hledam nejake info.
mate nekdo skusenost s vymenu standardnych zvodu s exupem za aftermarket 4-2-1 bez exupu.
Jaky to ma vplyv na krivku a prubeh vykonu, ci dojdu i spodek alebo stred otacek.
Take jak by to bylo v kombinacii inych trysek v karbecoch.
diky
druha vec je, ze standardne zvody bez exupu nejsu to iste jak 4-2-1 zvody.
A treti ze sem chcel vedet, jak to funguje s vykonnejsim karburatorovym kitem, otevritym filtrem a upravenym airboxem.
Ja si na vykon fzs nestezuju vubec, len proste rad sa hraju s motorkama, proto hledam info.
vim ze to bude vzdycky fejzr, u neho je najvacsi slabostu sasy, ale s tym nic nespravim a ani nejak nepotrebuju.
Na okruhy s tym uz desetiny hledat nechodim
1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1
Jinak ten EXUP považuju za zbytečnou váhu navíc a kurvítko za příplatek, zvlášť u cestovního litru. Nenašel jsem žádné solidní porovnání výkonu s EXUPem a bez, kromě nějakých reklamních grafů z doby, kdy se to poprvé objevilo na FZR. Vykuchaný EXUP ale asi taky nebude to pravé, kvůli tomu, jak jsou ty svody napojené na tu EXUP komoru. Když už to dát pryč, tak komplet a nahradit tu komoru pěkným propojením 4-2-1.
no jediny graf z brzdy mam od jedneho chlapika z uk, kde sa porovnava pracujuci exup vs stale otevrity, foz je ten pripad co popisujes aj ty. samozrejmw neni idealny, lebo ta komora pri otevritem exupe ma tvar ne prilis vhodny pro prudeni plynu. takze aj ten graf dole beru s rezervu.
Zaroven ani nevim odkat ten graf ma on, coz moze byt take dulezite.
No pouvazuju nad tym. Chcelo by to nekoho kdo s tym ma realnu skusenost.
Zatim sa asi pohraju len s airboxem.
1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
Pěkné. Je tam vidět typický propad točivého momentu v asi 60% otáček proti otáčkám, na které je potrubí "naladěné" (kdy má výfuk největší kladný účinek na plnění válce). Propad je asi 10% proti nejbližšímu okolí.
Tohle se nedá odstranit, jenom potlačit, a na to je vhodné uspořádání 4-1. První část potrubí ke kolektoru je laděná na 9000rpm a druhá část za kolektorem na ty nejhorší otáčky, tedy asi 5500rpm.
Kabourek má 4-2-1 s krátkým úsekem, kde se to všechno propojuje, ale tou metrovou rourou od kolektoru k tlumiči někde nahoře pod sedlem to podle mě pokazil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
http://www.ivansperf...products.com/fz1.htm
1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1
Od ventilu je asi 100mm k přírubě, 530mm potrubí průměr 35mm venkem (1,5mm stěna?), 100mm dlouhý první kolektor 4-2, 100mm baňatější trubky pr.55mm, 200mm dlouhý kolektor 2-1 s průměrem 50mm na obou koncích a nakonec pr.60mm v délce 400mm
Vztahy pro výpočet délky potrubí už jsem uváděl , i proč tomu tak je.
Když dosadím otáčky 10.000 rpm, tak vychází délka potrubí od ventilu L = 150 / 12 x 600 / 10000 = 0,75m. A skoro přesně to tam i je, 730mm na konec prvního kolektoru 4-2. Ale aby to fungovalo, je potřeba ještě správně načasovat zbytek potrubí, do kterého přichází tlakové impulsy přesně po 180° pootočení klikové hřídele. Toho zbytku je 0,7m na délku, tak vychází, že tím zbytkem projde tlaková vlna tam a odražená podtlaková zpátky zase asi po 150° otočení kliky při 10.000rpm, a tím se vyprázdní prostor za kolektorem 4-2 těsně předtím, než do tohoto prostoru vnikne další tlaková vlna od válce. Jenže pokud tuto část někdo udělá 1,5m (Kabourek?), tak se zhorší výplach válce v těch 10.000 rpm, je ale možné, že to může pomoct v cca 6000 rpm, to je tam, kde má FZS 1000 bez EXUPu propad výkonu.
Edit - učesání textu
Naposledy editováno 01.09.2020 21:51:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
pravda, nejsu moc v tychto vzorcoch doma, ale s tvojim vysvetlenim to dava zmysel.
Len pro upresneni pro mna, jesli temu chapu spravne, Kabourek to sice moc nevyhral s top endem, teda s vykonem u 10t otacek kvuli tlakovej vlne spusobenej dluhym potrubim za kolektorem, ale zas mu to pomohlo v strednych otackach (6tis), teda pro bezneho uzivatela v tem dulezitejsim pasme otacek.
Jak by ale vypadalo z hlediska spetnej vlny pri standardnej dluzke potruba, napr tych 30cm?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
U motorů, které jsou naladěné na 10.000rpm je vždy propad při 5500-6000rpm. U mojí 919ccm je to z 75Nm na 70Nm (při měření výkonu na zadním kole), na tvém grafu FZS1000 je to ze 100Nm EXUP na 90Nm bez EXUPu, a v tom časopise nahoře z 90Nm EXUP na 80Nm Kabour
Nebo jinak, FZS bez EXUPu má ten propad na 80% nejvyššího točivého momentu, zatímco CBR 900 RR je minimum v 5500rpm 85% maximálního momentu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
pisu tam, ze ty zvody su dizajnovane s ucelem "odstranit problemovy exup ventil a korodujuce potrubi".
ze su uspusobene na pouziti aj se seriovym vyfukem alebo aj s vicemen kazdym aftermarket tlumicem. U standardu neni treba pretriskovani
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
Ladit starou motorku moc smysl nedava a zvlast u cestovni motorky delat "zavodni" upravy mi prijde trochu "nerozumne" ale to je tvuj boj.
Co jsem kdy videl, jel a nebo neco delal na upravenych TL tak to skoro vzdy bylo horsi nez serie co se tyka pouzitelnosti - me treba motorka jede asi trochu vic ve spicce - vyfuk, uprava airboxu a vstrikovani, ale dole jede hur. Takze to chce prevody a jezdit v otackach ... coz z urciteho uhlu pohledu muze vypadat, ze jsem tu motorku zkazil nez vylepsil
Predpokladam, ze uz mna a moje chute trochu poznas z inych diskusii (upravy rsv), a vis ze sem tak trochu pako a rad sa hraju se staryma vranama.
Black widow neni zadna nobl znacka, takze neocekavam od teho nejaky super performance. V podstate bych rad zachoval ty vlastnosti co ten motor ma, ale usetril bych na vahe a vyhel sa servisu exupu.
Take mam doma odlozeny z tunaka jeden pekny titanovy Akrap, ktery sice pasuje na medzizvod, ale ten je trochu dluhsi, tak pokukavam po origo akrap medzizvode, co k temu patri.
Airbox sem uz upravoval, jak je videt na fotke vis.
Chcel bych este kupit Ivanuv jet kit, ktery ma trochu poresit a vylepsit plneni.
Este sem objetova par korun na o 4° upraveny plech do rozdelovaca, ktery pomaha hlavne zlepsenej reakcii na plyn. Tak su zvedavy.
Proste su tak jemne pako do takychto veci a mam to jak relax sa hrat s tymato nasima vranama.
Negativum je, ze to leze do penez a hodne
Ale ten pocit z tych seckych veci....
1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1
1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
To su vidle z R1 ze? Kolo je tam v pohode aj s kotucama, jedine asi bryle to chce z R1.
Jak si resil a co si musel upravovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1
Brzdy a kolo mám původní.Jo a je potřeba vymezit prostor mezi vrchním ložiskem a vrchním dílem brýlí,z R1 je to užší.
Jinak jsem čerpal zde Fzs upside
Zatím mám málo najeto,ale ta změna je fakt znát a to jsem měl v původních vidlích nové pružiny.Mám z té motorky dobrý pocit,hlavně v zatáčkách je to daleko lepší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer | habrman | 3 | 15.4.2024 v 12:13 Anders |
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer | satanek66 | 24 | 20.3.2024 v 09:15 Mňojo |
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 21 | 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin |
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer | Johny_F | 45 | 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein |
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 3 | 17.9.2023 v 17:36 gerrik |