potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.
Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :
Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.
No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.
Ale nejdřív musím povolit tu matici.
WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.
Děkuji za každý přínosný příspěvek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
osobne bych to ale stejne odleptal..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Vždyť to mohlo bejt vyřešený během chvilky, přivařit matku a vykroutit. Že nebude fungovat nějaký super lepidlo snad bylo jasný od začátku :D
By mě zajímalo, za kolik už v tom s těmahle pokusama jsi. To sis mohl fakt už koupit nějakej hobbyinvertor a ještě by ti zbylo na plzeň jako odměnu za odvedenou práci :D
assassin píše: Ja nevim co vy pracuraci nechápete na slově “nejde” a snažíte se dokazat opak necim tak neprukaznym jako je video
Je to marný... spousta lidí je takových, že si myslí, že to musí jít jinak Kudy na Košice? Doprava. No ale když půjdu doleva, tak tam taky dojedu, ne? No máš pravdu, jeď prostě doleva :) Nazdar
2 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Máš nějaké praktické zkušenosti s navařeným ´´hliníkem´´a jeho pevností o proti původnímu materiálu?
www.tipmoto.com/dily-moto/motory/nekompletni-motor/411074-hlava-ventily-zdvihatko-vahadlo.html
Obdélník píše: Tak jsem neodolal nabídce zkusit navařit matku autogenem. I našrouboval jsem matku na závit, ovařil a provařil autogenem, šteft se pěkně začervenal a jal jsem se povolovat.
Pánové, já to nedal. Bejčil jsem fatk betelně, ale s citem, abych něco neurval.
Výsledek - ani milimetr se nepootočil. Samozřejmě můžu vzít dlouhý momenťák a použit dlouhou páku, ale tady asi něco není dobře, když to nejde normální lidskou silou.
To chce rázovej utahovák, ale nějakej silnej. Né nějakou jebku se 150nm. Šteft potřebuje pár bomb aby se utrhnul. Kdybys pořídil ten vytahovák jak sem ti radil hned na začátku tak už to mohlo třeba být. Navaření matky bych dělal jako plán "B" a vrtání nebo leptání jako "C"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
utahovákem jsem ještě šroub nikdy neutrhl..
Já většinu, rukama jen ty co fakt nejdou.1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
...je teda fakt ze inzerovanejch 150Nm musi na ten steft (10 bych typoval) bohate stacit, to je pravda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Dawe02 píše: Ten se voli dle chemickeho slozeni zakladniho materialu tak, aby se s nim svar slil a byl pevnejsi nez zaklad.
coz je prave pruser u vareni hliniku a duvod proc se do toho vetsinou nikomu nechce,.. odhadnout z ceho je ten zaklad bejva mnohdy na vesteckou kouli.. (jen technicka jinak souhlas)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Foustka píše: PetrXX> Já většinu, rukama jen ty co fakt nejdou.
Nemáš na mysli pneumatický utahovák?
Assassin> strhl závit? To jsi ale utahoval, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Clovek podle oka uz casem rozpozna vetsinove legury. Kremik dela leskly povrch, horcik naopak matny a tvrdy povrch. Duraly (AW-2xxx s medi) jdou krasne obrabet, zinkove AW-7xxx navic i "zvoni", cisty hlinik se naopak maze. Nizsi pevost 4043 se da v mnoha pripadech "dohnat" vetsim pricnym prurezem svaru. Kdyz to neni mozne a nebo se jedna o neco duleziteho, tak vetsinou lze odebrat maly vzorek a nechat udelat spektralku a dle ni zvolit nejlepsi pridavny drat.
Naposledy editováno 02.08.2021 16:07:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
jinak vidis, co se tyka analizy priznam se ze tohle me nenapadlo (ne ze bych potreboval neco opravit vylozene casto), a pritom na hmotak by stacilo opravdu malinko a v pardubkach na chemii mam znamy.. no k necemu ty diskuse preci jen jsou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Jednak to smrdi pozdejsi zodpovednosti (firmy popr. svarece) za nasledky pripadne nehody zpusobene selhanim svaru.
Druhy aspekt veci je uz technicky, protoze se opravnene boji pritomnosti vysokeho obsahu horciku v materialu ramu, kol, stupacek, vika apod., ktery uz pak vyzaduje zvlastni postup i prid. material. No a spektralku zakaznik, ktery poptava svar praskle stupacky, rozhodne nezaplati...a spolehat jen na dilensky "test octem" neni uplne idealni vzhledem k riziku.
Ja sam delam jen veci, ktere jsou unikatni, prototypy, historicke dily apod. kde se da dobre zaplatit jak prace tak vse okolo.
Naposledy editováno 02.08.2021 16:29:20
Tan drat na ktm je zeslabovanej (jinej prumer dratu a zavitu) a nevim kolikrat ti mam rikat, ze moment co jsem psal je udavanej vyrobcem. Utahuj si srouby na momenty co si spocítas, ja budu utahovat srouby na momenty podle manualu … docela se mi to osvedcilo… je to trochu mene zdlouhave nez zjistovat material dratu abych mel cim nakrmit vypocet apod…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Dawe02 píše: Vsak jsem nikdy netvrdil, ze varit hlinik je prdel. Neni, sam jsem se to dlouho ucil s MIGem, ale az po dalsich par letech s AC TIGem moje svary zestarleho, olejem kontaminovaneho a nesourodeho materialu, coz je to co delam nejcasteji, vypadaji aspon trochu slusne:
Ale to není původní housenka v jednom kroku, že ne? Je to dodatečně rozlejvaný bez dalšího přidávání drátu... Nebo to takto umíš na první dobrou? To asi ne...??
Naposledy editováno 02.08.2021 17:36:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Naposledy editováno 02.08.2021 19:11:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
PetrXX píše: Nemáš na mysli pneumatický utahovák?
Assassin> strhl závit? To jsi ale utahoval, ne?
Většinou používám pneumatický,je fakt že většina nemá regulaci síly pro L a používám je dokonce na 11 barů místo předepsaných 6, ale fakt ne když potřebuji povolit M6 nebo zarezlou M8, zas tak rád ty šrouby neodvrtávám, hlavně teda ty co jsou zahnilé 100mm tělem, to pak těch15mm závitu už je sranda (asi si tu i založím zvlášť vlákno, páč tyhle mě fakt žerou )
2 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
Indukce neklapla. To navařené autogenem nedokáži povolit, takže na to kálím a jezdím bez jednoho šroubu na každém válci, respektive na každém svodu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS | FrancisR | 76 | 30.4.2024 v 06:38 Marcusk |
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS | Martin50 | 11 | 6.2.2024 v 17:20 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS | novekostatko | 15 | 14.2.2023 v 22:13 Brůča. |
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS | Obdélník | 9 | 7.4.2022 v 08:46 FrancisR |