jak velkej rozdíl je ve výkonu a průběhu motoru mezi 250 a 450.
je jasný že 450 je silnější ale nestačí na enduro 250?
zkušenosti s moto a tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
RadiXS píše: Patriot DR> Asi budeš naštvaný, ale tak nějak nesouhlasím. Kamarádovi na YZ250F ventil taktéž potkal píst a to dost drasticky. Vůle byly vždy OK. Už jsem to tu kdysi psal. U rozborky jsem byl osobně a ten motor je velice špatně vyřešený. Výměna rozvodů vyjde na veliké peníze, jelikož rozvodové kolco je součásti kliky. Je to prostě neopravitelná věc, pokud máš zuby v háji. Titanové ventily taky majland. WR je tupá a jinak zpřevodovaná YZF, ale principielně ten motor bude stejný...
Určitě je hodně spokojených hobíků s 250F, kterým motka v poho drží, ale s tím dvouročním závoděním bez výměny čehokoliv, to už jsem na pohádky dost starý...
A ještě nějak nepochopuju, jaký vliv má podtáčení motorky na vytahanost rozvoďáku. To si rád nechám vysvětlit. A myslím to vážně...
tak ty nepochopujes jo!?
helle podtaceni ma tak trochu vliv i na vytahani sekundaru(a cokoli v motoru/prevodoffce)..
rika ti neco rozdil statika/dynamika!?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
RadiXS píše: rod jmenem b©®> No o statice/dynamice bych něco vědět mohl :) Ale než tvé narážky bych uvítal radši vysvětlení.
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...
praveze podminky moc konstantni nejsou..
a kdyby se nahodou sesli absolutne stejna2cata na stejnych strojich a trasach a1jen brzdil jen brzdama a motor vzdy vyspojkoval a druhy motorem skoro bez brzd tak to kazdy ojede dost jinak v vsech ohledech..
kdyby pouzils motomotor jako stabilak dejmetomu u4t endura nizkootackoveho furt na3500a u vysokootackoveho furt na7000tak ho ojedes daleko min at uz na primaru nebo sekundaru nebo prevodovce nez pri tom stilu jaky zaziva u prumerne se chovajiciho jezdce v motorce..
to je prave rozdil mezi statickym a dynamickym zatizenim nahrubo receno..
podtoceny motor tomu dava vic zabrat nebo to jako necuka!?
nejsme u emerickeho7l8valce ze ne!?
on zhruba stejne konovy a newtonmetrovy1val da retezu tez vic zabrat nez2val..
ten rozvodak mas moznost zkousek bravej furt ten sam druh a jezdi nastridacku1x s zavazkem nejet pod dejmetomu pod2500otacek a druhy retez podtacej dle me to proste vliv ma..
me ucili ze motoru se ma vyhovet..
rozhodne to delam castej a radej nez vyhoveni clovekum ten motor se mi aspon odvdeci..
p.s.:
kdo tu dnes napsal:
...4takty jsou takove ucukane uhadane...!?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
Ale moc moudra jsem z tvého příspěvku nepobral. Příklad se stabilním motorem 3500 a 7000ot/min. Tam si právě myslím, že dochází pouze k mechanickému opotřebení koleček a čepů...
Prostě pořád nevím, proč by u primárního řetízku neměly být podmínky konstantní. Ten řetízek překonává pouze sílu pružin ventilů a napínáku potažmo vodítek.A je naprosto jedno, jestli jede motorka z kopce nebo do kopce, přenášená síla je stále stejná. A jestli je motor podtočený nebo přetočený, je to fuk. Myslím, že hlavní příčinou je opravdu hlavně opotřebení koleček a čepů a tam záleží na tom "kolik řetízek článek naběhá km"
No ale každý má svoji hlavu, tak já si ji nechám :lol: Nejlepší bude motor nepodtáčet a jezdit jak se má. Pak si člověk ušetří otázky typu jestli vejce nebo slepice :lol:
250 je proste hodnoucka a kdyz si obcas nedobrovolne sam pridas plynu,tak te to okamzite nestaruje do nebes. hmotnosti rozdil jde taky citit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
motoru více vytahá rozvoďák, ale prostě to tak je! Kdybych to neviděl na své WR450,
která má najeto cca do 3000km hobíkem nebo spíš amatérem,tak vám to tu nebudu psát! Dle mě tam vznikají větší rázy a síly,než když motor točí třeba 7.000 ot./min. a proto se řetěz více a rychleji vytahá.Víc nad tím bádat nebudu.
A co se požitku jízdy u hobbíka týče,dobře to napsal "spalovac". Na 450 musí mít člověk opravdu něco natrénováno, protože i při minimálním přidání plynu to tahá a tahá za ruce.
Zato 250 je hodňoučká a tahá jen když chci a potřebuju já.Daleko více si jízdu na ní hobbík užije.Otázka ta životnost...
Já byl v pátek na cca 3,5h projížďce mimo jiné s klukem, co jezdí i závody na WR450 a byl jsem tak vyšťavený, jako ještě nikdy.Dokonce jsem od mačkání spojky dostal křeč do levé ruky a prsty jsem nemohl narovnat,jak tam jde těžko spojka.Na 250 dvěma prsty...pohodička.Samozdřejmě to všechno taky kvůli tomu, že nejezdím aspoň 3x týdně jako on a nemám natrénováno.
Vzpomínám na hodný motor předchozí Suzuki DR-Z400 ! Jen ta váha mi nechybí :D
Kdyby to šlo,namontoval bych si motor z DR-Z400 do rámu a podvozku WR.To by byl pro hobíka stroj!!! Olej jednou za 3.000-6.000km....,pohoda,ne jako u WR po 500-1000km.
*yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
No vždyť to tu celou dobu píšu :lol: U sekundáru je to jasnačka, ale rozvody podle mě podtáčením netrpí... Ale je to fuk. Nechme to být a radši jezděme *yes*
RadiXS píše: rod jmenem b©®> Já tu o ucukanosti nepsal, to psal Joraell...
Ale moc moudra jsem z tvého příspěvku nepobral. Příklad se stabilním motorem 3500 a 7000ot/min. Tam si právě myslím, že dochází pouze k mechanickému opotřebení koleček a čepů...
Prostě pořád nevím, proč by u primárního řetízku neměly být podmínky konstantní. Ten řetízek překonává pouze sílu pružin ventilů a napínáku potažmo vodítek.A je naprosto jedno, jestli jede motorka z kopce nebo do kopce, přenášená síla je stále stejná. A jestli je motor podtočený nebo přetočený, je to fuk. Myslím, že hlavní příčinou je opravdu hlavně opotřebení koleček a čepů a tam záleží na tom "kolik řetízek článek naběhá km"
No ale každý má svoji hlavu, tak já si ji nechám :lol: Nejlepší bude motor nepodtáčet a jezdit jak se má. Pak si člověk ušetří otázky typu jestli vejce nebo slepice :lol:
...Nejlepší bude motor nepodtáčet a jezdit jak se má...
takze je zas po mem..
p.s.:
kdosi ma dotaz na pretaceni a podtaceni vedle v foru a zas je tam plno lekrace..
No vždyť to tu celou dobu píšu :lol: U sekundáru je to jasnačka, ale rozvody podle mě podtáčením netrpí... Ale je to fuk. Nechme to být a radši jezděme *yes* [/quote]
patriota cetnuls!?
...Už se na to vyprdněte.Já taky nedokážu vědecky vysvětlit,proč se při nižších otáčkách
motoru více vytahá rozvoďák, ale prostě to tak je! Kdybych to neviděl na své WR450,
která má najeto cca do 3000km hobíkem nebo spíš amatérem,tak vám to tu nebudu psát! Dle mě tam vznikají větší rázy a síly,než když motor točí třeba 7.000 ot./min. a proto se řetěz více a rychleji vytahá.Víc nad tím bádat nebudu...
proste statika a dynamika..
jak to cuka tak se to jebe..
a to i u kardanu..
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha wr 250 ver 450 07
Kluci, neměl by někdo zájem o dovoz krosky/endura z USA? Jednalo by se o nový kusy...
Ja jen, ze me zrovna Hajpr uvrtal do toho WRka a ja v zivote v terenu nejezdil
Takze zkusenosti nulovy.
Jenze bych na to taky rad dal motard kola (60% motard 40%bahno) a nevim jestli to by 250 nebylo malo.
A hlavne potrebuju aby se to nevysralo.
A taky se bojim jakto tu ctu, ze tu motorku akorat zkurvim pomalou jizdou (rozvodak..).
Mno jestli me 400 bude furt nekde kopat dohajzlu, tak budu akorat nasranej.
Joo.. zlaty SVcko )
Tak a ted chci slyset nebooj, wr neni zas tak zly, to zkrotis. Diky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha wr 250 ver 450 07
neco k tem 250 4t endurum ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
No a v terenu me bude ucit hajpr. Tak pohoda.
Jako ja se uplne lek ze snad wr bude mit povest jako cr500