bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor střílí do výfuku
20.7.2011 v 21:09
Namontoval jsem otevřený výfuk vedlejším efektem toho je, že po zavření plynu ve vyšších otáčkách motor střílí do výfuku. Trochu jsem kolem toho bádal na webu Mikuni a rád bych do této věci vnesl trochu světla (np. do otázky: dělá to chudá nebo bohatá směs). Informace zde uvedené se týkají především karburátorů.

Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení...

Pokud motoru pracujícímu ve vysokých otáčkách zavřete plyn a motor je v záběru, zůstávají otáčky motoru (poháněného setrvačností celého motocyklu) na stále vysoké úrovni (tomu odpovídá i pohyb pístů ve válcích a tím vytvořený podtlak). Množství vzduchu procházející motorem je relativně vysoké (i přes zavřené klapky), avšak dodávka paliva tomuto toku vzduchu neodpovídá (palivo je totiž v tomto režimu dodáváno tzv. pilotní tryskou). Prudce ochuzená směs nestačí vyhořet (često ji nelze ani zapálit) a přes otevřený výfuk opouští nevyhořená spalovací prostor. Zde se po několika cyklech nahromadí takové množství benzínu, které se samovolně vznítí (například horkým výfukovým svodem) za charakteristického zvuku pop, pop. Toto je víceméně běžný jev, který případně zhoršuje příliš chudá směs volnoběžné části karburátoru (šroub bohatosti směsi a pilotní tryska).

Anglicky (nevím jak přeložit některé termíny): Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping.

Pokud je výfuk restriktivní (s originálním tlumičem), nastane toto: a.) tok vzduchu motorem je menší, b.) směs neopouští spalovací prostor tak rychle, c.) palivo často dohoří v přetlumeném výfuku bez charakteristického zvukového projevu.

Situaci velmi zhoršuje přisávání vzduchu do výfuku netěsnícím svodem (zkontrolovat důkladně veškeré spoje). Někdy jsou zdrojem "falešného vzduchu" u otevřeného výfuku systémy jako je PAIR (Suzuki), nebo KLEEN (Kawasaki), (u Hondy alikvotní název neznám), které je případně možné také vyřadit z provozu (zahraniční fóra potvrzují snížení "backfiringu" a "poppingu").

Naposledy editováno 20.07.2011 21:14:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 08:30 | Nahoru | #1
Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 08:55 | Nahoru | #2

dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu


a v případě chudé směsi trpěním sedel ventilů a dna pístu taky vlastně nevadí

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.11.2011 v 19:24 | Nahoru | #3

dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu



Neni pravda co pises. Spotreba neni vysoka, pokud nejezdis kilem na jednicku porad a neradis a vykon je naopak mnohem lepsi, protoze se spaleny palivo dostava rychleji ven, nema zadny prepazky v ceste.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist