Konečně jsem se dokopal ke koupi a instalaci originálního krytu řetězu. Po dvouhodinovém kurvování (všechno nějak divně udělané a křivé) jsem všechno dostal na svoje místo. Jenom zadní konce gumových nohavic se mi za žádnou cenu nedaří narazit na zadní plechovej kryt. Jak je to nové a není to vytahané, tak to tam ne a ne převlíknout. Existuje na to nějakej usnadňující fígl, nebo mi nezbyde, než do tam dál tupě rvát, dokud mi z toho nerupne cévka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Jo jo...olej v botách je hnus
No to já jen tak, že jsem o tom už před dlouhou dobou přemýšlel a dospěl jsem k těmto názorům:
Ta původní soustava uložení "tuhého" motoru v "tuhém" rámu má za následek jakousi celkovou "tuhost" uložení motoru vůči rozetě a tedy prakticky vzato jediný počet stupňů volnosti (rotace ke všem kolineárním osám s osama kol řetězového převodu)...zatímco pokud uložíš motor na tzv. "volné silentbloky" pak se jedná o uložení s plnou soustavou stupňů volnosti (tedy 6) akorát s rozdílnou tuhostí uložení vůči vztažnému souřadnicovému systému...takže pokud nemáš někde v tom zavěšení nějaké kinematické vazby,které sníží počet stupňů volnosti na dva přípustné (kolineární jak jsem uvedl dříve a posuvnou ve směru napínání řetězu), tak hlavně dochází k defektnímu opotřebení sekundárního řetězu, protože nelze zajistit kolinearitu os ani rovinu kol tohoto převodu. A ještě se vrátim k té tuhosti motoru...jestli že to takto uložíš, tedy snížíš tím tu vázanou tuhost, pak budeš muset zvětšit tuhost toho motorového bloku, protože ten bude redistribuovat silové účinky od motoru na rám, ovšem v poměru k jednotlivým vazbovým tuhostem . Což vede k tomu, že bude každý ten silentblok přenášet jiný silový účinek, a rovnou řikám, že strana u řetězu bude výrazně více namahaná jak protější a může tedy docházet k velkému poli posuvů a defektům (jak jsem psal minule).
A ještě jedna věc mě odradila:
Zavěšení výfuků...pač pokud ukládáš něco vůči něčemu "pružně" pak musíš uložit všechny "připoje" pružně...u motoru je to jednoduchý...palivová hadice i kabely maj tuhost zanedbatelně malou...ovšem problém nastane s vejfukem...ten je u Jaw dost tuhej (když nepočítáme vysunutí kolena z laufu...ovšem tam je tuhost podmíněna množstvím usazeného karbonu )...jinak napsáno, pokud máš motor vůči rámu pružně, a výfuk vůči rámu i motoru pevně, pak se tento systém dostává do defektu, protože se jedná o něco čemu stavaři tušim řikaj "polopružné" uložení...ten výfuk ti omezuje pružné uložení motoru...takže jediné správné řešení je buď "vysoce poddajný" člen do výfuku (viz. vlnovce v autech) nebo pružné uložení celých výfuků k rámu...a tohle je ten důvod, proč jsem do toho nešel
Ono ukládání jawích motorů pružně není žádná novinka...634ky pro čssr bývaly vybaveny pružným uložením pod předními držáky...což je ten největší absurdistán...osobně mam tento silentblok doma archivován v poličce absurdit ..protože jak někdo může přední část "tuhého" motoru uložit "pružně" a zadní část téhož "pevně"??? No to mi hlava nebere...právě pak začal praskat v praxi ten zadní držák, tak se to kvapem stáhlo z provozu a do dnes se používá "pevné".
Je mi jafný, že tak trochu nemístně pro toto fórum plácám ...ono mě živí mechanika poddajných těles a modální analýza soustav...tak jsem z teho "trochu" degenerován ...ale pokud ti to funguje bez defektů, tak jseš šťastnej člověk ...dodatečně se omlouvám
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |