paolo_novy Přidat reklamu

Téma: standard zvody vs 4-2-1
25.8.2020 v 17:35
zdravim,

hledam nejake info.
mate nekdo skusenost s vymenu standardnych zvodu s exupem za aftermarket 4-2-1 bez exupu.
Jaky to ma vplyv na krivku a prubeh vykonu, ci dojdu i spodek alebo stred otacek.
Take jak by to bylo v kombinacii inych trysek v karbecoch.

diky

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

31.8.2020 v 23:41 | Nahoru | #1
Nedalo mě to a poměřil jsem potrubí na své CBR 900 RR SC33. Ale nejdřív průběh výkonu a momentu (1995, z netu). V katalogu měla 97kW / 10500rpm (nebo cca 87kW/118k na zadním kole), 92Nm / 10000rpm

Od ventilu je asi 100mm k přírubě, 530mm potrubí průměr 35mm venkem (1,5mm stěna?), 100mm dlouhý první kolektor 4-2, 100mm baňatější trubky pr.55mm, 200mm dlouhý kolektor 2-1 s průměrem 50mm na obou koncích a nakonec pr.60mm v délce 400mm



Vztahy pro výpočet délky potrubí už jsem uváděl , i proč tomu tak je.

Když dosadím otáčky 10.000 rpm, tak vychází délka potrubí od ventilu L = 150 / 12 x 600 / 10000 = 0,75m. A skoro přesně to tam i je, 730mm na konec prvního kolektoru 4-2. Ale aby to fungovalo, je potřeba ještě správně načasovat zbytek potrubí, do kterého přichází tlakové impulsy přesně po 180° pootočení klikové hřídele. Toho zbytku je 0,7m na délku, tak vychází, že tím zbytkem projde tlaková vlna tam a odražená podtlaková zpátky zase asi po 150° otočení kliky při 10.000rpm, a tím se vyprázdní prostor za kolektorem 4-2 těsně předtím, než do tohoto prostoru vnikne další tlaková vlna od válce. Jenže pokud tuto část někdo udělá 1,5m (Kabourek?), tak se zhorší výplach válce v těch 10.000 rpm, je ale možné, že to může pomoct v cca 6000 rpm, to je tam, kde má FZS 1000 bez EXUPu propad výkonu.
Edit - učesání textu

Naposledy editováno 01.09.2020 21:51:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

1.9.2020 v 07:15 | Nahoru | #2
Beranidlo> super, diky za paradne vysvetleni!
pravda, nejsu moc v tychto vzorcoch doma, ale s tvojim vysvetlenim to dava zmysel.
Len pro upresneni pro mna, jesli temu chapu spravne, Kabourek to sice moc nevyhral s top endem, teda s vykonem u 10t otacek kvuli tlakovej vlne spusobenej dluhym potrubim za kolektorem, ale zas mu to pomohlo v strednych otackach (6tis), teda pro bezneho uzivatela v tem dulezitejsim pasme otacek.
Jak by ale vypadalo z hlediska spetnej vlny pri standardnej dluzke potruba, napr tych 30cm?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist