jak velkej rozdíl je ve výkonu a průběhu motoru mezi 250 a 450.
je jasný že 450 je silnější ale nestačí na enduro 250?
zkušenosti s moto a tak
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07
RadiXS píše: rod jmenem b©®> No o statice/dynamice bych něco vědět mohl :) Ale než tvé narážky bych uvítal radši vysvětlení.
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...
praveze podminky moc konstantni nejsou..
a kdyby se nahodou sesli absolutne stejna2cata na stejnych strojich a trasach a1jen brzdil jen brzdama a motor vzdy vyspojkoval a druhy motorem skoro bez brzd tak to kazdy ojede dost jinak v vsech ohledech..
kdyby pouzils motomotor jako stabilak dejmetomu u4t endura nizkootackoveho furt na3500a u vysokootackoveho furt na7000tak ho ojedes daleko min at uz na primaru nebo sekundaru nebo prevodovce nez pri tom stilu jaky zaziva u prumerne se chovajiciho jezdce v motorce..
to je prave rozdil mezi statickym a dynamickym zatizenim nahrubo receno..
podtoceny motor tomu dava vic zabrat nebo to jako necuka!?
nejsme u emerickeho7l8valce ze ne!?
on zhruba stejne konovy a newtonmetrovy1val da retezu tez vic zabrat nez2val..
ten rozvodak mas moznost zkousek bravej furt ten sam druh a jezdi nastridacku1x s zavazkem nejet pod dejmetomu pod2500otacek a druhy retez podtacej dle me to proste vliv ma..
me ucili ze motoru se ma vyhovet..
rozhodne to delam castej a radej nez vyhoveni clovekum ten motor se mi aspon odvdeci..
p.s.:
kdo tu dnes napsal:
...4takty jsou takove ucukane uhadane...!?