Byla tvrdá jako kámen, tvrdí o pneumatice Jorge Martin

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
martjan_1098 (273) napsal 20.11.2023 v 20:06+1

Jorge, voe, tak ji příště tolik nefoukej... Ne, dělám si z toho (_;_) ale prostě "shit happens". Murphyho zákony nejde jen tak oblafnout, protože průser se stane zásadně v tu nejnevhodnější dobu...

BlackDevil (976) napsal 20.11.2023 v 19:46-1+4

No, když shrnu fakta a zdejší spekulace:
- stáj si na začátku závodního víkendu losuje sadu pneu kdy jsou v ní všechny specifikace jako soft, medium, Hard. Od každé 5ks?
- jak je nasadí, kterou na tréning, kvaldu, závod je jen v jejich režii.
- JM tedy při posledním dlouhém závodě víkendu jede na asi poslední pneu dané specifikace ze své sady.
- podle vyjádření JM, tato tvrdá guma jako šutr prošla aspoň cca 5x - 10x rukama mechaniků, kteří se starají o gumy a vybírají kterou dají na motorku v který okamžik víkendu.
I průměrný soukromý jezdec nebo mechanik pozná na omak jak je guma tvrdá. Zvlášť chlapi, kteří to dělají v závodním víkendu i několikrát denně, při testech třeba i 20x, několik let dokola.
- WarmLap... JM si zkusí na 80% zátěže start a jede cca 80-90% v závodním tempu, aby mu guma z nahříváků nevychladla a na ostrém startu byla v optimální kondici.
Při dojezdu na Start ještě několikrát přidají plyn a prudce brzdí, aby měli zahřáté karbonové brzdy.
- FURT SE NIC NEDEJE GUMA FUNGUJE, ŽÁDNÝ PROBLÉM, JINAK BY ZVEDL RUKU A SIGNALIZOVAL ZÁVADU...
A TEĎ BY SE TO ASI VE 20-30 SEKUNDÁCH DO STARTU MELO STÁT... GUMA NAJEDNOU ZTVRDNE... (to by nedokázal ani Houdini)
START - po zhasnutí světel mu zadek ujíždí a není schopen prudce akcelerovat, musí ubrat a rozjet to znova...
V prvním kole do 1. a 2. Zatáčky se pere s ostatníma o každou pozici, ale hodně jezdců mělo lepší start, větší rychlost, propadá se.
Další kola je to chvilku OK, potom se začne po soubojích hlavně při brzdění a výjezdech propadat...
MŮJ NÁZOR...
- V první řadě špatně nastavená motorka do startovního módu, kdy nezafungovala elektronika, kontrola trakce, protiskluz při startu. Dneska už to jezdci nedrží primárně na spojce a na několikrát ji maličko nechají v prokluzu, aby se jim to nezvedlo na záda. Dají Fúll gaz a skoro všechno po pouštění spojky dělá elektronika...
Tady bylo vidět, že to nezafungovalo, dostal plný výkon v první sekundu na zadní kolo a to začalo klouzat. Těžko říct, jak to u těch speciálů je, co musí znovu zmáčknout za čudlíky aby se vůbec rozjel, do toho tam je minimálně 2-3 desetiny prodleva než to mozku dojde, že je něco špatně, jezdec je nastavený na startovní režim a plně soustředěný na postup... 1.pustím spojku 2.po pár metrech jeden čudlík, pak druhý, kdy se motorka přenastaví podvozkem do první zatáčky, myslím že s tou sníženou prdelí by ani do prvního vinglu nezatočili... musí to být masakr na okamžitou reakci na daný problém...
- když tedy pořád nebudu brát v potaz velmi nepravděpodobně špatnou zadní gumu, udělali špatné nastavení elektroniky na závodní režim.
- mohli zadek ve strachu o možnou penalizaci přefouknout a nevšimnout si toho ??? Nevím kde jim to ukazuje a v jakém časovém horizontu, jestli full time tlak v obou pneu, mohl být vadný senzor ???
- Pozoroval jsem celém závodě prostřihy do stáje, ale tam to bylo takové, nějaké divné, všichni zaražení od začátku, jako by si uvědomili hned při startu, že něco posrali...
Všichni seděli a čumeli, někteří úplně do blba... všichni věděli že je průser.
Můj závěr dané situace...
Kurevsky velká náhoda, že ta guma bylo out, a nikdo to do ostrého startu nepoznal, ačkoli všechny gumy v sadě probírají, kontrolují vizuálně a věřím, že mají měřáky i na tvrdost a tloušťku běhounu.
Spíš to vypadá, že udělali někde chybu v nastavení a všichni už v průběhu závodu od startu, kde se hned dívali do monitorů s daty to ve stáji věděli.
Jen JM si musel tu frustraci z dané situace, kdy se toto stalo v ten nejnevhodnější okamžik sezóny někam pustit aby z vlastních neudělal veřejně pitomce... a fakt to chápu, musel být nasraný jak cyp.
Jen poznámka k ostatním jezdcům...
M.V. to na Aprilce neskutečně lepilo a jelo jim to fakt slušně, to samé Bestie ten ke konci zrychloval tak, že zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým, ačkoli do půlky závodu mu to nějak zvlášť nešlo.
Kdyby jel časy posledních kol od začátku, byl by určitě na bedně.
Na Bestii i na MV se ukázalo, že bude velká alchymie nastavit podvozek na celý závod aby to bylo konzistentní, což se hodněkrát u JM podařilo. Teď to prostě nevyšlo.
Já to prostě v Pneu nevidím, spíš v nastavení, nebo závadě v elektronice.
Při těch tolika kontrolách a přebírání jednotlivých gum mechaniky po celý víkend, by to musela být tak specifická závada, které si nikdo nevšiml, že by to takto ovlivnilo vlastnosti pneu a celý závod.
To taky dává odpověď na všelijaké domněnky a spekulace.
Vylosovat si mezi všemi týmy jednu vadnou gumu z několika desítek ve všech specifikacích, potom ji nechat až na poslední závod... To je snad větší náhoda než ve sportce.... To aby takhle dopadlo, by to muselo být tak šíleně cílené, uplacený mechanik, co tu gumu bude opatrovat aby zrovna tato vyšla na poslední závod... To snad ani nejde zorganizovat, kdo tomuto věří, je fakt blázen...

skopuzzi (26) napsal 20.11.2023 v 19:45-1+1

Myslel jsem, že toto je parketa politiků - obzvlášť po porážce, dobře to předvádí populisti jako je Trump nebo Babiš. Teď to sledujeme v Moto GP. Ti dva zmiňovaní pánové také, když prohráli, tak jim to vítězství ukradli....

Neznám velkého Martinátora osobně, ale dojem, který na mě dělá, je, jak to jen popsat, světskej? Komediant, něco takového.

Každopádně, oba (s Pecem) měli několik výpadků v sezoně. Nejen Martinator (i to dle mého názoru svědčí o jeho "jednoduchosti" s dovětkem, že tak na mě působí). Oba přišli o závody, které měli rozjete na vítězství.

Byl bych samozřejmě neobjektivní, kdybych nepřiznal (přeju to totiž Pecovi), že Martin má lepší 2. polovinu sezony. Peco měl tu první. Na druhou stranu, když v 2. polovině jedeš s tím, že nemáš, co ztratit, tak jako jel Peco loni a vyšlo mu to, je to velký rozdíl a také mnohem jedodušší na psychiku, jet na limitu, protože ti nejde o titul, ale jedeš závod od závodu a můžeš získat a dotahovat a tlačit na lídra. Však Peco loni 2. půlku jel podobně skvěle jako Martin. Taky tam pak přišel pád, když riskuješ, tak logicky přijdou i chyby, ale i tak, když pak měl šanci vyhrát titul a uvědomil si to, tak jel o dost hůř a měl kliku, že Yamaha tým byl pod totální dekou a zřejmě to nebylo jezdcem....

No Martin, to předvedl teď... Do té doby, kdyby si klidně riskoval a o fakticky o nic nešlo, protože na 2. místě měl obrovský náskok a i to byl sikvělej výsledek, tak najednou se body vyrovnali a uvědomil si, že může vyhrát. To je jedna věc. Druhá je, že ta koncentrace musí být naprosto obrovská, asi si to ani neumíme představit, jen hádám, protože také dělám sport, ale ten moment, kdy uděláte chybu, tak vás to prostě pošle dolu a je to vidět skoro na každém jezdci. Peco také, když ho někde předjede, tak se dostane z rytmu a trvá mu to dost dlouho, než chytí tempo. Teď se to stalo Martinovi a už to tempo nechytil. Ale, že měl od začátku tvrdou gumu, po té chybě ta první kola jelo to pole vyrovnaně. Zhoršoval se, jak se na něj tlačii ze zadu další jezdci.

Ještě odbočím, ale také mi přišlo, že Martinovi fungovala neskutečně dobře motorka v 2. půlce. Na rovinkách byl evidentně rychlejší než Peco, podoběn jako byl včera na rovince Peco rychlejší než Fabio.

Až jsem si říkal, jestli Peco nenasadl nový motor, protože včra konečně na rovinkách neztrácel, ale posledních 5 závodů mi přešlo, že ztrácí, ale možná jen dojem...

mateskladno (161) napsal 20.11.2023 v 19:15-1+1

Martin si potrpí na divadlo, viz. závody v Asii kdy všem bylo vedro ale jen on pokaždé po dojetí omdléval...

TDM851 (4169) napsal 20.11.2023 v 19:00-1+1

Tímto u mě Martin trochu klesl. Chápu jeho frustraci. Ale že mu titul ukradli, na trati neporazili.....to trochu přepálil. Před závodem byl Bagnaia vedoucím závodníkem o 7 bodů. Můj názor je ten, že by v neděli Bagnaiu a DiGinu neporazil.
Teď už si jen přeji, ať dostane od Bagnai ve Valencii napráskáno, ale to se pravděpodobně nestane, pojede na jistotu.

RadekV77 (690) napsal 20.11.2023 v 18:53-1

Zdar chlapi. Doufám, že se pletu, ale myslím si o tom svoje. I s výroků Martina jde cítit velké rozhořčení, ale stejně nic nemůže říct na plnou hubu. Snažím se věřit, že život je fér, ale ve skutečnosti je vedle nás plno šmejdů, podvodníků a lhářů, ale nevzdáme to! Třeba se to snaží Dorna zdramatizovat a Peco dostane do Valencie zimáky:) Sorry, hodil bych i smajlíka, ale chtěl jsem navázat spojení, šak to mám jakési pokurwené:)

oxygen (490) napsal 20.11.2023 v 18:44

Tvrdá jako kámen? Tak to určitě..

Dan05 (533) napsal 20.11.2023 v 17:52

Multinicku kozle (momentálně pod V46): nikde jsem nepsal, že je to normální (psal jsem, že k těmto technickým problémům v průběhu sezóny prostě občas dochází).
Buď neumíš číst, nebo máš problém rozumět psanému slovu. Ale to je tvůj problém. A podle tvých vyjádření, která tady už několik let sleduju (pod tvými nekonečnými profily) mám čím dál víc pocit, že jsi neseděl ani na dětské tříkolce. Jsem zvědavej, kolik nicků si tady ještě založíš.

V46 (-30) napsal 20.11.2023 v 15:40
dan5: co tu zase teoretizuješ, že to je normalni??? odjel jsem desitky slicku z kramu a nikdy se mi něco takoveho nestalo a to skladovanim ty gumy starnou, ale tady to jde přimo z vyroby na okruh a měla by to byt premiova kvali

Dan05 (533) napsal 20.11.2023 v 17:39

SLAY: Hele, reagoval jsem na to, že hodně se tady naráželo na to, že Pecco má umetenou cestu, protože mu pomáhají kluci z Valeho akademie. Proto jsem připomenul, že ani J. Martín není bez pomoci - a poslední závod to pěkně ukázal. Taky nic ve zlém. Ale pokud někdo vidí jednu stranu, tak by se měl dívat i na tu stranu druhou.
Jinak teď je J. Martín silnější, než Pecco. Má neuvěřitelnou fazónu. Na druhou stranu, je to ale celosezónní závod, a tam - hlavně v dlouhých závodech (které přece jen mají větší váhu), měl víc vítězství Pecco. J. Martínovi v dobrém slova smyslu pomáhají ty krátké závody.
Jednoduše - dobří jsou oba. A prostě vyhrát může jen jeden.

spyke (460) napsal 20.11.2023 v 17:25

https://youtu.be/A0hxwVtB26U?si=tD-cPXtWsrgDZ9lA

halentech (178) napsal 20.11.2023 v 17:20

Zarco to dost naprasáka Márquezovi poslal do zatáčky stylem na Márqueze, že mu očesal zadní spojlery na Hondě, div, že se neváleli.

acc46 (576) napsal 20.11.2023 v 17:04+1

SLAY - "Martina alespoň jednou neporazí ,protože pak bude mít pravdu Martin na trati nás neporazili takže si moc přeju aby Pecco závěrečnej závod vyhrál."
-
Jenze Pecco jel taky kolikrat silne za ocekavanim a nikdo neresil, jestli mel spatnou gumu nebo motorka nefungovala. Maxilame se mu tady Dedoreja, V46, setegib nebo chotas smali... Takze to jsou vse jen polemiky.

acc46 (576) napsal 20.11.2023 v 17:01

Nemate nekdo zabery z poslediho kola - co tam bylo mezi MM a Zarcem?

SLAY (842) napsal 20.11.2023 v 16:57-1

Vůbec se mi nedivím že naštvanej ,přijít tímhle stylem o titul, respektive o velkou šanci o něj bojovat do posledního kola,že se tohle může stát v moto gp bych nikdy nevěřil .Stalo se nikdo už to nezmění i kdyby Michelin přiznal chybu.Že by si to Martin vymýšlel tomu nevěřím zcela evidentně jel z hodiny na hodinu neskutěčně špatně nejhůř za celou sezonu.Peccovi titul přeju letos mu nikdo neumetá cestičku ale zas tam bude malá šmouha ,pokud tedy ve Valencii Martina alespoň jednou neporazí ,protože pak bude mít pravdu Martin na trati nás neporazili takže si moc přeju aby Pecco závěrečnej závod vyhrál.
Dan05
zajímavé že kritizuješ okamžité úsudky ,které jsou na hlavu a vzápětí přidáváš úsudek že Zarco a MM přihodili body ,což na opačnou stranu přihodil zas ENEA a v minulém sprintu taky,a ještě vytváříš další šílenou teorii že MM jede proti Peccovi ve prospěch Martina a to je taky na hlavu :).Zapomínáš že Pecco je ital a zásada italské jízdy co je vzadu to mě nezajímá a že MM se před Peccou ocitl tak max 3 za sezonu letos to pro něj není soupeř.Ale jinak nic ve zlém :)

lorpio (852) napsal 20.11.2023 v 16:55+1

Spíš asi z céčka na start. Tak jak při závodech do vrchu...

technasia (1953) napsal 20.11.2023 v 16:52+1

lorpio-Varel asi myslel 2.03 z cílovky na staďák

lorpio (852) napsal 20.11.2023 v 16:47+1

Tak to je velké fára teda. Neukazoval aji Biagimu stopu jak se to má jet?

technasia (1953) napsal 20.11.2023 v 16:37+1

ano ano tvrdil to tady když byl goat93 nejsměšnější na tom je že to údajně jezdil na Cbr600F3.no ma.gor to je:D

lorpio (852) napsal 20.11.2023 v 16:19+1

Varel jezdil Brno za 2:03? To je lepší jak Prášek,ne?

mateskladno (161) napsal 20.11.2023 v 16:18

Mohl to být klidně i problém s elektronikou viz. start a taky že to v zaváděcím kole nepoznal. Nechci se zrovna Michelinu zastávat, ale je to asi jednodušší hodit na pneu, než na tým.

technasia (1953) napsal 20.11.2023 v 16:08+1

MilanCBF přesně.na to že tady machroval jak porážel M.Bursu a Brníčko umí za 2.03s musel ten lhář Varel spotřebovat daleko daleko víc.ten nikdy nic nejezdil jinak by takhle nemlel

lorpio (852) napsal 20.11.2023 v 16:08+1

Zajímavé že nic nepozal v zaváděcím kole. Kdyť už v něm jedou palicu jak prase...

MilanCBF (221) napsal 20.11.2023 v 15:53+1

Varle17 - nebuď skromný, určitě jsi těch gum spotřeboval víc, byly to né desítky, ale stovky....Při tvých zkušenostech .......Aspoň podle tvých keců co tu provozuješ.....Ale ještě nic nebyla pravda.
Hleď si radši německých důchodkyň a gumy používej při styku s nima....

acc46 (576) napsal 20.11.2023 v 15:52+1

Tak guma na MotoGP je delana na jedno zahrati, gumu z kramu si muzes zahrat "kolikrat" chces.
Normalni to neni a za me je to nepripustny aby se to delo v MotoGP ale deje se to uz k*va dlouho.

technasia (1953) napsal 20.11.2023 v 15:45+1

Varle(V46) opět ukazuješ jakej jsi pitchus a pohádkář.jestli jsi někdy něco pořádně jezdil musel jsi spotřebovat né desítky ale stovky slicků

papiboy (1268) napsal 20.11.2023 v 15:44

technasia píše:

"nic není ztraceno.Martin dá ve Valencii double."

A není to málo, Antone Pavloviči?

Čo, keď Baňája bude 2x druhý? Kto bude majstrom?

V46 (-39) napsal 20.11.2023 v 15:40

dan5: co tu zase teoretizuješ, že to je normalni??? odjel jsem desitky slicku z kramu a nikdy se mi něco takoveho nestalo a to skladovanim ty gumy starnou, ale tady to jde přimo z vyroby na okruh a měla by to byt premiova kvali

mira64 (4) napsal 20.11.2023 v 15:31+1

Postup s pneumatikami je ÚDAJNĚ takový, že každý tým (jezdec) dostane na začátku víkendu přidělenou sadu různých pneu pro daný okruh a s těmi si "hospodaří" podle svých potřeb.
Sady se přidělují losováním.
Takže měl asi prostě smůlu..., konspiraci bych v tom nehledal

Dan05 (533) napsal 20.11.2023 v 15:26

Kdyby se tato nehoda nestala teď v samotném finiši ročníku, tak by se z toho taková věda nedělala. Prostě technický problém, který potkává i jiné jezdce.
Pro Jorgeho to samozřejmě bylo v nejméně vhodnou dobu, ale ty okamžité úsudky v některých zdejších komentářích ještě během závodu, že mu někdo "hrábl" do elektroniky, atd. jsou na hlavu. Když se něco teď přihodí Jorgemu, je za tím tovární politika, když se něco přihodí Peccovi, tak za to může kdo? Nakonec, pořád je to otevřené - právě proto, že je to motosport. Navíc, MS v MotoGP není jen o jednom závodě - prostě vyhrává ten, kdo má na konci nejvíc bodů - a mají na to kluci celý rok. Takže, ať se to Jorgemu, líbí (nebo nelíbí) Michelin mu rozhodně žádný titul neukradla.
Jorge může být moc rád, že dva body mu ještě přihodili Zarco a MM93, který prohlásil, že jej mohl předjet, ale nemělo pro něj cenu se rvát o každý bod (v kvaldě vůči Peccovi se ale chová, jako by jel o titul).
Přál bych si, aby ten poslední víkend u žádného ze dvou nenastal žádný tech. problém, ale aby do toho boje o titul nezasáhl nějaký jezdec "střelec".
Osobně si myslím, že MM93 zůstane u své strategie - "Peccovo" klíště (a asi ani nemusím psát, proč jezdí za Peccem, přestože Jorge momentálně jezdí rychleji.

O4Dovi (88) napsal 20.11.2023 v 15:26

Všichni měli dobré gumy,jenom Martin špatné ??




TOPlist