Red Bull Romaniacs s týmem Dr. K racing

Kapitoly článku

Sobota 6.7. 2013 - Den 4 Offroad day

Dnes to bude podle všeho nejlehčí etapa. Čeká nás cca 90 km offroadu s cílem na šíleném kopci u Sibiu. Abychom to neměli tak jednoduché tak v cíli pořadatelé vykopali metr hlubokou jámu 50x10m kterou napustili vodou. Na brífinku nám řekli, že se dá přejet, ale musíte jet víc než 80 kilometrů za hodinu. Mám pocit, že jim ´jeblo´.

Start je cca 30 km od Sibiu. Startovat máme s plnými nádržemi. Jedeme na start a vzhledem k tomu, že serviska je ve stejném směru, tak nám mechanici vezou benzin. Dojíždíme ke stratu a 15 minut před naším startovním časem voláme klukům, kde jsou. Šotek se vloudil, kluci jsou jinde. Ten den jsme nejeli rallye sami. Karel za volantem a Martin jako navigátor jeli strašnou palici a dorazili tip top. Natankovali jsme a na start nám zbývalo kolem minuty. Ondra už je ve své kůži a tlemí se od ucha k uchu. Taková maličkost jako benzin ho nerozhodí.
Trať byla výživná, hlavně když jsme se dostali do štěrkového lomu, tam nám udělali moc prima sjezdy. Jirka tam hází krysu a už dolujeme motorku ze stromku. Pak zase samé kaňonky nahoru dolů a před serviskou nádherný sjezd s názvem FUN PARK. Tam jsem si připadal jak na dokonalém tobogánu. Jinak celkově pohoda, nikam nespěcháme. Olda s Vlastíkem na nás mají najeto po prvním a druhém dni kolem 40 minut a jezdci za námi ztrácejí hodinu a čtvrt. Dohodli jsme se, že „jedeme na výlet“. V servisce není co dělat, a tak s klukama mechanickejma kecáme o ptákovinách.

Po servisce přichází výživné koryto nahoru, kde se přes uklouzanou skálu trochu trápíme. Asi 15 kilometrů před cílem nás dojíždí Olda s Vlastou, děláme jim místo… „račte pánové“. Pak už jen několik krásných kaňonků s poetickými názvy jako „Kaňon mrtvé ovce“ a podobně, a vjíždíme do cílového prostoru. Čeká nás výjezd jak blázen, který dává jen pár profíků. Protože ho známe, tak jedeme rovnou do „chicken line“ a sjíždíme před vodní bazén. Zde nám pořadatelé dají na výběr, jestli chceme další „chicken line“ anebo bazének. Volíme objížďku, ze které se stává strašný opruz. Pětimetrové výjezdy a sjezdy po skoro kolmých terasách. Ta objížďka trvala snad osmminut. Dojíždím do cíle po zadním (a tentokrát neházím krysu) mám neskutečnou radost!!! Poprvé jsem dal ROMANIACS se svým synem. Dnes jsme dojeli šestí a celkově jsme toto místo udrželi. Adam také potvrdil své deváté místo, jak etapové tak celkové. Ondra s Alešem to dokázali i poslední den! Vítězství je jejich, etapové i celkové.
Po dojetí do cíle se koukáme na jezdce, kteří mají srdce a dávají si přejezd přes bazén. Je to fakt nářez. Je na co koukat. Profíci, kteří už jsou v cíli. Jonny Walker, Andreas Lettenbicher a Alfredo Gomez skáčí ve volných chvílích do bahnitého bazénu. Po chvilce berou na ramena vítěze celého závodu Grahama Jarvise a vrhnou ho tam také. Umí se bavit. Mezi všemi jezdci včetně nás vládne uvolněná atmosféra a pivko teče proudem. Je horko na padnutí, ale nikomu to nevadí.

Sedáme na motorky a jedeme do depa. Ondra ještě cvičně hází krysu o betonové zábradlí. Přerazí si tři žebírka, ale to nic nemění na jeho radosti z vítězství. Nakládáme motorky, balíme depo a u toho popíjíme pivko a jiné dobroty. Chystáme se na večerní párty s vyhlášením vítězů. Vše zabaleno můžeme vyrazit. Bar je nám malý, dobře se bavíme a při vyhlášení nechybí slzičky dojetí.

Dokázali jsme to: „Dojeli jsme RED BULL ROMANIACS 2013.“

Oficiální výsledky najdete: ZDE

Poděkování

Chci poděkovat všem jezdcům Dr. K teamu za skvělou reprezentaci týmu a také našim mechanikům, kteří se na našem úspěchu podíleli stejnou měrou.

Kluci mechanický to měli možná ještě horší než my. Vstávali stejně s námi, pak objezdili servisku a když se vrátili do depa, začala jim další směna u rozbitých motorek, kterou končili mnohokrát až po půlnoci.

Karel Birke - skvělý mechanik, který to s námi nemá jednoduché a občas nás má plné zuby. Ale vždy, když jde do tuhého, je na něho 100% spolehnutí.

Martin „Ýbrcek“ Vetyška – kamarád a profesionální hasič, který umí snad všechno na světě. Nikdy jsem ho neviděl jinak než s úsměvem od ucha k uchu a vždy připraveného přidat ruku k dílu.

Mé poděkování patří také Markovi Vincíkovi, který přestože přijel, jak říká „hlavně fotit“ tak se staral s Jirkou Podoužkem o informační a překladatelský servis z brífinků. Kluci, moc si vaší pomoci vážím!!!
Poděkování patří celé Jihopolské eskadře v čele s koučem Radimem Cyprianem.

Díky i celému Mitas týmu – Rendovi Šefrovi, Tomáši Louthanovi, Aničce Kosařové a Bedřišce Poršové.

Chtěl bych také poděkovat Tomášovi Kocandovi (Touratech CZ) za nastavení GPS navigací. Martinovi Pichlovi za vyrobení dresů, Martinovi Hrabíkovi za jejich navržení, Petrovi Konečnému a Zdenkovi Zdražilovi ze společnosti B-Land za servis našich aut a hlavně společnosti UNIVOK za skvělou přípravu našich motorek.

Naše díky patří všem našim přátelům, kamarádům a rodinám, kteří nám na dálku drželi palce. Můj největší dík patří všem reklamním partnerům Dr. K racing teamu!!! Jsme hrdí, že můžeme vozit vaše barvy!!!

Jirka Fíla


Československá stopa na RED BULL ROMANIACS 2013

Martin Volný (CZE) – Kategorie PRO

Martin je několikanásobný vítěz RBR v kategorii EXPERT, účastník kategorie PRO – 2011.V letošním roce měl smůlu a při prologu se zranil a po ošetření v nemocnici v SIBIU sám uznal, že závod pro něho skončil. Je to veliká smůla, protože jsme předpokládali, že by se Martin určitě umístil v kategorii PRO v TOP 15.

Tomáš Hostinský (SVK) – Kategorie PRO

Tomáš je mladý, neuvěřitelně skromný a talentovaný jezdec. Při své letošní premiéře na RBR neváhal a vkročil přímo do kategorie PRO. Přestože je na takto těžkém závodě absolutním nováčkem, dokázal vyjet skvělé 14. místo.

Zdeněk Cyprian (CZE) a Rastislav Hanuš (SVK) – Kategorie Expert team

Zdenka netřeba představovat, je mnohonásobným vítězem na RBR, většinou jezdí v týmu s Martinem Volným, ale ten chtěl zkusit kategorii PRO a tak se Zdenek rozhodl, že pojede se svým synem Davidem. David se ale na posledním závodě zranil, a tak nastoupil šikovný slovenský jezdec Rastík Hanuš. Že to klukům spolu klape, ukazuje i fakt, že svoji kategorii vyhráli s náskokem bezmála 7 hodin.

Adam Kubarski (POL) – Kategorie hobby single

Přesto že má Adam polskou národnost, skoro celý život prožil v Čechách. I když jezdí na motorce pouze 6 let, je vidět jeho nesporný talent. Na jeho výsledku je to znát. Ve své kategorii, kde startovalo bezmála 130 jezdců, si vyjel krásné 9. místo.

Ondřej Rathouský (CZE) a Aleš Vondrák (CZE) – Kategorie hobby team

Kluci přijeli po loňském 3. místě obhájit pódiové umístění, a to, že zvítězí, nečekali snad ani oni. Od začátku se ujali vedení, které nepustili ani přes zdravotní problémy.

Miroslav Otáhal (CZE) a Richard Maršálek (CZE) – Kategorie hobby team

Jsou to zkušení jezdci, kteří mají opravdu naježděno. Na RBR byli nováčci a to si vybralo svojí daň hlavně první dny, kdy dělali zbytečně taktické chyby. Ale zkušenost se nakonec projevila a kluci to dotáhli na nádherné 3. místo.

Oldřich Bražina (CZE) a Vlastimil Stupka (CZE) – Kategorie hobby team

Olda Bražina, mnohonásobný účastník RBR, starý dakarský harcovník se starty v motorallye zvučných jmen. Je loňským vítězem RBR kategorie hobby team. Vlastík Stupka už má své zkušenosti z RBR také za sebou. V roce 2011 dojel v kategorii Hobby single na skvělém 4. místě. Tentokrát společně vybojovali krásné 5. místo.

Jiří Fíla (CZE) a Jiří Fíla jr. (CZE) – Kategorie hobby team

Rodinná dvojice, otec se synem. Jiří senior už má dva závody RBR za sebou a při synově premiéře obhájili loňské 6. místo.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist