1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
_unq_: ...Na takových cestách mě auto jedoucí pomalu v levém taky pěkně štve. Jet tam sice může, ale jinak k tomu nemá nejmenší důvod.
Důvod má. Do pravého pruhu se napojují připojováky a pokud je volný, snáze se do něj najíždí. Prostě, překážet budeš rychlým v každém pruhu. A často je jednodušší držet se v levém a nechat si rychlíky, ať si předjetí vyřeší sami, než šněrovat z pruhu do pruhu jen proto, že někdo potřebuje volno.
Další důvod na průtazích je, pokud jsou tam světelné křižovatky - pravý pruh mívá doplňkovou šipku pro odbočení a pokud v něm zastavíš vpředu s úmyslem jet rovně, zablokuješ to pro všechny, kteří by mohli mezitím odbočit.
Prostě, hlavně používat hlavu, nestresovat se a nevynucovat na ostatních způsob jízdy, jaký zrovna vyhovuje mně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Jurawood píše: Přesně lidi jako ty miluju, ty co si pletou město s dálnicí... jakej levej pruh? Raději se vrať do autoškoly. Chybí ti základní znalosti a ještě se ztrapňuješ.
Jedu v levým, v pravým volno... někdo mě tak 170 zezadu dojede a s troubením a vyblikáváním se snaží vytlačit... přitom se dopustí asi 4 přestupků.
Je tohle tvůj případ? Přesně tyhle lidi.. fuckoff
Jízda v jízdních pruzích
§ 12
(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
no jo ty jsi ten 50tkar a ani o chlup vice (jak si psal v jinem vlaknu) jinak bys to musel zastavit a vydejchat...
Presne tebou podobni vysejraji ostatni a pak jedou tech tvojich 170 aby te nevideli.
Mam na tebe ale leceni...pojedu jeste blbeji 40kou jak ty a pak me predjedes na plne tou tvoji 170kou
V rakousku a kdekoliv kde maji mozek tak jedu tak jak jedou predemnou abych nebrzdil ty ostatni. Pak se tam ukaze ten co si jede to SVOJE a NEUHEJBA a uz to stoji a za nim jsou vsici nasrani.
Levej pruh nema cenu ani komentovat.Kdyz clovek neumi uhnout tak jede porad vlevo..to je klasika jak zenske.
PS:Neuhejbat
Naposledy editováno 22.12.2012 13:36:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
1100Virago píše: Důvod má. Do pravého pruhu se napojují připojováky a pokud je volný, snáze se do něj najíždí. Prostě, překážet budeš rychlým v každém pruhu. A často je jednodušší držet se v levém a nechat si rychlíky, ať si předjetí vyřeší sami, než šněrovat z pruhu do pruhu jen proto, že někdo potřebuje volno.
Další důvod na průtazích je, pokud jsou tam světelné křižovatky - pravý pruh mívá doplňkovou šipku pro odbočení a pokud v něm zastavíš vpředu s úmyslem jet rovně, zablokuješ to pro všechny, kteří by mohli mezitím odbočit.
Prostě, hlavně používat hlavu, nestresovat se a nevynucovat na ostatních způsob jízdy, jaký zrovna vyhovuje mně.
az jednou pochopim mysleni ridicu jako jsi ty ( nebo jak tady kazes) budu neskutecne vyrovnanej clovek :)
zatim se mi chce z podobneho chovani takto bezohlednych lidi zvracet
na eskalatorech v metru taky stojim v pravo kdyby nekdo chtel byt nekde rychleji i kdyz nemusim..
eskalator-takovy ty jezdici schody
metro-salina v zemi
V obecné rovině uznávám takový to nepsaný pravidlo, že pomalej jezdí na víceproudkách vpravo, ikdyž to v obcích (městech) není nařízeno zákonem, samozřejmě to ale neplatí vždy a přijdou mi "oprávněný" zrovna třeba ty výjimky, který Virago uvedl..
edit: k původnímu dotazu - taky tomu nerozumím, proč v noci jezdí každý třetí auto se zapnutýma mlhovkama, záměrně jsem to kvůli tomu u několika aut zkoušel a mimo opravdu hustou mlhu to nikdy nemělo žádnej objektivní přínos; některý protijedoucí "mlhy" oslňujou, některý ne - ty co oslňujou upozorním taky zapnutím předních mlhovek..
No a zadní mlhovky v noci, to je zlo, ale naštěstí se s tím nesetkávám tak často.. (pokud nemůžu předjet, tak problik dálkama do špíglu, pokud bez reakce - dálky trvale, samo jen za situace, kdy neoslňuju někoho dalšího, no a po předjetí krátkodobý zapnutí zadní mlhy, aby bylo zřejmý, co se mi nelíbilo)
..mnohem častější je spíš zašlápnutá brzda při stání někde v noci na světlech, ale u toho člověk stojí, takže to není nebezpečný, jen nepříjemný; každopádně já považuju za samozřejmost, že pokud stojím v noci na světlech na červenou a dojede za mě další auto, dám nohu z brzdy pryč a cvaknu si o jeden zub ručkou..
Naposledy editováno 24.12.2012 00:38:46
1 reakcí na tento příspěvek Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Zkratka a jednoduse ty mlhovky tam jsou do mlhy. Kdyz je hovno videt tak si je rozsvitim. Pokud me dojedes a vadi ti to tak si me predjed. Nevidim duvod abych porad zapinal a vypinal mlhovky jak me budou spechajici auta dojizdet. Za daleko vetsi pruser povazuju jak uz nekdo predesilal kdyz te nekdo dojede drzi se par metru za tebou a sajnuje to do tebe tak ze mas v kabine jak za dne a zrcatka jak protiletadlovy reflektory. Minule po tom co se nekdo takhle za mnou celou cestu tahnul a nepomohlo ani jemny pohlazeni brzdy aby blikli svetla. Ani probliknuti dopredu dalkama, ani probliknuti mlhou, ani ukazani smerovkou vpravo aby me predjel. Sem dostal pologenialni napad, a vyuzil nadstardartni vybavy v podobe elektricky sklapenych zrcatek. To byla najednou uleva
Ono jet v pravym pruhu neni vzdy ve meste takova sranda. Vetsinou se o to snazim, ale taky se ti pak muze stat, ze dojedes na krizovatku a zjistis ze si v pruhu pro odboceni doprava a potrebujes rovne. A V druhym pruhu kolona jako krava, a samej nasranej prazak co te rozhodne pred sve bmw nepusti...
Mne se treba stalo ze sem z krizovatky zajel do levyho pruhu, ale na dalsi krizovatce sem potreboval do pravyho tak sem ukazal. Ale nikdo me proste nechtel pustit, tak sem se soural tak 30 az tech par aut prejede abych se zaradil. A Taxikar za mnou hroznej nervovej kolaps troubeni jako krava. nacez to vyresil tak ze kdyz kolem me projizdelo posledni auto vpravo hodil tam mysku a tak me predjel z prava. Kdyby pockal 2 vteriny tak mu uhnu. Akorat vytvareni nebezpecnejch situaci
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
"Nevidim duvod abych porad zapinal a vypinal mlhovky jak me budou spechajici auta dojizdet."
No a proč ne? To je problém? Když jedeš někam v noci, máš puštěný dálky a jiný auto tě dojede a předjede, taky nepřepneš na tlumený?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Rod píše: Twister>
"Nevidim duvod abych porad zapinal a vypinal mlhovky jak me budou spechajici auta dojizdet."
No a proč ne? To je problém? Když jedeš někam v noci, máš puštěný dálky a jiný auto tě dojede a předjede, taky nepřepneš na tlumený?
Dálky prakticky nepoužívám. U 99% silnic jsou patniky takže není problém se udržet na silnici. I tam kde nejsou to většinou bez problémů jde. A bliknout si vždycky na 3 vteriny dalkama než se ze zatáčky vynoří protijedoucí auto považuju za zbytečný. Takže nějak ani moc nepřepínám... . Mlhovky jsou od toho abych videl vozidlo pred sebou. Za snizene viditelnosti se uz z principu na nikoho nelepim. A zakon o provozu na pozemnich komunikacich rika jasne "(4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy." Tot vse..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
honza_ píše: Rod> přesně tak, navíc předjíždět v husté mlze je taky o hubu, na dálnici to snad vypnu hned jak na ni najedu
Fakt ze na dalnici bych mlhy nevypinal ani nahodou. Vzdycky se najde magor co i v mlze musi spechat 160. Nedavno me takhle jeden frajer co predjizdel kamion v mlze malem sundal. Zkratka moje stanovisko je jasny. Mam na aute mlhovky? Mam. Je mlha? je. Co rika zakon? Rozsvitit. Rozsvicim...
Pokud nekdo za me dojede a problikne tak mu to vypnu. Jinak na to proste seru. Ma to byt rozsviceny a nehodlam pak poslouchat, ze mi nekdo pristal v kufru pac sem nesvitil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Spíš nad tím uvažuju tímto způsobem: proč mám zapnutou zadní mlhovku? Je mlha a jedu pomalu, takže kvůli jinýmu autu, co mě třeba dojede, aby o mně dřív věděl. Dojelo mě nějaký auto? Nenapálil do mě, takže o mně asi už ví, zadní mlhovka tedy pro tuto chvíli postrádá smysl a jen bezdůvodně oslňuju ostrým světlem.. (hlavně vypnutím v takové situaci sobě neublížím ani mě to nijak neomezí a druhýmu pomůžu, tak proč to neudělat)
..to jen objasňuju svůj postoj, nevnucuju ti ho..
K probliknutí dálkama před zatáčkou - není to od věci, dáváš protijedoucímu najevo "počítej s tím, že tady něco jede"; ale regulérně se ptám - proč nepoužíváš v noci dálkový? Když porovnám dvě stejný situace (za předpokladu, že nikoho neoslňuju), je podle mě vždy a za všech okolností příjemnější a bezpečnější mít zapnutý dálky, protože prostě a jednoduše vidíš víc a dál, případně lze jet rychleji za zachování stejnýho "koeficientu bezpečnosti" či jak to nazvat.. (napadá mě asi jen "nechce se mi přepínat světla, když něco jede v protisměru")
Osobně zapínám dálky vždy když to aspoň trochu jde, ikdyž třeba jen na pár vteřin..
Bonus-info: mohlo by se zdát, že ježděním na potkávačky nemůžeš nikoho ovlivnit a je to jen tvoje věc, že si nechceš zvýšit komfort jízdy dálkovejma, ale uvedu situaci - jedu v noci po okresce, dojíždím auto, přepínám na tlumený, auto předemnou jede po okresce 70 na tlumený, já bych ho chtěl předjet, ale nemůžu, bo nevidím a svýmá dálkama se přes něj nepřesvítím (navíc ho nechci oslňovat do špíglu); kdyby mi v takové situaci dotyčnej na chvíli přepnutím světel ukázal, jak to vypadá před ním, mohl bych ho v pohodě předjet a pokračovat dál původním tempem, takhle nevím, kdy přijde jaká zatáčka nebo něco..
(ale to už jsou asi dost advanced požadavky takovýto uvažování za ostatní, když velká část řidičů nezvládá používat ani svoje zrcátka a blinkry v běžných situacích)
edit: kua, takovej elaborát, sorry..
Naposledy editováno 24.12.2012 01:57:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Vim ze zakon toho nakeca ze 50 a 90 a nepredjizdet pres plnou. Taky to nedelam kdysi mi to bylo taky u prdele. Tedka uz nespecham. V meste jezdim 50 z principu. Mimo obec sem to sral jak sem chtel. Tedka si pekne pichnu tempomat na 93km/h a jedu. Nemusim si to hlidat, cumet po kdejakym krovi, jestli tam nekdo jenom sere nebo jestli tam nahodou nedozravaji svestky. Nemusim se koukat po kazdym druhym Passatu jestli nahodou nema uvnitr bradavici apod. A nejzajimavejsi je na tom, ze ve vysledku sem v cili plus minus stejne... Pravda ta jizda prestala byt tak zabavnou Ale sem clovek, kterej je na ridicaku zavisly. Nemam kamarady na vysokejch policejnich a politickych postech. A nemuzu si dovolit soupnout fizlovi par palackejch takze mi asi ani nic jinyho nezbyva.
Chtel sem tu predlozit i pohled na vec ze v pripade nehody, kdy do vas nekdo v mlze napali a vy nebudete svitit, bude to pro vas pohorsujici okolnost.
Co se tyka dalkovejch. Proste to moc nepouzivam. Mozna kdyz jezdis po mene frekventovanejch silnicich nebo v hluboky noci tak to jde. Ale takhle je na trase Praha-Klasterec zapnu tak jednou na 12 vterin. A to spis tak nejak abych videl jestli to i sviti. Zkratka pokud tam sou patniky jsou dalky zbytecny. Pokud tam nejsou tak k necemu asi sou a lze je i pouzit nebot to bude malo frekventovana silnice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Rampa89 píše: Twister> Jestli se můžu zeptat, máš představu, jakou rychlostí bys měl po té okresce v noci jet při potkávacích světlech, respektive kolik jezdíš? Jen tak jsem chodil na přednášky znalce z USI VUT a zrovna na tuhle problematiku byly provedený celkem pěkný zkoušky.
Jezdim 90... Nevim kolik bych mel jet, respektive z jakeho uhlu pohledu "mel jet". Ale klidne se rozepis..
Twister píše: Fakt ze na dalnici bych mlhy nevypinal ani nahodou. Vzdycky se najde magor co i v mlze musi spechat 160. Nedavno me takhle jeden frajer co predjizdel kamion v mlze malem sundal. Zkratka moje stanovisko je jasny. Mam na aute mlhovky? Mam. Je mlha? je. Co rika zakon? Rozsvitit. Rozsvicim...
Pokud nekdo za me dojede a problikne tak mu to vypnu. Jinak na to proste seru. Ma to byt rozsviceny a nehodlam pak poslouchat, ze mi nekdo pristal v kufru pac sem nesvitil...
řídím se tím, jak vidím auta před sebou, no miluju ty dementy co jedou jak posraní maj mlhovku a na blikání neragujou a při předjetí nechaj ještě dálkovy
highsider: az jednou pochopim mysleni ridicu jako jsi ty ( nebo jak tady kazes) budu neskutecne vyrovnanej clovek :)
zatim se mi chce z podobneho chovani takto bezohlednych lidi zvracet
Mám to chápat tak, že za ohleduplnější považuješ přihnat se k někomu zezadu a problikávat ho a protroubit aby ti uhnul, místo bezkonfliktního a naprosto legálního podjetí pravým pruhem?
Nebo tvrdošíjně setrvávat v obci na víceproudovce v pravém pruhu, takže všichni co najíždějí zprava musí zastavit a dávat přednost, místo toho, abys jim jízdou v levém udělal místo na bezproblémové najetí?
Ty jsi fakt Pražák? Pokud byste tam tak jezdili všichni, nedostane se nikdo nikam.
A ohledně toho eskalátoru: Pokud spěcháš a někdo stojí vlevo, obejdeš ho zprava, nebo mu začneš ohleduplně nadávat ať uhne? To je totiž stejná situace, jako ta jízda v pruzích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
No proč to píšu, můžeš se snadno dostat do problému, když hypoteticky včas nezpozoruješ chodce, třeba klidně i v černým oblečení a smeteš ho, ať už kvůli protijedoucímu autu (v tom případě dálkový nehrají roli), ale i v případě, že prostě pojedeš těch svých 90 podle patníků a jedno proč ho srazíš. Z výsledků těch zkoušek vyplynulo, že na rovině při dálkových světlech je těch 90 (zase relativně) bezpečná rychlost, dokonce to bylo ke 110 km/h, ale při potkávacích je to jenom 40-50 km/h abys bez problémů před překážkou, chodcem, čímkoliv, dokázal zastavit včetně jak rozlišovací doby, tak reakční doby psychické, svalové, dále prodlevy brzd a samotného brždění... *to i v případě černě oblečenýho chodce (to ostatní - světlý a reflexní se zkoušelo z důvodu zkoumání zase vlivu na tu rozlišovací dobu).
Samo málokdo když potká v protisměru auto zpomalí na těch 50, ale říkal nám, abychom s tím počítali a vzali to na vědomí, kdyžtak se snažili zpomalit aspoň na 70, přičemž následky střetu pak nejsou tak fatální (a že tam několik případů sražení chodce v noci prezentoval). Byl tam i případ sražené chodkyně na dálničním sjezdu v Brně z D1 na Ostravskou Pajerem ve 130 a i když z morálního hlediska neukázal žádný fotky ala rozzlobenimuzi, tak podle vyprávění druhej den za světla tu chodkyni sbírali policajti do pytlů v okruhu 200 m. (V tom případě řidič vyvázl jako nevinnej, ale existují soudci, dle jeho zkušeností, kteří se specializují na dopravní právo, sami nemají řidičák, pokládají to za výhodu - nadhled bez ovlivnění a jsou schopní rozhodnout, že se na dálnici může objevit chodec a ty s tím máš počítat...)
Z toho co píšeš, že tempomat, tak si ideální adept. Na druhou stranu útěchou ti může být, že pokud si ještě nikoho nezabil, si bezúhoný atd, tak ti hrozí většinou jenom podmínka, to až když zabiješ 2 a víc lidí, tak to může být horší. Za mě je blbost nepoužívat dálkový kvůli lenosti je vypínat a zapínat...
HOWGH
Edit:*
Edit 2.: Co jsem si ještě vzpomněl, provádělo se to za sucha a řidiči se cítili dobře (další podmínky, se kterýma může člověk počítat). Zkušební auta byly 2, otkávie 2. generace, jedna s xenonama a druhá s halogenama a zajímavým zjištěním bylo, že rozdíl ve vzdálenostní rozlišitelnosti buď nebyl, nebo se rovnal statistické odchylce a někdy i ve prospěch halogenů, čili v tomto případě nijak nepřispěli k bezpečnosti i když obecně se má za opak. A jinak je to každého věc jak jezdí a je mi to jedno, ostatně na silnicích jsme každej sám za sebe.
Naposledy editováno 24.12.2012 23:53:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Hezky, ale seda je teorie, zeleny je strom zivota. Rikam ti ze jezdim na hlavnich tazich, takze proti tobe prakticky porad nekdo jede. V dusledku toho, ze to sou hlavni tahy. Je tam sance vyskytu chodce minimalni. A to ze se objevil chodec zrovna na D1, je mozny. Objevil se tam i bily kun. Proste sance ze do tebe praskne meteor je mala, ale stejne se to stava. V meste kde je sance vyskytu chodcu vetsi, jsou pro zmenu lampy. A jak vsichni vime, ridic nesmi uzit dalkovych svetel, pokud je vozovka dostatecne a souvisle osvetlena. Ono taky proc bych to pak delal? Zkratka opravdu nevidim duvod si ve vterinovych intervalech problikavat svetlama. Pokud jedu nekde kde je hovno videt a nikdo proti me nejede, tak si je zapnu. Pripada mi to porad mnohem lepsi nez ridici, ktery se snazej sviti dalkama porad. Vyjedes ze zetacky a nekdo te prasti dalkama mezi oci, a pak je prepne. V tu chvily uz stejne nejakou chvilku vidim prd.
No nic hosi, venku je dneska mlha, tak nezapomente vypnout mlhovky
1 reakcí na tento příspěvek Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Cílem ale taky bylo zamyslet se nad ostatníma možnýma aspektama tvýho jednání a to se týká i bezmyšlenkovitého dodržování zákonů - mlhovky. Tak snad ti tvoje předpoklady budou vycházet a nevzpomínáš na mě ve špatným
Naposledy editováno 25.12.2012 20:50:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
"Vyjedes ze zetacky a nekdo te prasti dalkama mezi oci, a pak je prepne. V tu chvily uz stejne nejakou chvilku vidim prd."
- protože o tobě až do poslední chvíle neví, kdybys sis před zatáčkou aspoň na vteřinu problikl dálkama, bylo by to pro toho druhýho info o tom, že tam jsi a mohl by rovnou přepnout na tlumený nebo se na přepnutí nachystat.. (ale to už jsem psal, #106)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mlhovky, denní svícení - banda kreténů
Rod píše: Twister>
"Vyjedes ze zetacky a nekdo te prasti dalkama mezi oci, a pak je prepne. V tu chvily uz stejne nejakou chvilku vidim prd."
- protože o tobě až do poslední chvíle neví, kdybys sis před zatáčkou aspoň na vteřinu problikl dálkama, bylo by to pro toho druhýho info o tom, že tam jsi a mohl by rovnou přepnout na tlumený nebo se na přepnutí nachystat.. (ale to už jsem psal, #106)
Ale prdlajs. Svetlo z potkavacek vidis v zatacce dostatecne drive abys to stihl vypnout.