Téma: Yamaha wr 250 ver 450 07
 
17.5.2007 v 07:24
zdar!

jak velkej rozdíl je ve výkonu a průběhu motoru mezi 250 a 450.
je jasný že 450 je silnější ale nestačí na enduro 250?

zkušenosti s moto a tak

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07

20.5.2007 v 11:09 | Nahoru | #1
rod jmenem b©®> No o statice/dynamice bych něco vědět mohl :) Ale než tvé narážky bych uvítal radši vysvětlení.
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07

21.5.2007 v 03:04 | Nahoru | #2

RadiXS píše: rod jmenem b©®> No o statice/dynamice bych něco vědět mohl :) Ale než tvé narážky bych uvítal radši vysvětlení.
Ano s tím souhlasím, že na vytahanost sekundáru, popřípadě poškození zubů v převodovce má akcelerace/decelerace vliv, páč ten řetěz (převodovka) přenáší sakra porci kilonewtonů. Navíc se ty kN stále mění (terén, zařazená rychlost, váha jezdce a jánevímcoještě).
Ale u primáru jsou podmínky prakticky konstantní. Tuhost ventilových pružin je "konstantní" přítlačná síla napínáku taky. Takže proč by měl podtočený motor víc vytahovat rozvoďák? Otáčky rozvodového kolečka z kliky jsou menší, řetězová rychlost menší... Jizdou s podtočeným motorem, můžeš korát pálit ventily, ale vytahovat řetízek...
Já bych "vytahanost" rozvoďáku připisoval jen z části náhlým změnám otáček. Ale je prakticky jedno, jestli akceleruješ z 2000ot/min na 5tis nebo z 5 na 8... Hlavně však tomu, že se opotřebovávají čepy řetízku a zuby na kolečkách. Řetízek přestane dobře zapadat a už to jede. Proto taky vyměněný rozvoďák nevydrží tolik co nový s novýma kolečkama...


praveze podminky moc konstantni nejsou..
a kdyby se nahodou sesli absolutne stejna2cata na stejnych strojich a trasach a1jen brzdil jen brzdama a motor vzdy vyspojkoval a druhy motorem skoro bez brzd tak to kazdy ojede dost jinak v vsech ohledech..
kdyby pouzils motomotor jako stabilak dejmetomu u4t endura nizkootackoveho furt na3500a u vysokootackoveho furt na7000tak ho ojedes daleko min at uz na primaru nebo sekundaru nebo prevodovce nez pri tom stilu jaky zaziva u prumerne se chovajiciho jezdce v motorce..
to je prave rozdil mezi statickym a dynamickym zatizenim nahrubo receno..
podtoceny motor tomu dava vic zabrat nebo to jako necuka!?
nejsme u emerickeho7l8valce ze ne!?
on zhruba stejne konovy a newtonmetrovy1val da retezu tez vic zabrat nez2val..
ten rozvodak mas moznost zkousek bravej furt ten sam druh a jezdi nastridacku1x s zavazkem nejet pod dejmetomu pod2500otacek a druhy retez podtacej dle me to proste vliv ma..
me ucili ze motoru se ma vyhovet..
rozhodne to delam castej a radej nez vyhoveni clovekum ten motor se mi aspon odvdeci..
p.s.:
kdo tu dnes napsal:
...4takty jsou takove ucukane uhadane...!?

(reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07

21.5.2007 v 14:31 | Nahoru | #3
RadiXS> Nizkyma otackama zatezujes celou hnaci soustava nadmernym krouticim momentem,protoze vykon motoru je vlastne soucinem otacek a krouticiho momentu + nejake konstanty. Pokud motor tocis,nezatezujes ho velkym Mk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha wr 250 ver 450 07

21.5.2007 v 14:42 | Nahoru | #4
RadiXS>Abych se priznal,taky marne hledam souvislot s Mk na zadnim kole s Mk na vackove hrideli. na vackove hrideli je dan Mk vlastne jen roztacenim vacky + nejake sily od ventilu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist