globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soumrak laděných výfuků v ČR
 
15.11.2021 v 21:50
Minulý týden v MF Dnes vyšel článek o tom, že se v ČR chystá změna legislativy, kdy STK a dopravní policie mají být nově vybaveny přístroji na měření hluku DB výfuků. A má se to kontrolovat. V článku píší, že v návrhu je povolená naměřená odchylka max + 5 DB nad hodnotu uvedenou v techničáku. Tak uvidíme...

Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR

23.11.2021 v 13:46 | Nahoru | #1
mariano> rakouský policista je schopen i bez měření prohlásit, že výfuk je příliš hlučný a udělit pokutu

samozřejmě pokud probíhá nějaký schvalovací proces řádně, měl by být výfuk namontován na konkrétním typu motocyklu a někdo v technické zkušebně která zkoušky provádí by měl provést příslušná měření...včetně hladiny hluku...

schvalovací orgán pak rozhodne o schválení a výrobce je rozhodnutím schvalovacího orgánu vázán vyrábět další výfuky na daný model ve shodě....takže schvalovací dokumentace by měla být k dispozici ...

mluvil jsem s několika výrobci v ČR( nikoliv výrobci výfuků), jeden dostal časově omezené povolení k výrobě , s podmínkou že s každým 10 výrobkem musí opět do technické zkušebny, která posoudí, zda se i ten 10. výrobek shoduje s tím, který přeložil ke zkoušce...... samozřejmě si to zaplatí....Logicky pak cena homologovaného výfuku bude někde jinde než replika z turecky nebo číny...

některé druhy schvalovacích dokumentů k vozidlům schváleným podle EU legislativy musí výrobci povinně předávat EU do jejího úložiště....každá motorka schválena podle EU legislativy / to je ta slavná "globálka" na štítku a v dokladech ) musí mít od výrobce COC list, který se v elektronické podobě předává do EU...někdy od roku 2026 mají být tyto informace veřejně dostupné v celé EU....zadáš VIN nebo národní SPZ a vyjedou ti údaje v rozsahu COC listu.....

Jak to bude s výfuky nevím...stejným způsobem, nezávisle na výrobci vozidla se dodatečně schvalují nebo homologují další konstrukční části ...tažná zařízení, litá kola, výfuky, spoilery, podvozky, nápravy pro přípojná vozidla, brzdy atd....někdy je ta schvalovací dokumentace ke stažení na webu výrobce, jindy by mohla být základní informace na obalu výrobku....dokonce EU legislativa umožňuje aby byla schvalovací značka jen na obalech výrobků....

Logicky se proto domnívám, že měření MUSÍ vycházet z hodnot, které jsou výsledkem řádného schválení, jinak by to nedávalo smysl...když si namontuji scvhálený akrapovic nebo delkevic, který místo 95 db produkuje 98, nemůže mne technik kvůli naměřeným 98 vyhodit jen proto, že mám v TP uvedeno 95...

Takže ano, kladu si otázku, jaká bude ta metodika měření hluku a jaké hodnoty budou technici nebo policisté sledovat....Víme, nebo já vím, jaké jsou problémy s měřením emisí.....kdo ví co je OBD a sleduje problémy s novým způsobem měření emisí ten ví vo co gou.....a stejné to bude dle mého názoru i s tím hlukem...pokud udělají metodiku špatně, poté co vyhodí prvních 200 motorek lidé si začnou na STK stěžovat, budou volat svým poslancům a MDCR změní metodiku...to potrvá klidně půl roku...

Naposledy editováno 23.11.2021 14:05:27

(reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR

27.11.2021 v 23:19 | Nahoru | #2
CRF1000> no...k homologovaným laďákům se dává homologační karta. zatím ji v německu a rakousku akceptují.
v rakousku až tak hodně, že vím o motorce, kterou loni poslali z těch "tady budete jezdit tiše", protože s laďákem už měla přes limit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist