Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení...
Pokud motoru pracujícímu ve vysokých otáčkách zavřete plyn a motor je v záběru, zůstávají otáčky motoru (poháněného setrvačností celého motocyklu) na stále vysoké úrovni (tomu odpovídá i pohyb pístů ve válcích a tím vytvořený podtlak). Množství vzduchu procházející motorem je relativně vysoké (i přes zavřené klapky), avšak dodávka paliva tomuto toku vzduchu neodpovídá (palivo je totiž v tomto režimu dodáváno tzv. pilotní tryskou). Prudce ochuzená směs nestačí vyhořet (često ji nelze ani zapálit) a přes otevřený výfuk opouští nevyhořená spalovací prostor. Zde se po několika cyklech nahromadí takové množství benzínu, které se samovolně vznítí (například horkým výfukovým svodem) za charakteristického zvuku pop, pop. Toto je víceméně běžný jev, který případně zhoršuje příliš chudá směs volnoběžné části karburátoru (šroub bohatosti směsi a pilotní tryska).
Anglicky (nevím jak přeložit některé termíny): Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping.
Pokud je výfuk restriktivní (s originálním tlumičem), nastane toto: a.) tok vzduchu motorem je menší, b.) směs neopouští spalovací prostor tak rychle, c.) palivo často dohoří v přetlumeném výfuku bez charakteristického zvukového projevu.
Situaci velmi zhoršuje přisávání vzduchu do výfuku netěsnícím svodem (zkontrolovat důkladně veškeré spoje). Někdy jsou zdrojem "falešného vzduchu" u otevřeného výfuku systémy jako je PAIR (Suzuki), nebo KLEEN (Kawasaki), (u Hondy alikvotní název neznám), které je případně možné také vyřadit z provozu (zahraniční fóra potvrzují snížení "backfiringu" a "poppingu").
Naposledy editováno 20.07.2011 21:14:25
1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku
"Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení..."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku
Timi_2 píše: me strili taky a po tom, co sem do vejfuku namontoval homologacni vlozky, strili to min, ale porad je to dost otravny, hlavne ve meste.. sedi to podle tohohle popisu:
"Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení..."
Ty tvý vejfuky vypadaj podobně jako moje Ducati Performance(Remus) a mě to nestřílí. Ze začátku mi to taky střílelo ale nakonec jsem zjistil že mi netěsnil zadní svod. Bejt tebou tak to taky zkouknu.
1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku
Ujistěte se, že volnoběžná (pilotní) tryska vašeho karburátoru má správnou velikost a že šroub nastavení směsi volnoběhu je správně nastaven, než začnete pátrat po jiných příčinách střílení.
Naposledy editováno 20.07.2011 21:57:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku
Sojky píše: Ty tvý vejfuky vypadaj podobně jako moje Ducati Performance(Remus) a mě to nestřílí. Ze začátku mi to taky střílelo ale nakonec jsem zjistil že mi netěsnil zadní svod. Bejt tebou tak to taky zkouknu.
ja mam Mivvy, ty svody mi ve spoji fakt nejspis netesni, ale do tedka me nenapadlo, ze by to bylo tim.. jak si to dal dokupy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku
Timi_2 píše: ja mam Mivvy, ty svody mi ve spoji fakt nejspis netesni, ale do tedka me nenapadlo, ze by to bylo tim.. jak si to dal dokupy?
Mě to netěsnilo mezi válcem a svodem. Koupil jsem nový těsnění a byl klid. Ty mezisvody mi taky moc netěsní ale tam už to nestřílí tak to neřešim.
1100Virago píše: "Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping."
Ujistěte se, že volnoběžná (pilotní) tryska vašeho karburátoru má správnou velikost a že šroub nastavení směsi volnoběhu je správně nastaven, než začnete pátrat po jiných příčinách střílení.
chudá směs (falešňák)
Naposledy editováno 21.07.2011 08:07:43
1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku
Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu
dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně
Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu
a v případě chudé směsi trpěním sedel ventilů a dna pístu taky vlastně nevadí
1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku
Ale co třeba rally speciály, těm když uberou plyn taky střílej vejfuky a ty asi špatně seřízený nebudou ne?
Ed. písmenko
Naposledy editováno 21.07.2011 16:11:18
Džordž píše: Díky za odpověď
Ale co třeba rally speciály, těm když uberou plyn taky střílej vejfuky a ty asi špatně seřízený nebudou ne?
Tam je důvod jiný... u těchto aut se jedná o udržení vysokých otáček turba. Vstřikování je seřízené tak, aby otáčky turbíny neklesaly - odtud již zmíněné plameny (důvod je tedy rozdílný).
Ale je faktem, že střílení do výfuku je u mnoha motorů vybavených karburátory poměrně běžná věc. U vstřikování je možné střílení do výfuku eliminovat na úrovni elektroniky a řízení vstřiků - zejména u nových jednotek EFI (nemluvě o katalyzátorech, které by střílení do výfuku spolehlivě odrovnalo).
Edit: typo
Naposledy editováno 21.07.2011 20:48:57
1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku
Ona i bohatá střílí do laufů...jen trochu jinak. Chudá, to jsou ostrý rany a bohatá spíš tupý.
dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně
Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu
Neni pravda co pises. Spotreba neni vysoka, pokud nejezdis kilem na jednicku porad a neradis a vykon je naopak mnohem lepsi, protoze se spaleny palivo dostava rychleji ven, nema zadny prepazky v ceste.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja | Lukas93cze | 5 | 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze |
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |