Dle servnisního manuálu se vůle měří při HÚ čtvrtého a dále prvního pístu. Naměřil jsem hodnoty 0,05; 0,8; 0,15; 0,11; 0,05; 0,07; 0,13 a 0,12 mm. Vůle mají mít správně 0,08-0,18 mm, čili něco na výměnu, ale žádné drama.
NICMÉNĚ, po přečtení příspěvku zde na fóru, kde byla zmíněna možná nepravidelná ovalita vačky, mi to nedalo, a změřil vůle vícekráte. Viz tabulka...
Tam mě celkem vystrašily hodnoty na výfukových ventilech prvního a čtvrtého válce.
Je to normální? Napadlo mne, jestli nebude špatná vačka, ale nevím, jak to ověřit...
Podezřelé vůle jsem znovu několikrát proměřil, meření by mělo být +- 0,01 mm přesné.
Naposledy editováno 29.08.2013 14:43:34
1 reakcí na tento příspěvek Způsob měření vůlí ventilů a ovalita vaček
Naposledy editováno 28.08.2013 18:20:26
1 reakcí na tento příspěvek Způsob měření vůlí ventilů a ovalita vaček
Na výfukovém ventilu na čtvrtém válci jsem při těch 135° (viz červené hodnoty v tabulce) při opětovném (kontrolním) měření nevrazil ani 0,02 mm list měrky, asi jsem to měl pootočené o pár stupňů jinak... u těch výraznějšíh odchylek hraje roli každý stupeň, no.
EDIT: Motor ma 51tkm dle tacho. Nejsem první, ani druhý majitel, takže těžko soudit. Naposledy byly ventily kotrolovány/seřízeny v servisu (údajně) a to před 14tkm.
Naposledy editováno 28.08.2013 19:16:39
Taky jsem z toho měl hlavu docela v pejru, ale nakonec jsem to zmáknul. Některý podložky jsem vyměnil, pár jsem si jich na magnetce přebrousil a bylo hotovo. U ZRX to bylo trochu lepší, protože tam jsou vahadla, takže není potřeba sundávat vačkový hřídele, ale zase je tam 2násobek ventilů a asi to majitelé předemnou moc neřešili, takže to bylo téměř vše mimo tolerance.
Konkrétně...
Camshaft Journal, Camshaft Cap Clearance
Standard: 0.100 - 0.141 mm (0.0039 - 0.0056 in.)
Service Limit: 0.23 mm (0.009 in.)
Camshaft Runout
Service Limit: TIR 0.1 mm (0.004 in.)
Nedokážu si představit, jak se vůle 0,23 mm v uložení vačky může projevit do vůli ventilů, ale předpokládám, že v nějaké míře ano... A odchylka 0,10 mm na samotné vačce asi také může mít vliv.
Faktem je, že ty dvě "chybějící vůle" na výfukové vačce jsou přesně v protikladných momentech: vačka stláčí první ventil -> chybí vůle na čtvrtém ventilu. A naopak: Vačka stláčí čtvrtý ventil -> na prvním ventilu chybí vůle (obdobné zmenšení vůlí v patřičných momentech lze pozorovat i na 3. a 4. ventilu).
Takže jsem to už celkem pochopil. Ale stále si nejsem úplně jistý tím, jestli si můžu dovolit "nehledět" na ty chybějící vůle. Nebude mi to pak v nepatřičných momentech trochu přiotvírat ventily?
Naposledy editováno 29.08.2013 07:47:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |