Konečně jsem se dokopal ke koupi a instalaci originálního krytu řetězu. Po dvouhodinovém kurvování (všechno nějak divně udělané a křivé) jsem všechno dostal na svoje místo. Jenom zadní konce gumových nohavic se mi za žádnou cenu nedaří narazit na zadní plechovej kryt. Jak je to nové a není to vytahané, tak to tam ne a ne převlíknout. Existuje na to nějakej usnadňující fígl, nebo mi nezbyde, než do tam dál tupě rvát, dokud mi z toho nerupne cévka?
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
_Hans_ píše: Je to potřeba nahřát, jak píše Krajda. Stejně by se postupovalo i s gumovou přechodkou mezi airboxem a karbem - na některých modelech je to taky porod
nj, s tou je to, rekl bych, jeste horsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
Já dával přímo gumový (koupený v motoústí) a šly uplně super.A hlavně -spoj mezi oběma půlkama je mnohem kvalitnější než na těch tvrdejch (plastovogumovejch).
Když už jsem tady-poraďte-nikde nemůžu splašit číslo barvy-červená metelíza z let 1981-1983.Nemám ani z čeho porovnat na vzorníku.
Mašinu už mám celou zrenovovanou,akorát se nemůžu nikde dopátrat čísla týhle barvy.
Momentálně je nastříkaná "netrefenou" červeno,fialovo,hnědou.... hrůza.
PIGO píše: Tak to si koupil asi zrovna ty co jsou z to blbího matroše - PLASTOVO/GUMOVÝ.
Já dával přímo gumový (koupený v motoústí) a šly uplně super.A hlavně -spoj mezi oběma půlkama je mnohem kvalitnější než na těch tvrdejch (plastovogumovejch).
Když už jsem tady-poraďte-nikde nemůžu splašit číslo barvy-červená metelíza z let 1981-1983.Nemám ani z čeho porovnat na vzorníku.
Mašinu už mám celou zrenovovanou,akorát se nemůžu nikde dopátrat čísla týhle barvy.
Momentálně je nastříkaná "netrefenou" červeno,fialovo,hnědou.... hrůza.
Napiš přímo do Jawy...p. Němec ti to vytáhne v archivu.
Ale dej si pozor na jednu věc: nejsem si jist, zda jela jawa v té době dle RAL, protože já připravuju do laku svojí ex-VB jawku (r. 1978), tak jsem se pídil po originál odstínu...na motorce co bylo včetně plastů tak to bylo vybledlé, jediné kde bylo něco jakž-takž zachovalé bylo pod bliknama na kapotáži, ale tam to zas bylo začerněné gumou...tak jsem našel v archivu, dnes již historické, vyhlášky na označení takovýchto vozidel, kde stálo "chromová žluť 6400"...tak jsem s velkou parádou vyrazil do lakovny...jenže jaké bylo moje rozčarování, když tam mi bylo oznámeno, že to vůbec není žlutá a že je to nejspíš dle značení Barev-laků Hostivař...no nevzdal jsem to a sehnal někoho, kdo měl jakési převodní tabulky a zajistil mi odstín dle RAL...zazvonil konec a pohádky je konec
A abych se trochu přidržel tématu, tak o tom že existují tvrdý a měký gumy řetězu slyšim prvně...znám gumy starší, s ostřejším porvedením a menším počtem těch koncových měchů, dále nový provedení s rádiusovým provedením těchto, ale považuji materiál za totožný.
Všechny tyto gumové věci kupuju přímo v prodejním skladu Rubeny a krom toho, že je to za dost zajímavý peníze oproti krámu, tak jsem nikdy neměl potíž z montáží ať krytu řetězu nebo propojky karbec-filtrbox...vše bylo super měkké takže stačil jednoduchý ruční chvat
P.S.: Propojku ke karbecu měním častěji, protože pokud stvrdne, zapříčiní to, jako přenos vibrací od motoru, značné opotřebení nátrubku filtrboxu a případně jeho popraskání, nebo ulomení uchytu na rám...proto mohu jen doporučit, kdo to máte tvrde, vyměnit za měkké
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
Ty gumy jsem viděl na vlastní oči.Držel jsem je v ruce (ty tvrdý) už na první pohled bylo jasný,že nic nevydrží.Spoje byly špatně zvulkanizovaný,nepřesný,celkově to byl šmejd.Proto jsem raději počkal na ty lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
To že nikdo z Jawy neodpovídá na maily je bohužel standart...odpovědi na moje otázky přicházejí pravidelně s měsíčním i větším skluzem...tak jsem to začal řešit telefonicky...prudil jsem tak dlouho, dokud se mi nepodařilo dosáhnout svýho ...bohužel mimo expedici heslo "náš zákazník, náš pán" moc nefunguje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Sofía píše: bohužel mimo expedici heslo "náš zákazník, náš pán" moc nefunguje
Naopak. Tam to funguje skvěle. "Náš zákazník, náš pán. A od pána se honit nenecháme a na hlavu si od něj srát nedáme - nemáme tu přece žádnej feudalismus, kurva ne?"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
prej feudalismus
Tý jo...Ty máš ale hustý technologie...nechceš napsat novou dílenskou příručku pro jawisty praktiky...no rozhodně by byla vtipnější, záživnější a rozhodně užitečnější než ta původní
A co že má být výsledkem tvého snažení...tedy nemyslím konkrétně navlíct gumy ale tak nějak globálně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
...jakpak si představuješ konečný produkt??? Ptám se zcela účelně, protože právě přestavuju dvě podobný jawky...no možná trochu jinak než Ty, ale rozhodně za podobným účelem
Jednou je to 640ka na hooodně dlouhý cesty, takže dle toho řádně vybavená (ta už brázdí silnice a dokončují se poslední konstrukční nedostatky) a druhá je taková směska pro přítulku...ona mi totiž z normální velikosti nedošlápne na zem ...a v podpatkách jezdí nerada ...tak jsem se jal postavit přes zimu mašinu na míru...a to u mě znamená: snížit zadní partii rámu o 50 mm a upravit s tím související prvky a samozřejmě zbytek udělat dle jejího vkusu...bílej lak a červený linky...už teď nespim hrůzou
A co máš v plánu na dlouhé zimní večery???
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Akorát k tomu zavěšení na silentbloky mam jisté výhrady...nepraská tam blok motoru nad sekundárním kolečkem (horní zavěšení)??? Bo mě jednou praskla ta klema co drží motor dóle (inbus M8) a praskl karter u toho horního uložení...a než jsem se nadál, měl jsem plnou botu oleje a exkluzivní výhled do převodovky
E: chybějící písmenka
Naposledy editováno 28.11.2010 22:35:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1) Dokončit to, co se dá považovat spíš za opravy (primární žetěz, přední tlumiče, časem generálka motoru - při současném seřízení a používání dostává strašně na prdel).
2) VAPE 12V, nějaké pěknější blinkry - spíš větší kovové, než nějaké minihajzly, podtlaková houkačka (originál klakson není slyšet přez motor), nějaké kulaté světlo na H4 vzhledem se blížící původnímu.
3) Tvrdší pružiny na přední vidle, širší a vyšší řidítka, předkopy na padák, nechat víc vycpat sedlo (vyšší, měkčí), zvednout přední i zadní (takovej ten kovovej těsně u kola) blatník (na mnou obouvané traktory Heidenau K37 je to moc nízko), škrtící klapka do sání pro lepší startování v zimě.
4) Brašny, novej lak (ideálně černá a zlatý linky - já vím, že je to na ty plechy z 640 prasečina, ale i tak mě to láká), odrezit a nastříkat zvenku motor (na černo), novej nátěr výfuků, vzhřívaný hefty, zadní padáky, jinej zadní kufr, možná kyvka z Trampa.
Než to stihnu při své pomalosti dodělat, tak dojde ropa a proto:
5) Seřízení na metanol
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Jo jo...olej v botách je hnus
No to já jen tak, že jsem o tom už před dlouhou dobou přemýšlel a dospěl jsem k těmto názorům:
Ta původní soustava uložení "tuhého" motoru v "tuhém" rámu má za následek jakousi celkovou "tuhost" uložení motoru vůči rozetě a tedy prakticky vzato jediný počet stupňů volnosti (rotace ke všem kolineárním osám s osama kol řetězového převodu)...zatímco pokud uložíš motor na tzv. "volné silentbloky" pak se jedná o uložení s plnou soustavou stupňů volnosti (tedy 6) akorát s rozdílnou tuhostí uložení vůči vztažnému souřadnicovému systému...takže pokud nemáš někde v tom zavěšení nějaké kinematické vazby,které sníží počet stupňů volnosti na dva přípustné (kolineární jak jsem uvedl dříve a posuvnou ve směru napínání řetězu), tak hlavně dochází k defektnímu opotřebení sekundárního řetězu, protože nelze zajistit kolinearitu os ani rovinu kol tohoto převodu. A ještě se vrátim k té tuhosti motoru...jestli že to takto uložíš, tedy snížíš tím tu vázanou tuhost, pak budeš muset zvětšit tuhost toho motorového bloku, protože ten bude redistribuovat silové účinky od motoru na rám, ovšem v poměru k jednotlivým vazbovým tuhostem . Což vede k tomu, že bude každý ten silentblok přenášet jiný silový účinek, a rovnou řikám, že strana u řetězu bude výrazně více namahaná jak protější a může tedy docházet k velkému poli posuvů a defektům (jak jsem psal minule).
A ještě jedna věc mě odradila:
Zavěšení výfuků...pač pokud ukládáš něco vůči něčemu "pružně" pak musíš uložit všechny "připoje" pružně...u motoru je to jednoduchý...palivová hadice i kabely maj tuhost zanedbatelně malou...ovšem problém nastane s vejfukem...ten je u Jaw dost tuhej (když nepočítáme vysunutí kolena z laufu...ovšem tam je tuhost podmíněna množstvím usazeného karbonu )...jinak napsáno, pokud máš motor vůči rámu pružně, a výfuk vůči rámu i motoru pevně, pak se tento systém dostává do defektu, protože se jedná o něco čemu stavaři tušim řikaj "polopružné" uložení...ten výfuk ti omezuje pružné uložení motoru...takže jediné správné řešení je buď "vysoce poddajný" člen do výfuku (viz. vlnovce v autech) nebo pružné uložení celých výfuků k rámu...a tohle je ten důvod, proč jsem do toho nešel
Ono ukládání jawích motorů pružně není žádná novinka...634ky pro čssr bývaly vybaveny pružným uložením pod předními držáky...což je ten největší absurdistán...osobně mam tento silentblok doma archivován v poličce absurdit ..protože jak někdo může přední část "tuhého" motoru uložit "pružně" a zadní část téhož "pevně"??? No to mi hlava nebere...právě pak začal praskat v praxi ten zadní držák, tak se to kvapem stáhlo z provozu a do dnes se používá "pevné".
Je mi jafný, že tak trochu nemístně pro toto fórum plácám ...ono mě živí mechanika poddajných těles a modální analýza soustav...tak jsem z teho "trochu" degenerován ...ale pokud ti to funguje bez defektů, tak jseš šťastnej člověk ...dodatečně se omlouvám
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Koukám super plány ..s časem se nestresuj...s Jawou je to jako s vínem...čim déle se vymazluje tim lepší je
Připojím za sebe pár poznámek:
Předí šavle doporučuju z 638 a podobně s Al kluzáky...zároveň jsou o něco tvrdší a lze do nich sehnat pružiny pro side ...hlavně se tam nemusí měnit ty bláznivý futra...pořídit ji s potřebnýma ptákovinama z bazaru je otázka cca 500...
VAPE můžu víc než schválit...to se hodí vždy...jen nejsem přítelem jejich regulace (v případě použití alternátoru s permanentními magnety), tak jsem přesně tento problém řešil koupí karterů z moto 632, kam přišel Magnetoní altík z 638 a na to jen nástavba Vape bezkontakt...a vyšlo to i na zajímavější peníze oproti komplet sadě SZ 17 nebo jak se jí přezdívá...ale tuto krásku už taky nemam...
Širší a vyšší řidítka schvaluju...a vyhřívky už taky mam...tady dej pozor na to, že původní jawí hefty jsou kratší než jakékoli vyhřívky, které navíc kvůi tepelné izolaci drží za posledních cca 15 mm na závažíčku...já to tehdá řešil nastavením původních řidítek přivařením koncových redukcí a výrobou delšího unašeče plynu.
Předkopy si ani neumím moc představit...a chceš tam mít i řazení??? Pak by to chtělo modifikovat jednopák na dvoupák ala pérák.
Škrtící klapka je good nápad...o tom se zamyslím
Kyvka z trampa je dobrá věc...ale to chce pak i jiné stojany a hlavně delší Tvé oblíbené gumy řetězu ...které se mimochodem špatně schání a na fichtlkrámku jsem je viděl cca za 600 kus ...taky jsem to chtěl dělat, ale původní uložení jsem schledal za dostatečně tuhhé...narozdíl od kejvaček
Metanol je dobrej nápad...já už v životě jezdil i na směs benzínu a toluenu, nafty a benzínu ale na špatně vydestilovanou slivku mě ještě nenapadlo
Budu držet palce a budu rád, když budeš celé plénum motorkářské informovat o svých úspěších
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Enthropy píše: Sofía> Jo, to pružný uložení vepředu mám Zatím se nic neurvalo a asi ho oddělávat nebudu, protože by mi to pak vibracema asi urvalo ruce
Pak mam pro tebe nápad: Jawa 250/597 má pružně uložená řidítka...stačí vyměnit horní brejle s příslušenstvím...viz. Jeník ...akorát jsou kompatibilní jen s vidlicí z 638 a další...protože oproti 634 je tam větší rozteč a jiné horní uložení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Alespoň víš, o čem mluvim ...no to že se to dosud neurvalo bude asi sníženou přítomností karbonu ...bych se bál, žer se utrhnou už tak labilní držáky výfuků...hlavně ten jednošroubovej v tom dolním rádiusu rámu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |