už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Naposledy editováno 10.09.2014 08:18:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Ale to už se dostáváme mimo... hlavní je, že zkrátka buď musí být auto čistě na silnici, nebo čistě do terénu - "jabkohruška", jakou zmiňuješ, je blbost a nebude to mít dobré vlastnosti ani na jednom. A že je "velké auto bezpečné", je také samozřejmě pitomost - neznamená to větší tuhost kastle a navíc se takové hovado s vysokým těžištěm mnohem snáze převrátí, než nízký osobák.
A s těmi "berličkami" byl typickým příkladem MB třídy "A" - co to bylo za průser-ostudu, když se ukázalo, že v losím testu se převrátí v 60km/h, zatímco Trabant v pohodě zvládl i 75km/h. Takže "áčko" pak muselo povinně mít ESP, aby vůbec dostalo homologaci do provozu.
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
A ten losi test s trabantem - trabant zvladne i 75 kdyz jsou na nem dobovy pneumatiky ... Staci na to obout nejaky moderni pneu, treba takovy jako ma to Acko a pujde na boudu jako nic (osobne vyzkouseno)
O těch gumách ale nevím... v čem byly dobové gumy "lepší"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Vesnice jsou plné doma udělaných traktorů a kvalita je různá. Na pole schválení nepotřebuješ, tam zatím úřední šiml nedořechtal
bafse> Tak sis i sám odpověděl proč je třeba tuto domácí produkci nějak omezovat .Na pole sice schválení nepotřebuješ(i když to taky není úplně pravda) nicméně na to pole musíš taky někudy dojet.Jen se tě ještě zeptám už jsi někdy něco reálně navrhl a vyrobil,popř.prodal?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
J.M.K. píše: bafse> "Pseudo-offroad" je trefný pojem. Také moc nechápu, proč je toto na trhu ...
Lidi to kupujou.
Ohledně bezpečnosti většího auta, minimálně to má dělat co s hmotností i při stejný tuhosti. Střetnou se čelně dvě auta, jedno lehký, jedno těžký. Těžký pokračuje dopředu, lehký obrátí směr a jede dozadu. Ve kterym bys chtěl v tu chvíli sedět?
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Tu kritiku panicek v SUV taky moc nechapu, ja je mam v praze kolem sebe kazdej den a nevsiml jsem si ze by jezdili nejak hur nez zbytek ridicu - spis mi prijde ze naopak, na to jakou kravou jezdi si vedou obvykle dost dobre. Jen proste kupa lidi nedokaze prekousnout ze mozna dostala auto za vic jak milion od manzela a oni sami jezdi kiou nebo dacii (coz je taky predsudek, nechapu proc kdyz z drahyho auta vyleze hezka holka tak by to nutne muselo znamenat ze si ho vysukala, to jako vydelat prachy umej jen vosklivi stari chlapi? )
Predpokladam ze si v zadnem aute typu x5/cayenne nejel?
Dobovy gumy maj hovno grip a lehky auto s vysokym tezistem jde i tak do smyku. Obuj na to moderni gumy a misto smyku je otoceni na boudu.
Mel jsem treba skodu 110 a ta sla v zatacce na dve kola i na dobovejch praskackach .... Takze opet si staromilci nevidi na spicku nosu kdyz zacnou vymejslet jak stary bylo vsechno super a novy je vsechno na hovno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
assassin píše: JMK: hele nevim co tam testovali, ale v te kategorii co popisujes - rangerovery, x5, touareg,q7 - rozhodne nehrozi ze se auto zahrabe - to mu asistenti nedovoli.... Trosku bych to videl na test nejakeho priznivce pravych offroadu a chtel zdiskreditovat SUV - asi jako srsnovo test kdy auto na brzdy na plny care projelo s motorkou....
Tu kritiku panicek v SUV taky moc nechapu, ja je mam v praze kolem sebe kazdej den a nevsiml jsem si ze by jezdili nejak hur nez zbytek ridicu - spis mi prijde ze naopak, na to jakou kravou jezdi si vedou obvykle dost dobre. Jen proste kupa lidi nedokaze prekousnout ze mozna dostala auto za vic jak milion od manzela a oni sami jezdi kiou nebo dacii (coz je taky predsudek, nechapu proc kdyz z drahyho auta vyleze hezka holka tak by to nutne muselo znamenat ze si ho vysukala, to jako vydelat prachy umej jen vosklivi stari chlapi? )
Predpokladam ze si v zadnem aute typu x5/cayenne nejel?
Dobovy gumy maj hovno grip a lehky auto s vysokym tezistem jde i tak do smyku. Obuj na to moderni gumy a misto smyku je otoceni na boudu.
Mel jsem treba skodu 110 a ta sla v zatacce na dve kola i na dobovejch praskackach .... Takze opet si staromilci nevidi na spicku nosu kdyz zacnou vymejslet jak stary bylo vsechno super a novy je vsechno na hovno...
to je naprosto jasné, co viděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: coffman> Najdi si někde rozhovor s panem Jiřím Tlustým z TL Ultralights, v jakých podmínkách začínal se společníkem stavět letadla. Najdi si někde rozhovor s panem Hradským s Kaipanu, v jakých podmínách začínal. Vesnice jsou plné doma udělaných traktorů a kvalita je různá. Na pole schválení nepotřebuješ, tam zatím úřední šiml nedořechtal
Tak právě Hradský by Ti stoprocentně doporučil nezačínat se seriovou výrobou, ne s nějakým jednim kouskem tříkolky. Když mě vyprávěl všechny anabáze s Lotusem od zakoupení licence atd. Což je vlastně Kaipan a nebo Caterham. A měl to o to jednodušší,že k tomu právě dostal ty výkresy a povolení. A když jsem viděl prototyp v Dekře kdy musel předělat spoustu věcí, jinak by to nepovolili. Jen výpočty na svítivost v zatáčkách, při jízdě do kopce s kopce to je ranec. Jak už jsem jednou napsal vytvořit jeden či dva kousky a dostat je na čísla se ještě možná povede, ale sériová výroba na prodej, věřím,že by to šlo, ale nevěřím dle Tvých příspěvků, že to Ty dokážeš. Tak se snaž budu jenom příjemně překvapen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: PEPAFJR> Nemám nic proti práci pana Hradského,ale Kaipan je vlastně Caterham asi tak,tako já jsem Pamela Anderson,když si půjčím od ženy podprsenku a vycpu si jí fuseklema w
Najdi mě prosím několik větších rozdílů mezi Lotusem 7 - Kaipanem 57 - Caterhamem 7 - Donkervoortem S7 A pak si tu něco vyprávěj o podprsence své ženy.
Vše je to jenom licence Lotusu 7
Naposledy editováno 10.09.2014 17:04:38
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: Stev> Tvé vysvětlení se mi zdá logické. Akorát mi z toho vyplývá,že když se budu chtít cítit na silnici v suchu a bezpečí měl bych se porozhlédnout nejlépe po Tatře 815
Ale cekej vlnu zavisti, tech pohledu ze sis vysoulozil 815ku az nekoho skrabnes, bude zvlaste mimo prahu hodne :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman> Proč se ptáš? Chceš si snad jednoho Tříkoláka za mluvit?
Tak to opravdu ne,takoví káry jsem si stavěl ze šrotu tak ve čtrnácti(taky podle toho vypadali )ale zase se díky tomu něco naučíš. Já jen pokud toto myslíš vážněZkušený tým nechci, obavám se mou práci posra
To znamená že jsi tedy hodně zkušený s velkou praxí?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: PEPAFJR> Řekni mi co je podle Tebe větší rozdíl, protože jiný čas vzniku, nebo jiný výrobce to rozhodně nejsou. Dokonce nevidíš ani rozdíl mezi Velkou Británií, Českou republikou a Holandskem.
Takže nevíš, myslel jsem si to.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman> předpokládám, že "bafse" z nějakého (určitého) důvodu nemá zájem tady prezentovat svoje jiné konstrukce a výtvory, ale můžu ti s naprostým klidem sdělit, že je to opravdu zkušený konstruktér. Kdo umí číst mezi řádky tohoto vlákna už to dávno pochopil, kdo ne tak je to stejně vlastně jedno .
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
z tématu se stal vzdušný zámek...