Ohlédnutí českých týmů a jezdců za Hořicemi

Kapitoly článku

Hořice 300 ZGH 2012 v podání Road Racing Liberec

Dalším závodem z kalendáře týmu Road Racing Liberec byly prestižní hořické zatáčky, přesněji jubilejní 50. ročník 300 Zatáček Gustava Havla. Složení “téměř“ kompletní Míra Pažitný, Aleš Nechvátal a matador Petr "Perňa" Řezníček. Vlasta Horna se léčí po pádu v Brně a Vašek Hajdur po roční absenci v sedle motorky tento náročný závod vynechává.

Páteční den byl ve znamení příprav, zabydlování, přejímek a slavnostního vyhlášení 50. výročí, kde Perňa přebral ocenění za výsledky a pravidelnou účast v minulých ročnících. Sobotní ráno už bohužel nebylo tak příjemné, když Petr nedostal povolení ke startu, kvůli špatné licenci, kterou měl právě zde pod vedením AMK dokončit. I přes naši veškerou snahu, ředitelství závodu rozhodlo v náš neprospěch. Mirek, který zde letos startoval v obou rychlých třídách do i nad 600, se mezi tím již připravoval na 1. trénink šestek, který jel na seriové ZX6RR 04´ kterou zapůjčil Moto Riegl z Liberce.

          

Mirek Pažitný #9 :
"Po náročném období dokončení a odevzdání diplomové práce spojené s pracovními povinnostmi jsem dojel do Hořic, unaven, ale s chutí. Rozhodl jsem se startovat v obou Open třídách. Hlavní byly „dospělé“ litry, šestky sloužily k najíždění kilometrů na složité trati. Na čerstvě složené, jízdou na okruhu neprověřené kawě jsem nakonec obsadil 12té místo v kvalifikacích, závodu jsem se ale z důvodu šetření sil do hlavního závodu litrů neúčastnil a přenechal svou startovní pozici dalším jezdcům v zaplněném startovním poli. V mé hlavní kategorii jsem zúročil odjeté kilometry a startoval z 5.místa na roštu. Start do závodu mi nevyšel nejlépe, po pár kolech jsem jezdil na 5.pozici. Jelikož tempo bylo opravdu vysoké, musel jsem začít šetřit síly, abych vydržel celých 10kol. Toho využil Petr „Mrtvola“ Zrzavý a v 8. kole mě předjel na výjezdu z Vodojemu. Cílem jsem projel v těsném závěsu s dvou desetinovou ztrátou a obsadil 6. místo s časem 2.21,4 což bylo osobním úspěchem a satisfakcí pro mě i náš tým, kterému za dokonalou podporu chci poděkovat! "

         

Aleš Nechvátal #12:
"Po nedokončeném Brně díky odepsané převodovce na mé R1, jsem usilovně pracoval, abych mohl vůbec do Hořic odjet. Jako první z týmů jsem přijel už ve čtvrtek, abych nasál atmosféru závodu a volný čas využil k odpočinku. Startoval jsem v závodě Volná nad 600, kdy první kvalifikační trénink jsem pojal spíše jako seznámení se s novým motorem a otestování jeho nastavení. Fungoval bez problémů a druhý trénink se mi povedl celkem solidní čas, který znamenal osmé místo na roštu do nedělního závodu. Start do samotného závodu nebyl nejpovedenější, ale na konci prvního kola jsem byl na svém osmém místě. Na sedmém místě jel Víťa Bican na BMW. Před ním se vedoucí skupinka začala již ve druhém kole vzdalovat. Chtěl sem jít dopředu, ale nedařilo se mi najít recept jak ho na náročné trati předjet. Asi ve třetím kole došlo při sjezdu do města na brzdách ke kontaktu, který se naštěstí obešel bez vážnějších následků. Samotné předjetí se mi bohužel povedlo až v šestém kole. Postupně jsem si vybudoval bezpečný náskok, jel si osamoceně svůj vlastní závod a dokončil na 7.místě. S výsledkem jsem spokojen. Chci poděkovat celému teamu a dále chci vyzdvihnout výkon mého kolegy Míry, který jel neskutečně. Bylo mi ctí postavit se na start Hořických zatáček."
Petr „Perňa“ Řezníček: "Moje letošní Hořice se dají nazvat jako jeden „průšvih“. Začalo to pozdním příjezdem v pátek, kdy jsem dorazil rovnou do Koruny u náměstí, převzít si od pořadatelů Zatáček ocenění za „věrnost a snahu“ při závodech v minulých ročnících. Toho si moc vážím a taky i proto jsem se rozhodl, že letos se 50.ročníku zúčastním a ukončím své závodění právě tady, motorka byla nachystaná a já se na to těšil..
Bohužel v sobotu u přejímky se vše změnilo, když vlivem nedorozumění mně nemohla být vystavena jednorázová licence. Jsem přesvědčený, že by to šlo zařídit, jelikož se jednalo pouze o formalitu …ale jednodušší v danou chvíli bylo říct „bohužel“ a bylo po účasti na jubilejních Zatáčkách. Myslím, že to mohlo být zpestření i pro diváky, ve startovním poli litrové třídy by moje KTM RC8R byla jediná 2V motorka. Naštěstí tento závod svou atmosférou nabízí opravdu hodně, i když člověk nesedí za řidítky.
"

Za všechny bych chtěl poděkovat celému týmu za dobře připravené motorky a oběma klukům za opravdové nasazení tento víkend a za perfektní výsledek. Takový progres a rychlost jsem při jejich teprve druhé účasti určitě nečekal a kluci jsou pomalu jen pověstný krůček od výsledků na stupních vítězů. Stejně tak díky našim sponzorům, bez kterých by to nešlo, pořadatelům za skvěle odvedenou práci a všem, co nám přijeli pomoct a fandit – nemělo to chybu! ..tedy až na můj odcizený bicykel (ať novému „majiteli“ do týdne zrezne!!!)

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist