Rozpálený Grobnik

Kapitoly článku

Czech Road Racing: Posun do top ten

Michal Chalupa a Czech Road Racing Team si z chorvatské Rijeky odvážejí nejen 9. místo v závodě, ale především posun do elitní top ten průběžné klasifikace šampionátu Alpe Adria kategorie Superstock 600.
Čtvrtý závod šampionátu Alpe Adria se o uplynulém víkendu konal na chorvatském okruhu Grobnik. Na 4168 metrů dlouhou dráhu ležící nedaleko přímořského letoviska Rijeka se vypravil i východočeský závodník Michal Chalupa. Protože závod v Rijece není započítáván do českého silničního mistrovství, chtěl se Michal s týmem Czech Road Racing zaměřit především na práci v nastavení motocyklu Yamaha a výběr vhodných pneumatik, což by mu mělo pomoci v dalším důležitém závodě, který se odehraje v polovině července na severočeském okruhu v Mostě.
Po čtvrtečních a pátečních volných trénincích, byly na programu dvě sobotní kvalifikace. V nich se pardubickému jezdci podařilo zajet čas 1:33,542 a tím si vybojoval start z druhé řady. Bohužel samotný start se našemu jezdci nepodařil, když po zhasnutí červených světel klesl o několik pozic. Závod na 11 kol se jel v obrovském vedru, který udělalo vše ještě náročnější. Michal v prvních kolech bojoval především s domácím Alexem Radmanem, ze nímž si držel 9. pozici. Ve druhé polovině závodu bylo startovní pole již dost „roztrhané“, a i proto zvolil český závodník strategii standardně rychlých kol s cílem udržet si pozici v top ten. To se nakonec podařilo a nás může těšit, že získané body Michala Chalupu posunuly i průběžnou klasifikací šampionátu Alpe Adria, ve kterém mu nyní patří výborné sedmé místo, přičemž od prvních pěti jezdců ho dělí pouhých šest bodů.
Michal Chalupa: „Rijeka nepatří k mým oblíbeným tratím, nicméně jsme se rozhodli závod absolvovat a využít tak volných týdnů před dalším domácím závodem v červenci v Mostě. Už od čtvrtka jsme pracovali na nastavení geometrie motorky a věnovali jsme také velkou pozornost zkoušení a výběru pneumatik pro závod. To nakonec ve druhé kvalifikaci vyústilo v 7. kvalifikační pozici a start do závodu ze druhé řady. Také jsem si zajetým časem zlepšil své osobní maximum na této technicky obtížné trati, s čímž jsem spokojen. Start do závodu se mi moc nepovedl a už od prvních kol jsem absolvoval několik soubojů. Po polovině závodu se startovní pole celkem roztrhalo a v posledních kolech jsem si tak již hlídal konečnou 9. pozici.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist