebe kazdej den a nevsiml jsem si ze by jezdili nejak hur nez zbytek ridicu - spis mi prijde ze naopak, na to jakou kravou jezdi si vedou obvykle dost dobre. Jen proste kupa lidi nedokaze prekousnout ze mozna dostala auto za vic jak milion od manzela a oni sami jezdi kiou nebo dacii (coz je taky predsudek, nechapu proc kdyz z drahyho auta vyleze hezka holka tak by to nutne muselo znamenat ze si ho vysukala, to jako vydelat prachy umej jen vosklivi stari chlapi? )

Predpokladam ze si v zadnem aute typu x5/cayenne nejel?

Dobovy gumy maj hovno grip a lehky auto s vysokym tezistem jde i tak do smyku. Obuj na to moderni gumy a misto smyku je otoceni na boudu.
Mel jsem treba skodu 110 a ta sla v zatacce na dve kola i na dobovejch praskackach .... Takze opet si staromilci nevidi na spicku nosu kdyz zacnou vymejslet jak stary bylo vsechno super a novy je vsechno na hovno...



to je naprosto jasné, co viděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 15:16 | Nahoru | #433

bafse píše: coffman> Najdi si někde rozhovor s panem Jiřím Tlustým z TL Ultralights, v jakých podmínkách začínal se společníkem stavět letadla. Najdi si někde rozhovor s panem Hradským s Kaipanu, v jakých podmínách začínal. Vesnice jsou plné doma udělaných traktorů a kvalita je různá. Na pole schválení nepotřebuješ, tam zatím úřední šiml nedořechtal



Tak právě Hradský by Ti stoprocentně doporučil nezačínat se seriovou výrobou, ne s nějakým jednim kouskem tříkolky. Když mě vyprávěl všechny anabáze s Lotusem od zakoupení licence atd. Což je vlastně Kaipan a nebo Caterham. A měl to o to jednodušší,že k tomu právě dostal ty výkresy a povolení. A když jsem viděl prototyp v Dekře kdy musel předělat spoustu věcí, jinak by to nepovolili. Jen výpočty na svítivost v zatáčkách, při jízdě do kopce s kopce to je ranec. Jak už jsem jednou napsal vytvořit jeden či dva kousky a dostat je na čísla se ještě možná povede, ale sériová výroba na prodej, věřím,že by to šlo, ale nevěřím dle Tvých příspěvků, že to Ty dokážeš. Tak se snaž budu jenom příjemně překvapen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 15:50 | Nahoru | #434
PEPAFJR> Nemám nic proti práci pana Hradského,ale Kaipan je vlastně Caterham asi tak,tako já jsem Pamela Anderson,když si půjčím od ženy podprsenku a vycpu si jí fuseklema w

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 16:32 | Nahoru | #435
Stev> Tvé vysvětlení se mi zdá logické. Akorát mi z toho vyplývá,že když se budu chtít cítit na silnici v suchu a bezpečí měl bych se porozhlédnout nejlépe po Tatře 815

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 16:34 | Nahoru | #436
815ka nema iso-fix

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 16:36 | Nahoru | #437
coffman> Proč se ptáš? Chceš si snad jednoho Tříkoláka za mluvit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 16:38 | Nahoru | #438

bafse píše: PEPAFJR> Nemám nic proti práci pana Hradského,ale Kaipan je vlastně Caterham asi tak,tako já jsem Pamela Anderson,když si půjčím od ženy podprsenku a vycpu si jí fuseklema w



Najdi mě prosím několik větších rozdílů mezi Lotusem 7 - Kaipanem 57 - Caterhamem 7 - Donkervoortem S7 A pak si tu něco vyprávěj o podprsence své ženy.
Vše je to jenom licence Lotusu 7

Naposledy editováno 10.09.2014 17:04:38

(reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:01 | Nahoru | #439
Rogerer> Tohle jsem viděl také. X 6 mi připadá jako úplně debilní auto. Asi od deseti let si maluji autíčka. Prošel jjsem si různými obdobími, obří koncovky výfuku ala roura od kamen, obří kola, měl jsem též jednoprostorové období a několik dalších Obří čtyřdvéřové kupé na kolech od traktoru bych zařadil mez 12-14 rok mistrova života Názor samozřejmě měním s přibývajícím věke a zkušenostmi a také jak se mění mé potřeby. Takže uvidíme za čas. Kdybych potřeboval teréňáka tak Land Rovera, kdybych chtěl pohodlí a terén tak Range Rover, ale ne žádý sport nebo tak něco, jak se ty sra... jmenují Super je Suzuki Samurai, myslím si, že zajímavý kompromis mezi průchodností a zdravým rozumem je Subaru Forester. Klasika je Mercedes G, ale zbytek světa jsou až na výjimky auta pro úchyláky a lidi, kteří se rozumově zastavili někde mezi mým 12-14 rokem

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:03 | Nahoru | #440
Bafse: hele ja si o suv myslim taky svoje - ale kdyz se v x5/x6 svezes tak musis uznat ze to auto funguje ikdyz to nepriznas :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:05 | Nahoru | #441
PEPAFJR> Řekni mi co je podle Tebe větší rozdíl, protože jiný čas vzniku, nebo jiný výrobce to rozhodně nejsou. Dokonce nevidíš ani rozdíl mezi Velkou Británií, Českou republikou a Holandskem.

(reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:10 | Nahoru | #442
assassin> Líbí se mi BMW, ale 1,2,3,ř řada dlouho se mi nelíbilo GT, ale to docela mění. Nedokážu skousnou run flaty, je to jen způsob jak okrást zákazníka o rezervu. Jestli říkáš funguje, že nastaruješ a odvezeš se z A do B, tak funguje. Ale to ten Forester také a myslím, že lépe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:12 | Nahoru | #443

bafse píše: Stev> Tvé vysvětlení se mi zdá logické. Akorát mi z toho vyplývá,že když se budu chtít cítit na silnici v suchu a bezpečí měl bych se porozhlédnout nejlépe po Tatře 815



Ale cekej vlnu zavisti, tech pohledu ze sis vysoulozil 815ku az nekoho skrabnes, bude zvlaste mimo prahu hodne :)

(reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:13 | Nahoru | #444

assassin píše: 815ka nema iso-fix

Na co, když se Ti na korbu vejde pískoviště i s klouzačkou?

(reakce na) Stavba tříkoláku

10.9.2014 v 20:43 | Nahoru | #445
Stev> Na závist se můžeš vykašlat. S 815kou se totiž, když přivřeš oči a šlápneš na plyn dá ujíždět z místa činu přes docela dost osobáků co před Tebou zrovna stály na červené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

11.9.2014 v 00:44 | Nahoru | #446
bafse>

coffman> Proč se ptáš? Chceš si snad jednoho Tříkoláka za mluvit?

Tak to opravdu ne,takoví káry jsem si stavěl ze šrotu tak ve čtrnácti(taky podle toho vypadali )ale zase se díky tomu něco naučíš. Já jen pokud toto myslíš vážně

Zkušený tým nechci, obavám se mou práci posra

To znamená že jsi tedy hodně zkušený s velkou praxí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

11.9.2014 v 08:49 | Nahoru | #447

bafse píše: PEPAFJR> Řekni mi co je podle Tebe větší rozdíl, protože jiný čas vzniku, nebo jiný výrobce to rozhodně nejsou. Dokonce nevidíš ani rozdíl mezi Velkou Británií, Českou republikou a Holandskem.



Takže nevíš, myslel jsem si to.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2014 v 09:52 | Nahoru | #448
PEPAFJR> Nechci ti brát iluze ale odpověď "bafse" na tvojí otázku zcela určitě nebyla proto, že by neznal rozdíly mezi uvedeným Lotusem a jeho napodobeninami. Spíš se domnívám, že si asi něco v duchu pomyslel o tvých znalostech uvedených modelů a ani mu nestálo za to ti na to slušně reagovat. Protože takovou otázku jakou jsi vznesl o rozdílech mezi uvedenými typy může vznést jenom naprostý analfabet v tomto oboru. Dřív si o těch konstrukcích něco zjisti a pak se ptej, tož má rada.

coffman> předpokládám, že "bafse" z nějakého (určitého) důvodu nemá zájem tady prezentovat svoje jiné konstrukce a výtvory, ale můžu ti s naprostým klidem sdělit, že je to opravdu zkušený konstruktér. Kdo umí číst mezi řádky tohoto vlákna už to dávno pochopil, kdo ne tak je to stejně vlastně jedno .

(reakce na) Stavba tříkoláku

11.9.2014 v 11:22 | Nahoru | #449
Willy17> Dobrá tak mě pověz Ty, jaké jsou tam zásadní rozdíly. Jestli jen tak neplácáš do vzduchu.

Naposledy editováno 11.09.2014 11:24:24

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

11.9.2014 v 12:05 | Nahoru | #450
to víš, Pepo...dokud se nestaneš internetovým odborníkem - teoretikem, tak se vůbec nevyjadřuj ...jako bys Ty...TY...zrovna TY věděl, proč se to vůbec točí...

z tématu se stal vzdušný zámek...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist