globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor střílí do výfuku
20.7.2011 v 21:09
Namontoval jsem otevřený výfuk vedlejším efektem toho je, že po zavření plynu ve vyšších otáčkách motor střílí do výfuku. Trochu jsem kolem toho bádal na webu Mikuni a rád bych do této věci vnesl trochu světla (np. do otázky: dělá to chudá nebo bohatá směs). Informace zde uvedené se týkají především karburátorů.

Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení...

Pokud motoru pracujícímu ve vysokých otáčkách zavřete plyn a motor je v záběru, zůstávají otáčky motoru (poháněného setrvačností celého motocyklu) na stále vysoké úrovni (tomu odpovídá i pohyb pístů ve válcích a tím vytvořený podtlak). Množství vzduchu procházející motorem je relativně vysoké (i přes zavřené klapky), avšak dodávka paliva tomuto toku vzduchu neodpovídá (palivo je totiž v tomto režimu dodáváno tzv. pilotní tryskou). Prudce ochuzená směs nestačí vyhořet (često ji nelze ani zapálit) a přes otevřený výfuk opouští nevyhořená spalovací prostor. Zde se po několika cyklech nahromadí takové množství benzínu, které se samovolně vznítí (například horkým výfukovým svodem) za charakteristického zvuku pop, pop. Toto je víceméně běžný jev, který případně zhoršuje příliš chudá směs volnoběžné části karburátoru (šroub bohatosti směsi a pilotní tryska).

Anglicky (nevím jak přeložit některé termíny): Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping.

Pokud je výfuk restriktivní (s originálním tlumičem), nastane toto: a.) tok vzduchu motorem je menší, b.) směs neopouští spalovací prostor tak rychle, c.) palivo často dohoří v přetlumeném výfuku bez charakteristického zvukového projevu.

Situaci velmi zhoršuje přisávání vzduchu do výfuku netěsnícím svodem (zkontrolovat důkladně veškeré spoje). Někdy jsou zdrojem "falešného vzduchu" u otevřeného výfuku systémy jako je PAIR (Suzuki), nebo KLEEN (Kawasaki), (u Hondy alikvotní název neznám), které je případně možné také vyřadit z provozu (zahraniční fóra potvrzují snížení "backfiringu" a "poppingu").

Naposledy editováno 20.07.2011 21:14:25

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 21:15 | Nahoru | #1
rally auta jak poznamelnal správně joro jsou bohatý.
Ona i bohatá střílí do laufů...jen trochu jinak. Chudá, to jsou ostrý rany a bohatá spíš tupý.

(reakce na) Motor střílí do výfuku

23.10.2017 v 17:43 | Nahoru | #2
Dřík> Ono rallye auta plyvou do výfuků, protoze mají tzv. Antilag tj. seřízení ventilů tak, aby se trocha hořící směsi dostala do svodu... prý to napomáhá turbu (asi vyšší tlak) :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR

TOPlist