Mám problém a to tenhle - Po nastartování studené motorky je vše ok.Dá se jet se zapnutými světli.Jakmile se motorka zahřeje,tak nastane menší problé.Jakmile sou zapnutá světla,tak vynechává při přidávání plynu a na volnoběh. Jako by tam byla slabá jiskra.Svíčka byla několikrát nová a nic.Je to ovlivněno dle mého spotřebou přední žárovky6V/25W.Pokud ji vytáhnu z objímky při zaplých světlech,tak moto jede normál - tím odpadá možnost zkratu v el. obvodu
Myslíte,že indučka? Nebo co s tím? Bez světel se mi nechce jezdit.
Dík předem za všechny rady
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Nedávno jsem narazil na Vape, jen teď nevim kde..Jestli u Montyho?
Každopádně se s ní odstraní největší slabina tohoto typu..špatně fungující indučka a špatný výkon světel jak na fichtlu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Jinak se zbytkem souhlas
Napadlo mě ještě to, že další divná věc je ta, že pokud vyndám z předního světla žárovku, tak se v té chvíli odpálí žárovka zadního světla.Pokud dám do zadního světla 6v žárovky tak samostatně svítící zadní lampa se hned odpálí a pokud šlápnu na zadní brzdu bez zapnutého předního světla - odpálí se taky.Tak jsem tam dal 12v a je klid.Doufám,že to nemůže mít vliv na to, že to teklé kucká.
Když nad tím přemýšlím,tak by mě napadalo,že je to indučka za tepla.Jenže proč jen při zapnutých světlech - při odběru hlavně přední žárovky.Světla mají přece svoji cívku.To by přeci nemělo mět vliv na zapalování.
Naposledy editováno 18.10.2010 14:48:06
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Nebo repliky induček dělaj třeba v Přelouči, ale to je rána, už si to moc dobře nepamatuju, ale asi 2,5tis..
Pak se taky dělalo to, že se orig. indučka rozmotala, na primár se přidali závity a ta se připojila na externí(fichláckou) schovanou pod nádrží..
Ještě jsme řešili tu možnost, že by se dali všechny světelný, udělali z toho alternátor a přes vhodnou regulaci dobíjeli baterku a cívku klasickou externí "živili" přímo z baterky jako to je na třeba na kejvách...to by fungovalo asi nejlíp,za nejmíň peněz, ale chce to šikovnýho elektrikáře..
ale jednoduší je počkat a přišetřit na Vape.
Jinak klasický příznak mrtvý indučky je ten, jak popisuješ, za tepla startuje a jede bez problému, ale jak se zahřeje začne vynechávat..
2 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
pravděpodobně budeš mít ten selenovej článek v kopru, dej tam místo něj usměrňovací diodu, tak alespoň 5A. je tam ještě tlumivka, ale ta neodchází...tyhle dvě věci jsou tam kvůli dobíjení...
jinak si pamatuju, že tam je celkem zmatek, protože byly dva typy elektroinstalací na tomhle modelu a právě se zadním světlem se nějak šachovalo, bylo snad do serie s potkávacím, ale to už si fakt nepamatuju...každej ten typ měl i jinej přepínač a samozřejmě jinak zapojenej...
a k tomu magnetu...zapojil jsem celou motorku jak má bejt a motor vrčel, ale světla jenom žhnuly...tak jsem začal hledat chybu, zase jsem kuchal a nakonec jsme se dobrali ke slabýmu magnetu....majitel tý motorky to nějak chtěl řešit , někoho na to i sehnal, ale nakonec se ta motorka prodala i s touhle "závadou"...takže možná bych sehnal info , kde se ty magnety obnovujou...ale každopádně motorka vrčí spolehlivě i se slabým magnetem, takže je divný, že ho ovlivňují světla...
Jinak na 150 hodně jezdil uživatel sim , a řešil i přestavby dobíjení, když si nanajděš v databázi, tak by ti dal fundovaný info... ještě si ho pamatuju ze starý Jawamanie
Sim ovi jsem už poslal vzkaz.Tak se doufejme ozve.
Motorku mám rád a už mě stála dost nervů,peněz,času atd. Tak bych od ní chtěl,aby mě sem tam i povozila.
Naposledy editováno 18.10.2010 17:08:27
2 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Naposledy editováno 19.10.2010 11:15:03
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Je to cely nejaky zamotany. Jak uz tu par lidi psalo, takhle motorka - teda lepe receno ani ne tak motorka, jako spis motor a jeho system zapalovani - ma zcela oddeleny system zapalovani od svetelneho okruhu. Na sviceni jsou tam dve civky, treti je zapalovaci... a "tovarni" zapojeni jsou (jak uz tu taky nekdo uvadel) dva druhy (podle pouziti motoru):
1) zapalovani je jen interne v motoru, na viku motoru je cudlik "chcipak", svetelna elektrika se dostava z motoru "pres sroubek" v bakelitu na predni casti motoru. Zapalovaci kondenzator je v motoru.
2) zapalovani je sice reseno podobne, ale je spolu se svetelnym dratem reseno pruchodkou v predni casti motoru ... dva draty vedou "nahoru", chcipani se ve spinacce deje ukostrenim zapalovaciho dratu (coz je z hlediska elektrickeho to same, jako v pripade zapojeni 1, ale je tam proste "o drat min". Zapalovaci kondenzator je ve spinacce.
V obou pripadech je "svetelna" elektrika stridava a bez jakekoliv regulace... a klidne vyleze naprazdno i do hodnot presahujicich 15V bez zapojene baterie. To vysvetluje praskani zarovek v zadnim svetle - pocitalo se proste s tim, ze se bude jezdit s baterkou, ktera "oreze" napetove spicky, ktere se jinak slabsim zarovkam stanou osudne.
Za normalnich okolnosti se do svetel dostava tahle neregulovana stridavina, baterka je dobijena pres usmernovac pouze tim, co zbyde (a ze toho moc neni, pokud se sviti) ... a slouzi k tomu, aby fungoval klaxon (jak tu nekdo psal, potrebuje stejnosmer) a brzdovka i pri vypnutym motoru.
Spinacka (origo bakelitova na nadrzi) ale umi i sviceni z baterky (poloha 3 a 4) - v tomhle rezimu jde do svetel stejnosmerna elektrika a da se rict, ze magneto (altik) je zcela odpojeny (nevim jestli nezustava pripojeny usmernovac).
Tolik originalni zapojeni ... ted par zakladnich moznosti uprav.
a) zapalovani - opet to tu uz bylo uvedeno nekolikrat, puvodni indukcka je bohuzel nespolehliva, takze se nabizi dve zakladni varianty, co s tim delat. Obe jsou v principu stejne. Bud pretocim indukcku (zrusim na ni VN vinuti), nebo misto ni pouziju normalni civku svetelnou (sice tu bude vetsi vzduchova mezera v magnetickem obvodu, ale zapalko to utahne, vyzkouseno) ... a jako vysokonapetovou pouzit indukcku z pionyra (8V stridave). Neni to sice tak elegantni, ale funguje oboji. Samosebou se pak nabizi i nahrada za Vape, ale to je jinej level.
b) svetelna elekrika - zpravidla to ma dve varianty:
- provoz bez baterky... vyhozeni usmernovace, dosazeni "chrchlatka" z pionyra a prepojeni "vseho" na jednu svorku ... problem je, ze pri jizde v noci po seslapnuti brzdy pohasne i predni svetlo.
- provoz s baterkou, aby nepohasinaly svetla... odkostreni indukcek, usmerneni pomoci mustku, optimalne s posilenim magnetu a pripadne previnutim civek. Na spinacce se to zase spoji "vsecko do jednoho", ale naopak na stejnosmer. Opet to neni bez problemu, predni svetlo ma snizenou ucinnost, protoze mu "ubira" usmernovac a tak se muze stat, ze baterka bude vicemene trvale vystavena.
Pak sou samosebou dalsi moznosti kombinaci vyse uvedeneho (coz je vlastne i muj pripad).
No, ale proc to tu pisu ... pri originalnim zapojeni neni brzdove svetlo zapojene na stridavy, ale na stejnosmerny okruh. Tedy napeti na zarovce je snizene o to, co "sezere" usmernovac, a protoze se jedna o jednocestne usmerneni, je mi dost divny, ze by ta zarovka mela praskat.
Dalsi vec je, ze by zapalovaci okruh mel byt komplet oddelen - a to i po upravach zapojeni (proto treba nejde pouzit spinacka z 250ky pro zapalovaci okruh). Nepochopil jsem z toho dosavadniho popisu, jestli mas indukcku origo (tedy VN kabel "z motoru do motoru"), nebo jestli to mas nejak prestavene ... predpokladam ze mas origo a ze mas zapojeni 2 (tedy se spinackou se chcipanim vytazenim klicku).
Ja bych pri hledani takovehle zavady postupoval asi od zakladniho zapojeni ke slozitejsimu - tedy napred bych zkusil "odpojit vrsek" (problem je s kondikem, pokud je ve spinacce) zapalovaciho okruhu a nechat pripojenou jen svetelnou elektriku. Pokud by to po rozsviceni svetel zlobilo i takhle, napada me jedine neco skoro nadprirozeneho - ze by svetelne civky "sebraly" magnetickou energii te zapalovaci, coz se mi zda hodne divoky, ale ne zcela vylouceny.
Nicmene budu pocitat, ze to bude fungovat bez problemu - pak bych asi pripojil zapalovaci okruh zpatky a naopak odpojil bych svetelny - nechat si jen z pruchodky cucet drat, na ktery zkusim pripojit zarovku. Pokud to zacne zlobit, zrejme bude opravdu neco spatne uz pod vikem motoru.
A zase, pokud to zlobit nebude, pripojil bych spinacku a postupne zjistoval, co se deje a kdy to zacne zlobit. Treba ve smyslu, ze pripojim velkou zarovku do zadniho svetla... a tak podobne.
Jako nejpravdepodobnejsi me napadaji tri zakladni priciny problemu:
- preklesana izolace, nekde prechodovy odpor nebo neco v tomhle smyslu v oblasti spinacky
- soubezne vedeny draty zapalovaciho a svetelnyho okruhu se v pripade stridaviny muzou ovlivnovat i bez zkratu
- kostra ... pokud by kostra nekostrila spravne, je mozne, ze po rozsviceni predniho svetla se jedna cast kostry napetove posune ... a teoreticky se to muze soupnout prave nekam, kde prestava fungovat jina cast (propojena prave kostrou). Nedaval jsi nahodou ram a dalsi dily do praskove barvy?
Jinak je tam zapojen drát přímo do zapalování v motoru. Neni to zatím žádná přestavba. Zkusím to s tou žárovkou - na ten drát pod spínačkou (tu mám origo s kondíkem dole).Je divný,že to dělá jen za tepla.To by asi při narušeném drátu ve světelném obvodu dělalo i za studena.Myslím,že závada bude spíš tam někde pod krytem motoru.Když to budu třeba čistit,tak to mám odmastit? Pokud to tam bude mastné,tak by to vadilo,nebo je to lepší ohledně konzervace proti vlhku - myslím cívky a celé to monstrum?
Nyní mám menší problém se zkoušením. Dal jsem na pozink výfuky a čekám na to,jak budou hotový.Bez nich by jsem to tam dlouho nevydržel a sousedi by mě jednou za jízdy sestřelili. Snad je budu mět v pátek.
Naposledy editováno 20.10.2010 10:33:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Dunstal>No, hlavní problém je ten, že v Československu nedokázali udělat indukční cívku, která by vydržela tepelný zatížení od motoru. Mám doma asi 8cívek a z toho jen jedna fungovala, i za tepla bezproblémový starty. Oni to v čz okopírovali od Bosche, úplně stejný zápalko je použito na převálečných Sachsech. Takže kdyby se ti podařilo sehnat toto zapalování, na burzách jsou vidět(vypadá stejně jako Čz ale je zlatý a indučka má tmavě hnědou barvu)tak ti zetka bude jezdit bezproblémů..
Nebo repliky induček dělaj třeba v Přelouči, ale to je rána, už si to moc dobře nepamatuju, ale asi 2,5tis..
Pak se taky dělalo to, že se orig. indučka rozmotala, na primár se přidali závity a ta se připojila na externí(fichláckou) schovanou pod nádrží..
Ještě jsme řešili tu možnost, že by se dali všechny světelný, udělali z toho alternátor a přes vhodnou regulaci dobíjeli baterku a cívku klasickou externí "živili" přímo z baterky jako to je na třeba na kejvách...to by fungovalo asi nejlíp,za nejmíň peněz, ale chce to šikovnýho elektrikáře..
ale jednoduší je počkat a přišetřit na Vape.
Co máš v plánu s těmi 7ks špatných cívek? měl bych o ně zájem - respektive mi jde pouze o tu kovovou kostřičku - bez vinutí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Tak jsem sundal rotor magneta a dal známému do fabriky na zesílení magnetu.Bude to nějaký čas na elektromagnet. zvedáku.Potom se uvidí.Jinak celé magneto je dobré aspoń teda vzhledově.Bylo to asi už dřív renovované.Vyměním dvojlinku ke spínačce od cívek a kostřící drát k zapalování.Dvojlinka ke světlum je trošku narušena u kolen výfuků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Naposledy editováno 25.10.2010 23:59:56
Pavlusha>petko> No a z Babety bezkontakt by tam šel? Nevím,ale kdyby to bylo jen tak jednoduchý a bez problémů to šlo nahradit,tak by to tam dal každej.Potom by se neprodávalo Vape? Rozhodně by to bylo good. Jenže jestli to vůbec jde?
Ne to rozhodně nepůjde
viz:
Dunstal>petko> No to asi tak jednoduše nepůjde, 150 má magnet. setrvačník kterej se otáčí okolo cívek, vačka je zevnitř na náboji ... Babeta to má přesně naopak..
A taky proto, protože u babetty je CDI iniciováno impulsem ze snímací cívky kdežto u ČZ150 motoru máš na setrváku pouze 6polů magnetu a nic víc, žádný výstupek či jinak provedený pol magneutu pro snímání tedy nepujde ani kdyby ses rozkrájel.
CDI na ČZ150 vyrábim, respektive vyrobit CDI je no problem, je potřeba pouze převinout cívku - kostřičku:
A to nejtežší teprve přijde - vymyslet kam dát snímač a jak snímat impuls
U Stadíka je to jednoduchý, tam snímací cívka není potřeba stačí jen nabíjecí, tu jsem navíjel taktéž:
a bude tam toto CDI
No a na závěr budu na traktůrek s motorem Jawa250 dávat zapko z pincka, samozřejmě opět s CDI a převinuto již mám
A protože nemám tolik času, tak holt mi vývoj trvá déle, každopádně až bude funkční verze na ČZ150 tak bude zveřejněn návod a zrovna tak na Stadíka a na Pincka. Ale bude to holt pro velice šikovné kutily.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Jinak tady to dílo s cdi je bomba.To cdi obsahuje v sobě snímač,nebo snímač je v magnetu a tohle dáš někde bokem? Moc tomu nerozumím.Znám to z nových motorek,ale tam se mění kus za kus a moc se tam nad tím nelaboruje.CDI je bokem a snímač je asi v altíku.To chceš udělat asi nějak tak podobně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pavlusha>Dingo> No indučka je tam na 100pro origo.Faja nevím jestli je odrušená.Jak to na ní poznám? Myslím,že odrušená je - má směrem ke kabelu delsí plastnež jiné.Jednu mám doma na druhém motoru - ta je ještě od Tesly.Myslím,že ta nebude mít odrušení.
Jinak tady to dílo s cdi je bomba.To cdi obsahuje v sobě snímač,nebo snímač je v magnetu a tohle dáš někde bokem? Moc tomu nerozumím.Znám to z nových motorek,ale tam se mění kus za kus a moc se tam nad tím nelaboruje.CDI je bokem a snímač je asi v altíku.To chceš udělat asi nějak tak podobně?
Na fajfce je číselnej název, mělo by se snad dát na netu dihledat zdali je odrušená - to ty větší nebo delší fajfky od tesly jsou a to je pro tyhle indučky zabiják Pokud nevíš, tak to prostě nafoť a dej sem fotky.
CDI bude bokem a zrovna tak indučka, v altíku bude nabíjecí vinutí - ty na obrázku jak jsem převinul. A v ČZ150 ještě vymyslím kam u altíku přidělám snímač a kde na rotoru bude další magnet nebo výstupek, ale to až to budu mít na ponku. Momentálně je moje priorita Stadion, tam bude pouze CDI u něj indučka a v altíku jen ta nabíjecí cívka která slouží ještě jako snímací (rotor je 4polový) tento jednoduchý způsob se u 6ti a vícepolových rotorů nedá použít ČZ150 má 6ti polový altík.
Naposledy editováno 26.10.2010 13:11:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 | hluska | 2 | 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Dotaz Jawa 150/352 | Šuánek | 6 | 24.8.2023 v 22:34 Dolin |
První moto pro dceru Jawa 150/352 | olgabrodska1 | 19 | 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54 |
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 21 | 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal |