do hledáčku mi padly Honda Africa Twin 750 a BMW R1150 GS Adventure. Jsem docela na vážkách a myslím si, že ani s jednou motorkou neudělák krok vedle, ale kdybych se rozhodl pro BMW to znamenalo by se se zadlužit, což se mi moc nelíbí, ale 1150 GSA je můj sen... Navíc si myslím, že bych časem stejně AT prodal a koupil si GSA..
A protože je zde docecela dost bývalých majitelů AT tak by mne zajímalo vaše srovnání... Rozdíl v prostupnosti terénem a jízdní vlastnosti na silnici. Kvalita a spolehlivost u obou asi bude na vysoké úrovni.
V současnosti jezdím na tátově R1150 GS, takže o chování GSA na silnici si dokážu udělat živý obrázek (předpokládám, že to bude uplně stejný ) v terénu jsem s ní taky párkrát jel, ale na silničních pneu, takže nic moc s TKC80 nebo s E10 to určitě bude lepší. Na Africe jsem nikdy nejel..
Tak prosím pište vaše názory, zkušenosti a postřehy. Díky
BMW:Těžká,ovladatelná,potřeba padáků,nezničitelná,pohodlná....těžká,těžká,těžká
2 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
Naposledy editováno 15.07.2010 11:10:47
4 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
Co se týče tý váhy, ta je u GSA u AT docela podobná ne?
LC8 nechci, rally jezdit nehodlám, spíš chci cestovat cestou necestou :)
A co výkon u AT nechybí? Vždyť má asi jen 44 KW...
já vybíral mezi XRV a XTZ, po projížďkách a srovnáních jsem zvolil XTZ a vůbec toho nelituju... pružnější motor, pro mě i hezčí , vyšší... ale zase vyšší spotřeba, ne nijak dramaticky.. všechny tyhle mašiny jsou 100% spolehlivé když bylo dobře staráno
takže vyzkoušet všechno, porovnat několik mašin ne se projet na jednej XRV, XTZ či báwu ale vystřídat toho víc, některé můžou bejt hotové a uděláš si špatnej obrázek
a co Ti sedne nejvíc, to pořídit
jasné a jednoduché. Vyloženě neduhy nemáš u žádné z těhle mašin, na všech se dá parádně cestovat i projíždět terénem pokud máš nějaké zkušenosti a dokážeš ovládat tyhle mastodonty
K tej váze,Afrika má tušim 220kg mokrou a BMW GSAdv.tuším 250kg,takže tam rozdíl celkem je,ale jako hlavní problém bych viděl né hmotnost jako takovou,ale její rozložení.Tam mi přijde líp vymyšlená XRV,jinak když se ty parníky rozjedou,diference už nebudou tak patrný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
TMatura>A co výkon u AT nechybí? Vždyť má asi jen 44 KW...
V terénu nejde o výkon, jako spíš o krouťák a jeho dostupnost v nižších otáčkách.
A na silnici, v běžném provozu, nakonec taky není výkon směrodatný, ale i zde je u cestovního endura mnohem přínosnější "rozumný" průběh krouticího momentu v širším rozsahu otáček - teda pokud Ti nejde výhradně o jízdu po dálnici maximální rychlostí...
EDIT: Doplnění P.S.
Pár poznámek k objektivitě té ankety AT versus 1150GS(A):
1.
Už jen z umístění této diskuse do "domovské" sekce majitelů a příznivců BMW si troufnu odhadnout, jak nakonec to hlasování dopadne...
2.
V úvodu oslovuješ lidi, kteří se zbavili Afriky a pořídili si velké GS báwo - málokdo bývá se svojí poslední volbou nespokojen (do doby, než zase dojde ke změně typu nebo značky).
3.
Jezdím na 1100GS a tak bych asi taky s mírnou zaujatostí dal přednost báwu, ale ne za každou (velkou) cenu. Ta Honda je taky výborný stroj a má své přednosti!!
Naposledy editováno 15.07.2010 11:44:37
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
posmiros>tak se nezadlužuj a kup R 1100 GS
TMatura, nechtěl jsem Ti to navrhovat, aby to nevypadalo, že mermomocí protlačuju "svůj" model, ale když už to posmiros nakousnul, tak se připojuju k tomu návrhu na 1100GS...
Snad bys při trošce hledání ještě i dnes našel dobrý kousek, a samozřejmě za nižší cenu než 1150 GSA. U té 1150GSA by totiž stejně bylo nejlepší se orientovat na tu nejstarší a nedostatkovou první verzi vyrobenou v létě 2002 - od podzimu 2002 (a novější ročníky) už to není tak ceněná varianta, protože proto - dvousvíčák, elektrický posilovač brzd, postupně více dílů nikoliv z Německa atd.
Oproti 1100 GS má 1150 GS(A) šestistupňovou převodovku, kterou ale málokdo s 1100GS postrádá. Jedině ale co je do terénu výborná věc, tak u 1150 GSA (ne GS, pouze u Adventure) je vyšší podvozek (bohužel i vyšší společné sedlo a ještě vyší hmotnost celého stroje - horší manipulovatelnost pro jezdce střední a malé postavy) a dále kratší (silnější) jednička - to obojí se pro off road vždycky hodí.
Jinak 1150 GS(A) má oproti 1100 GS modernější palubovku a ovládání (tlačítka na řídítkách), trochu větší objem, trochu větší spotřebu paliva a "divoké" chování hladiny motorového oleje v okénku (vlevo na motoru) vlivem jinak uspořádaných "kanálků" v motoru, takže jednu chvilku se Ti u 1150 GS(A) zdá, že máš oleje málo, pak zase moc atd. U 1100 GS je hladinu víceméně stabilní a je na ni spolehnutí. A taky má 1100 GS krásný kachnoidní přední blatník a velké světlo z Avie nebo z autobusu, takže se to celkem dobře chladí a žárovky neodcházejí.
Takže, rozvaž to dobře, Arnnošte :)
(for sichr - ten Arnošt, to je z Jáchyme, hoď ho do stroje... ti dva lapiduši, Hlinomaz s Husákem)
EDIT: Doplnění P.S.
Co se vlastní průchodnosti terénem týče, tak mezi AT, 1100 GS a 1150 GS(A) není nějaký zásadní rozdíl, který by jeden stroj nějak výrazněji nadřazoval nad druhý. Nezkušený to položí při prvním výjezdu z polňačky, ale v rukou zkušeného jezdce a s kvalitním obutím projedou všechny tři typy stejný středně náročný terén, nejlépe suchý (do bláta jsou všechny tyto stroje mj. už dost těžké). V praxi tedy nezáleží na tom kterém stroji, ale na pneumatikách a HLAVNĚ(!!) na jezdci.
Naposledy editováno 15.07.2010 13:52:20
Třeba tady jsou "offroad" fotky s malým Vstromem.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
To, co tam někteří přojíždějí na silničních gumách si netroufne leckdo na Africe se špuntama.
A tady se od mnohých dočteš, že Vstrom není cestovní enduro, tak maximálně na polňačku
- chceš blbnout v lese, kup si AT
- chceš cestovat, kup si GSo
Já osobně jsem kupu let snil o Africe, až jsem si nakonec koupil GSo. Hlavně proto, že cena Afriky je velmi podobná ceně GSa ze stejného roku a přecejen GSo je vývojově kousek dál a já chtěl motorku hlavně na cestování. Pravda - Adv. vychází cca o 30-40 tis.dráž
Oboje je spolehlivé, oboje má svoje malé (odborníkům známé) mouchy - co vím tak u Ariky je to palivové čerpadlo, u GSa kloub u kardanu
Pokud uplně nešetříš (což asi ne, když se koukáš po 1150 Adv.), tak se mrkni po BMW F 800 GS, to je myslím důstojný nástupce Afriky. Svezl jsem se na něm, je krásně živý a kdyby tam bylo jiné sedlo a řídítka, tak by byl i celkem pohodlný
Afrika-spotreba,obratnejšia v terene,legeda( ).
Je to len môja nazor,takže aj tak to ostane na tebe.Ak vyberieš ale Bawo alebo Afru,neurobiš chybu ani u jednej.No každopadne si urči ako často budeš jazdiť a hlavne kde!!!Ak dlhe trasy,mam na mysli Europu,chod do Bawa,jednoznačne.
2 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
[img] F800GS to je nádherná mašina pro všechno... Jestli někdy pudu do něčeho většího tak to bude tohle...
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
afrika, tenerka, gs, a jsem spokojen
jel jsem na africe není špatná, ale gs ty rozměry to je mazec,na cestování super. Váha je dost velká ještě se s ní peru. a to mám 107kg/195cm.
Pokud jsi trochu zručný, tak servis si uděláš sám doma.
jedině Gs
Ad LC8:..kamarád si ji pořídil...nadává na ní poměrně pravidelně ...a říká něco tom, že si koupí Afriku, dá jí slušný podvozek a bude spokojený
Kujavan>tak tohle jsem řešil před měsícem
afrika, tenerka, gs, a jsem spokojen
jel jsem na africe není špatná, ale gs ty rozměry to je mazec,na cestování super. Váha je dost velká ještě se s ní peru. a to mám 107kg/195cm.
Pokud jsi trochu zručný, tak servis si uděláš sám doma.
jedině Gs
Hlavně se s tím nauč jezdit abychom nemuseli čekat
Jedině AT
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
Fanoš Rušicka>Hugila-tak to mi ho ukaž kterej to je .Na LC8 není proč nadávat .Měl jsem obojí i Afku i GS,ale LC8 je zatím bezkonkurečně nejlepší motorka na který jsem jezdil.A na těch předchozích jsem nenajezdil zrovna málo .
tak jestli budeš na Motoráj rally, tak mu můžeš zkusit vysvětlit, že LC8 je skvělá:).....jako podvozek a výkon je boží, sem si málem cvrnknul blahem, když sem LC8 trošku prohnal ale on si hlavně stěžuje na spolehlivost, konstrukční řešení a charakteristiku motoru:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
Spadnout, zvednout se, oprášit, zvednout motorku - je prej (tvrděj odborníci) normální způsob cestování na enduru
Ježura>[quote]MartasUS>Co ti mam na to rict. Ten BaWorak te prezije. Je sice tezsi ale v terenu jde jenom o zvyk. Parkrat ho pustis na zem, s tim pocitej, ale padaky to poberou. Zvednes a frcis dal. Jinak asi uplne nejlepsi pro vsechno je to nove 800GS. Good luck
Spadnout, zvednout se, oprášit, zvednout motorku - je prej (tvrděj odborníci) normální způsob cestování na enduru
Neni off jizdy aby si Dakarka na chvilku nepospinkala na boku. To k tomu holt patri a ten kdo chce byt spravny offroadak a bude jezdit z nejakou jakobyendurolestenkou tak at mi ani nechodi na oci.
[img]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
Konstrukční řešení čeho?
To jsou jenom kecy závistivejch...spolehlivost je naprosto srovnatelná se stejnejma ročníkama GS,dokonce si myslím,že poslední dobou vrtule hodně upadly...ano,potřebuje víc péče,ale taky dává více radosti...
Konstrukční řešení...to si opravdu nedovedu představit čeho??? Navíc ta mašina je postavená tak,že pokud vyloženě něco netrefíš (jako já ) a jenom s ní praštíš o zem,krom škrábanců se houby stane...a to věř,že to mám důkladně vyzkoušené...
Za jedinou výraznou slabinu považuju originál ráfky...ale excely dávaj lidi,co lítaj v terénu na kde co,včetně GS...jinak opravdu nevím...
Možná charakteristika motoru...ano,ono těch 100 kobyl je v lese opravdu hodně a je pravdou,že méně je někdy více...faktem je,že AT na MRallye LC8mám dávají na prdel s polovičním (skoro )výkonem...občas jezdím s jedním lesapánem a vidím,jak nemá problém tam,kde já se zahrabu,ale myslím,že je to spíš mejma rukama...podvozkově naprosto nesrovnatelné...ano,LC8 je spíše rallye motorka a pod pojmem rallye si až tak nepředstavuju Motoráje,to je spíš enduro,než rallye...a pak si myslím,že spoustu LC8máků devu brzdí kačky...prostě radši pomalejc,ale bez rány...můj předloňský smrk stál 97K...vždycky mi to zavře heft,když si začnu připadat,jak Gio Sala...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 10:51 kokoška. |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 14 | 5.10.2023 v 20:08 oration |