Ohlédnutí českých týmů a jezdců za Hořicemi

V článku si můžete přečíst ohlédnutí některých českých týmů a jejich jezdců za jubilejními "Zatáčkami Gustava Havla".

Kapitoly článku

Motorpower na hořických zatáčkách

Královéhradecký tým Motorpower se o uplynulém víkendu zúčastnil legendárního a největšího českého závodu na přírodním okruhu, slavných 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích.

Tým vyměnil své supersportové motocykly Honda CBR 600RR, se kterými zasahuje do šampionátu Alpe Adria, za litrovou Hondu CBR 1000RR. Tu pro Hořice osedlal zkušený Marek Červený, který atmosféru tohoto závodu, ale i samotné závody, již prožil nesčetněkrát.
Hořice jsou charakteristické tím, že se na nich nedá trénovat, a tak vůbec prvním vyjetím na uzavřenou silnici je až první sobotní kvalifikace. V ní náš jezdec absolvoval osm kol s nejlepším časem 2:23,623. To znamenalo průběžné třetí místo, když na vedoucího Brita Michaela Pearsona jezdec týmu Motorpower ztrácel 2,6 sekundy, nicméně od druhého Kamila Holána jej dělila pouhá sekunda. Ve druhé kvalifikaci se Marek Červený zlepšil na čas 2:21,978, ovšem celkově klesl o jedno místo, což ale stále znamenalo start z první řady.
V neděli přivítalo všechny účastníky závodu opět skvělé počasí. Modrá obloha a žhavé sluneční paprsky, přilákaly tisíce fanoušků, kteří doslova lemovali celou trať. Start závodu se Marku Červenému nepovedl, když propadl na šestou pozici. Celá dvě kola mu poté trvalo, než dokázal za svá záda odsunout Petra Zrzavého a Miroslava Pažitného. Když se mu to podařilo, byl již Jirka Brož, jedoucí na třetím místě, natolik vzdálen, že i přes zlepšení osobního rekordu na jedno kolo, se Marku Červenému nepodařilo soupeře dojet. Cílem tak projel na 4. pozici, což ovšem stále znamená výborný výsledek.

Celý víkend se také nesl v duchu vzpomínky na kamaráda Robina Bořkeho, který v loňském roce při závodě 300 zatáček Gustava Havla tragicky havaroval. Výsledek byl proto věnován i tomuto jezdci, který navždy zůstane v srdcích svých kamarádů.
Marek Červený: „Vzhledem k mým tréninkovým plánům začal tento víkend celkem rozpačitě. Nakonec vše skončilo pozitivním závodem, jehož výsledek pro mne má cenu minimálně druhého místa. Postupně jsme se dokázali sžít s tímto motocyklem a nakonec jsme zajeli v závodě čas 2:19,337. Neustálé zlepšení nám dalo uspokojení a sílu do dalších případných akcí. Celé jsme to také dělali pro Robina a jsme rádi, že to tak dobře dopadlo. Myslím si, že na tento víkend můžu být hrdý. Děkuji týmu Motorpower za skvěle připravený motocykl i za práci, kterou jeho mechanici během celého víkendu odváděli.“

Luboš Moravec, manažer týmu:
„Na závody jsme odjeli s odhodláním bojovat o nejvyšší příčky, což se nám dokonale povedlo, takže plán splněn. Mareček měl špatný start a propadl se na šesté místo, trvalo mu dvě kola, než se prokousal zpět na čtvrté místo, tedy to co si vyjel v kvalifikacích. Nabral však na Jirku Brože ztrátu přibližně osm sekund, přesto začal postupně ukrajovat ze ztráty a udělal tak závod závodem. Najednou bylo na co koukat. Škoda, že se to nakonec nepovedlo, ale čtvrté místo a čas 2,19,3 je myslím opravdu luxusní. Děkuji Markovi Červenému za výborně odvedenou práci, našim partnerům i sponzorům a především pak pánům Janu Šebkovi a Michalu Kropáčkovi, za zapůjčení motocyklu.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist