Aktuálně z Jerezu

Ještě předtím, než vyjedou motocykly kubatury Moto3 ke svému prvnímu volnému tréninku na trať Jerez de la Frontera, tak se podívejme na několik novinek a zajímavostí, které se týkají kubatur Moto3, Moto2, ale i MotoGP.

Teprve druhý letošní závod má před sebou seriál Grand Prix, když po katarském Losailu se za několik málo minut začnou první volné tréninky na španělském okruhu Jerez de la Frontera. V nejnižší kubatuře Moto3 se jako obvykle objevují domácí jezdci s divokými kartami a také zde se událo několik novinek. Vše podstatné se dozvíte v následujícím článku.

Novinky z Moto3


Dvě divoké karty v kubatuře Moto3 dostali dva Španělé, bratr vicemistra světa Moto2 Marca Marqueze, Alex Marquez, který tak bude debutovat s týmem Monlau Competicion Emilia Alzamory - nyní pod názvem "Estrella Galicia 0,0" - v seriálu Grand Prix. Alex vyhrál o uplynulém víkendu na novém okruhu Navarra závod španělského šampionátu Moto3. -Meisterschaft.

Tím druhým je Josep Rodriguez, který pojede motocykl FTR Honda M312 týmu Wild Wolf BST patřící ex-pilotovi 500 ccm a superbiků Juanu Bautistu Borjovi. Rodriguez má za sebou 5 startů v závodech Grand Prix s wild card, jeden v roce 2010 (Motorland Aragon) a čtyři v 2011, když potom v posledních čtyřech závodech nahradil jako týmový kolega Mavericka Vinalese v týmu Blusens BQR vyhozeného Sergia Gadeu, a v Sepangu dojel 14. Vloni v Jerezu v závodě s wild card dokončil Rodriguez závod rovněž v bodech, jako 15. S těmito dvěma "divočáky" se tak v nové kubatuře v Jerezu představí celkem 34 jezdců.

Na závodní trať se rovněž vrací Švýcar Giulian Pedone, který pojede druhý motocykl Oral M3 týmu Ambrogio NEXT Racing (World Wide Race) jako spolujezdec Itala Simone Giorgi Grotzkého. Pedone utrpěl zlomeninu levého zápěstí při předsezonních testech právě v Jerezu.

Zatím nepotvrzená je zpráva, že i další tým, španělský JHK T-Shirt LaGlisse, vymění už od Jerezu motocykl Honda NSF250R za FTR-Honda. Jedná se o motocykly pro jeho dva piloty: Efrena VazquezeAdriana Martina. Ostatně tuto změnu už před Katarem provedl v týmu Andalucia JHK Laglisse Ivan Moreno, který v Losailu startoval s motocyklem FTR-Honda M312.
Originální šasí Honda za šasí britské výroby FTR vyměnil rovněž jezdec týmu Gresini Moto3 a úřadující mistr Itálie Niccolo Antonelli, o čemž jsme vás už informovali v tomto článku.

Chybět bude německý jezdec Jonas Folger ze stáje Ioda Racing Project, u kterého byla zjištěna mononukleóza, způsobená virem Epstein-Barrové. Zda pojede Folger v následujícím závodě v Estorilu, není v době psaní tohoto materiálu známé.

Komise Grand Prix na svém včerejším zasedání v Jerezu rozhodla, že jezdci kubatury Moto3 s wild card budou smět použít během jednoho závodního víkendu pouze dva motory. Doposud byl počet motorů pro "divočáky" neomezen. 

Zajímavosti z Moto2


Skoro měsíční přestávky mezi úvodním Katarem a GP Španělska využil zkušený SanMaríňan Alex de Angelis k testu motocyklu Suter-BMW kubatury MotoGP-CRT a místo stabilního jezdce týmu NGM Mobile Forward Racing Američana Colina Edwardse dostal příležitost svést se na tomto motocyklu ve Vairanu, když šlo především o test elektroniky Bosch. 
Brit Gino Rea, bývalá supersportová hvězda (vítěz závodu supersportů v Brně 2011 a mistr Evropy 2009 v kubatuře STK 600), testoval po Losailu, kde skončil až 26., novou modifikaci motocyklu Moriwaki MD600 dva dny na okruhu v Suzuce.

150. závod Grand Prix pojede v Jerezu Švýcar Thomas Lüthi, mistr světa stopětadvacítek z roku 2005. Tento svěřenec Daniela Eppa debutoval na divokou kartu na Sachsenringu v roce 2002. Celkově získal Lüthi během 149 závodů GP šest vítězství (pět ve 125-kách a jedno v Moto2 vloni v Sepangu), 7x si vyjel Pole position a 21x stál na pódiovém umístění.
Neuvěřitelnou bilancí se může pochlubit domácí pilot Marc Marquez. Ze 16 závodů v kubatuře Moto2 vyhrál úřadující vicemistr světa celkem osm závodů, tedy každý druhý!. což je 50% úspěšnost. A jeho bilance v posledních třech sezónách je rovněž obdivuhodná: celkem 33 závodů, z toho 18 prvních míst, tedy v 55% byl odmávnut šachovnicovým praporkem v cíli jako první.
Nazpět na švýcarské šasí Suter se pouze po jednom závodě vrací vicemistr světa z roku 2010 Julian "Julito" Simon, který po předsezonních testech a především po úvodním závodě v Kataru (15. místo a 1 bod) nebyl vůbec spokojen s britským šasím FTR.  Více v tomto článku.

Hodně překvapivé je, že v této kubatuře nepojede žádný jezdec s divokou kartou, původně uvažovaní piloti Dani Rivas a Juan Ramirez z týmu TSR Galicia School a s motocykly Kalex se nakonce na startu neobjeví. V praxi to znamená zachování počtu 32 pilotů této velmi zajímavé kubatury.

MotoGP - změna rámu u týmu Avintia Racing


Počínaje závodním víkendem v Jerez, nasadí tým Avintia Racing, který patří pod BQR, vedle britského šasí FTR také karbonový rám Inmotec. Stáj Avintia už šasí Inmotec jednou testovala ve Valencii, ale nakonec se rozhodla pro variantu šasí FTR s motorem Kawasaki. V prvním závodě letošní sezóny v Kataru dojel Yonny Hernandez jako 14., zatímco jeho týmový kolega Ivan Silva skončil až 16. a na svého kolumbijského týmového kolegu ztratil 28 sekund. Yonny Hernandez pojede i v Jerezu motocykl FRT-Kawasaki, zatímco Španěl Ivan Silva dá tentokrát přednost Inmotecu. Tato změna ale není vůbec žádným velkým překvapením, neboť úzká spolupráce BQR a Inmotec už trvá několik roků.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist