Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Naposledy editováno 21.11.2021 22:45:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
CRF1000 píše: mariano> pokud jde o schválené výrobky pro konkrétní typ motocyklu logicky to muselo splnit předpisy EHK platné v dané době.....A mimochodem, výfuky se neladí kvůli tomu, aby měla motorky vyšší hluk....Takže i samotný název debaty konec ""laděných" výfuků je scestný....
ok...
laděné výfuky si lidi většinou dávají kvůli maximálnímu výkonu, nebo průběhu točivého momentu, a většinou by měly přijít v kombinaci s něčím dalším (vzduchový filtr, jiné nastavení karburace/vstřikování, svody, etc.), jinak je to spíše horší než lepší (zvlášť s tlumítky).
někteří si je dávají kvůli vzhledu (jestli má 72 koní z výroby nebo 69 s laďákem...stejně to nepoznají, ale na parkovišti jsou drsní)
někteří kvůli zvuku (hluku...taky - hlavně bez tlumítek - více adidas)
já mám "laďáky" kvůli hmotnosti, bez tlumítek jedou zhruba, s tlumítky trochu hůře - ale na litrové motorce se sto koňmi je zbytečné řešit 5 z nich
a "laďáky" mohou být homologované nebo nehomologované. klidně od jednoho výrobce pro jeden model motorky - pro h9 vyráběl scorpion nerezové (homo), titanové (nehomo) a carbonové (už nevím). byly tvarově stejné a zvukově/hlasitostí velmi podobné
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Pokud technik STK nebo policista dostane pouze nějakou databázi OEM hodnot, musí metodika obsahovat podrobný postup měření u těch laděných. ke kterým nejsou žádné informace....jsem zvědavý jak se s tím MDCR popere...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
MDCR vydalo věstník dopravy 1/2018, kde je specifikován postup při provádění TP u motocyklů......pokud jde o problémy s výrobními štítky a čísla u fichtlů typo 550,555,20,21,23 atd ten je upraven instrukcí pro stk číslo 7/2016
Naposledy editováno 23.11.2021 10:25:52
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
https://www.garaz.cz...-az-bizarni-21007202
Rusko není v EU, takže se na něj ani nevztahují EU směrnice o technických prohlídkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
CRF1000 píše: mariano> já vidím problém spíš té metodice měření hluku...akrapovič má homologovaný výfuk a pro CRF 1000 je ve schvalovací dokumentaci uvedena hodnota o 3db vyšší než OEM...pokud bude k dispozici schvalovací dokumentace od všech výrobců schválených výfuků / smích/ a známe hodnoty hluku, které mají tlumiče produkovat, bude vše ok...
Pokud technik STK nebo policista dostane pouze nějakou databázi OEM hodnot, musí metodika obsahovat podrobný postup měření u těch laděných. ke kterým nejsou žádné informace....jsem zvědavý jak se s tím MDCR popere...
aha, napoprvé jsem tě nepochopil
do metodických pokynů k prohlídkám na stk nemám dost informací, nicméně:
1) ke každému homologovanému laďáku by měly bát informace o hodnotách (motorka s výfukem) a podle nich by se měly stk řídit
2) povýšit o 3 db je celkem dost, s ohledem na rakouské omezování "nadbytečně hlučných" motorek v určitých oblastech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
samozřejmě pokud probíhá nějaký schvalovací proces řádně, měl by být výfuk namontován na konkrétním typu motocyklu a někdo v technické zkušebně která zkoušky provádí by měl provést příslušná měření...včetně hladiny hluku...
schvalovací orgán pak rozhodne o schválení a výrobce je rozhodnutím schvalovacího orgánu vázán vyrábět další výfuky na daný model ve shodě....takže schvalovací dokumentace by měla být k dispozici ...
mluvil jsem s několika výrobci v ČR( nikoliv výrobci výfuků), jeden dostal časově omezené povolení k výrobě , s podmínkou že s každým 10 výrobkem musí opět do technické zkušebny, která posoudí, zda se i ten 10. výrobek shoduje s tím, který přeložil ke zkoušce...... samozřejmě si to zaplatí....Logicky pak cena homologovaného výfuku bude někde jinde než replika z turecky nebo číny...
některé druhy schvalovacích dokumentů k vozidlům schváleným podle EU legislativy musí výrobci povinně předávat EU do jejího úložiště....každá motorka schválena podle EU legislativy / to je ta slavná "globálka" na štítku a v dokladech ) musí mít od výrobce COC list, který se v elektronické podobě předává do EU...někdy od roku 2026 mají být tyto informace veřejně dostupné v celé EU....zadáš VIN nebo národní SPZ a vyjedou ti údaje v rozsahu COC listu.....
Jak to bude s výfuky nevím...stejným způsobem, nezávisle na výrobci vozidla se dodatečně schvalují nebo homologují další konstrukční části ...tažná zařízení, litá kola, výfuky, spoilery, podvozky, nápravy pro přípojná vozidla, brzdy atd....někdy je ta schvalovací dokumentace ke stažení na webu výrobce, jindy by mohla být základní informace na obalu výrobku....dokonce EU legislativa umožňuje aby byla schvalovací značka jen na obalech výrobků....
Logicky se proto domnívám, že měření MUSÍ vycházet z hodnot, které jsou výsledkem řádného schválení, jinak by to nedávalo smysl...když si namontuji scvhálený akrapovic nebo delkevic, který místo 95 db produkuje 98, nemůže mne technik kvůli naměřeným 98 vyhodit jen proto, že mám v TP uvedeno 95...
Takže ano, kladu si otázku, jaká bude ta metodika měření hluku a jaké hodnoty budou technici nebo policisté sledovat....Víme, nebo já vím, jaké jsou problémy s měřením emisí.....kdo ví co je OBD a sleduje problémy s novým způsobem měření emisí ten ví vo co gou.....a stejné to bude dle mého názoru i s tím hlukem...pokud udělají metodiku špatně, poté co vyhodí prvních 200 motorek lidé si začnou na STK stěžovat, budou volat svým poslancům a MDCR změní metodiku...to potrvá klidně půl roku...
Naposledy editováno 23.11.2021 14:05:27
v rakousku až tak hodně, že vím o motorce, kterou loni poslali z těch "tady budete jezdit tiše", protože s laďákem už měla přes limit
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Jinak , kdyby někomu ležela origo koncovka na GSF 650 vodníka, tak vezmu. Bo sice vím a znám, ale na Banďouru mám Atrapovič po bývalém majiteli , protože origo asi dostal na frak při položení. Může být klidně škráblej, jen na technickou.
A u těch co papír mají to je zase složitější, protože ten papír je i o tom, že tam je nějaká životnost atd. To je opět za výrobcem.
Jedině na těch STK si dovedu představit, že se dají rámcově ověřit parametry, zda výfuk plní v limitu a nebo je poškozený a musí se vyměnit. Nakonec, stejně jako brzdy, emise , světla atd.
Nakonec, i u brzd je spousta faktorů, které podstatně mění absolutní brzdný výkon, ale stejně se na výsledky z válcových zkušeben dá spolehnout a jsou vysoce spolehlivé.
Na stacionárním certifikovaném zařízení s pravidelnou kalibrací a pevně daným postupem to jde. Akorát to bude v ceně prohlídky zase něco stát, a nemyslím že novou zkušebnu na hluk bude provozovatel STK sponzorovat ze svýho.
Jak by to dělali u mé Máni nevím.
Naposledy editováno 14.12.2021 18:04:27
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Takže asi něco to chce, kdyby chtěla u oběda překřikovat motorky, zajede s na okruh. A to ještě to bere celkem rozumně, bo závodila v autech v minulém století.
Jak to sere ty co nemají vztah k tomuto, to si neumim představit.
Asi jako mě, když souseduv pes celou noc řve...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Cimz teda nehajim hlasity vyfuky, aby nedoslo k mylce.
Naposledy editováno 15.12.2021 17:16:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
assassin píše: Kafoholik> Ja bydlim kousek od letiste na ruzyni a v lete kdyz mam otevrena okna, tak je to fakt pruda. Skoda, ze nejde do letove drahy vysypat pisek, nastrazit lanko nebo hodit proti letadlu vidle
Cimz teda nehajim hlasity vyfuky, aby nedoslo k mylce.
A Ty nemáš laser
Bohuzel ta doba, kdy to Triner bral celý Strahov bokem s Octavií WRC už se nevrátí.