Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.
-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?
Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...
Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Mandela píše: podle mi to nebude fungovat. A když tak po milionu hodin sraní a ladění a stejně to bude k hovnu. Saje si to pod kliku do společnýho prostoru. Muselo by to být odděleně si myslím.
klikové komory jsou 2 resp. 1 dělená labirintem teoreticky se dá použít 2 karburátorů jsou to vpodstatě dva motory 175 se společným karburátorem takže na každý válec jde použít zvlášť karburátor ale nedělal bych to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
no jo vlastně dyt je tam ten blbinec uprostřed.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Taky jsem u této úpravě uvažoval, vedl jsem dlouhou komunikaci s Tomem Kasalickým, v té době měl v nabídce jen duralovou, domlouval jsem s ním výrobu z levnější oceli, plus úpravu kanálků a celkový kit na 30 koní.
po dlouhé komunikaci to dopadlo tak, že jsme se zhodli na tom, že to nemá smysl, nidky to nesplní mé požadavky a tak jsem koupil RGV 250
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Nechci ani nějak honit výkon de mi spíš o pohodu a styl...
Silnější motorku si snad koupim někdy v budoucnu jawu si volim jako první stroj na naučení, ale na druhou stranu nechci jezdit na něčem co má leckdo a bla bla bla...
no a k tomu stylu... tem maličkej titernej karburátor stylu moc nepřidává... vim že svoji funkci plní ale...
No ale jak sem si tak nějak přečetl v minulym fóru týkajcim se stejnýho tématu (a který se rozjelo pak v uplně něco mimo téma) tak to moc nepřidá a hlavně jak tady c.j. ukázal na fotkách pěkný to taky neni... takže asi dám na rady jiný a zkusim vyměnit karburátor za stylovější a třeba maličko výkonější typ... dál tady svý myšlenky nebudu rozepisovat byly by mimo téma.
Ještě jednou všem díky.
c.j. píše: offtopik, ať to autor článku klidně smaže..
Taky jsem u této úpravě uvažoval, vedl jsem dlouhou komunikaci s Tomem Kasalickým, v té době měl v nabídce jen duralovou, domlouval jsem s ním výrobu z levnější oceli, plus úpravu kanálků a celkový kit na 30 koní.
po dlouhé komunikaci to dopadlo tak, že jsme se zhodli na tom, že to nemá smysl, nidky to nesplní mé požadavky a tak jsem koupil RGV 250
Asi tak ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
ovšem 9tis je celkem dost.
Momentálně mám 640ku v podstatě v sériovém stavu, pouze koncovky výfuku mám upraveny opět Tomem Kasalickým. http://www.tkmoto.cz/
Motor jede pěkně, nemám celkem důvod se snažit z něho dostat více, od toho jawa není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Cena : úprava válců 3000,- Kč
Úprava se týká zvýšení objemu válců a změny časování, tím dochází k nárůstu výkonu již od nejnižších otáček a projeví se především příjemnou jízdou a zvýšenou silou motoru.
Nevýhodou je přebroušení válců na maximální rozměr a nejde již provést další výbrus , proto zajištujeme výměnu vložek válců nebo starších válců. Písty se odlehčují a vyvažují na stejnou hmotnost, aby nedocházelo k nerovnoměrnému opotřebení klikového hřídele a větším vibracím
Celkem nahouby..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Válce + hlavy z 638,odlehčená okolo 1kg, vyvažovaná klika dole i nahoře(písty) na jehlách,
Karburátor Mikuni z plochodrážní 500-stovky, bo sem to v té době jezdil, převinuté zapalko na 12 voltů, stále ovšem dynamo, ne altík.
Byla to šílená práce,ale dělal sem to pro zábavu, v té době sem opravoval motorky klukům z okolí a nic jiného na vesnici skoro krom víkendu na zábavách nebylo co dělat.
Ty válce sem trošku upravil, zvětšil sací i výfuková okýnka, vybrousil a přeleštil sem do karterů větší otvor na sání, mám dojem že sem to dělal na 36mm.
Oživit to byl děsný porod, sme to tlačili, tlačili, tlačili, tlačili....
Ještě že to mám od baráku 2Km, dolů z kopce.. :D
Nahoru za jinou motkou na laně, upravit trysky, jehlu,předstih, průchodnost filtru....
No furt sme s něčím laborovali než se to podařilo rozchodit a dá se říct na stejný levl
jako origo. Chytala na drc, i rukou a volnoběh jak hodinky.
Výkon... no nebyly brzdy, ale s 19-kou kolečkem to jezdilo dle tachometru, jeto
souběžně s žigulem 16-kou necelých 160, nevím kolik přeměřoval. V kopcích to ale jelo brutálně,jela skoro o jeden kvalt výš než 634-kámoše.
Musel sem vyměnit spojku, dal sem tam jiné lamely i koš a pořádně tvrdé pružiny.
Ještě to chtělo upravit zapalování na řízený předstih, po rovinkách a z kopce se trochu přetáčela, ale jak už sem řekl,když to člověk otevřel v kopci,hnala jak splašený kéůň...
V té době nějaké tyristorové zapalko nebo nějaká řídící jednotka s přednastavenou mapou....
no totální Scifi... :D .
Nechal sem to tak a najezdil sem pár tisíc km. Za rok to koupil kámoš a jak už to tak bývá,nedbal rad a asi za měsíc to totálně zadřel a všechno šlo do kopru.
Jezdil sem na SUPER a olej do benzínu sem dával origo od Husquarny do motorových pil.
M2T maže do 6.tisíc a moc se mu nelíbí vyšší teploty což u 350 není zas tak problém,gort v
létě.
Jestli teda chceš něco zkoušet a máš motor na víc, k tomu tak 300-400hodin času, nějakých
10-30.000 na díly.......tak hurá můžeš do toho... :D
Hodně štěstí... :)
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
c.j. píše: Jako ten graf průběhu výkonu mluví jasně, smysl to má a velký, ale já se na to dívám tak, že větší smysl (pro mě) má ta odlehčená klika. Ta mi "zůstane". Kdežto upravené válce vybroušené na 8-mý výbrus prostě zadřu a můžu je vyhodit.. (sice při cenách jawy..)
Někde na Stejskyho stránkách jsem četl, že při úpravě 2T se má do kliky hrabat až na posledním místě...jasný, snížíš setrvačné hmoty, motor se bude lépe vytáčet, ale dole nepojede, na běžné použití asi nic moc, ten motor bude mít pořád velký zdvih, no bude to pořád obdelník, a čtvrec je prostě čtverec, resp. podčtverec je ještě lepší ...nejlepší úprava jawy 350/638-9-40 na větší výkon je implantace motoru z RG 250, RD 350 apod.
Naposledy editováno 21.02.2011 23:03:23
Bůh ví, kde jí je konec... Prodával jsem ji před 12ti roky do Suchdolu nad Odrou.
2stroke píše: nejlepší úprava jawy 350/638-9-40 na větší výkon je implantace motoru z RG 250, RD 350 apod.
Tak s tím nemůžu souhlasit ani trošku
Jawa nezvládala ani lehký nárust výkonu. Dyť ani 640ka nezvládá výkon sériového motoru, motorku stačí rozjet nad 120 a je to rodeo.. Pak stačí aby se lehce opřel vítr o ramena a člověk má co dělat udržet jí na cestě.. Ačkoliv je podvozek posledních jaw dobrý a plovoucí kotouč výborný, tak je to pořád děs a hrůza.. Prostě tak akorát na cestovní a klidnou jízdu.. Teď se musím usmívat, když si vemu, že RGV 250 bylo z roku 90 a jawa je z roku 96
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
opravdu na kývačku hlavy a válce 638
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3903, 3904] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117110 | Včera v 22:26 Kohlstein |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |