renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 1250 Bandit (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PetrGT6
Vloženo 26.10.2014
Aktualizováno 31.1.2016
Zobrazeno 3 747x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velký Bandit je svalnatý pohodář. Zdroj skryté síly a talentu v pohodovém vkusném balení.

Více fotografii

Motorka koupena od od místního člena vrawer - koupeno přes bazar na motorkářích od velmi pečlivého majitele, zkrátka jednání nemohlo být lepší!

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: naskytla se koupě tohoto Bandity, mezi novými motorkami bych asi býval vzal MT-09
Yamaha XJR 1300: neobjevil jsem ten správný inzerát, jinak vzhled XJR před rokem 07 je asi nej co se týká japonské naked klasiky
KTM 690 Duke: jednoválec, dlouho jsem na jednoválci jezdil (TT600E), a Duke mě lákal nízkou hmotností a hravostí, nicméně letošní dvoudenní zápůjčka na dovolené v Řecku jednoválcového XT660R mě utvrdila v názoru že už asi jednoválec ne.
Triumph Thruxton 900: kousek na který jsem se byl podívat byl nádherný, ale motorka v minulosti bouraná a nějak jsem nenanšel tu finální důvěru. Jinak Thruxston je co se týká vzhledu a jízdy můj favorit v této kategorii.

První dojmy - Bandit padne normálně velkému motorkáří (něco přes 180cm a 90kg) hned krásně do ruky. Nemusel jsem přemýšlet co chci nastavit jinak, zkrátka vše mi hned vyhovovalo. Ovládá se lehce a skrývá svou hmotnost. Motor je vlastní kapitola, po jednoválci a vé dvojce je to pro mě velký posun. Síla a kultivovanost, tak by se dal ve zkratce charakterizovat.

Motorku bych doporučil pro - pro kohokoli, ideálně ale vyzrálejšího motorkáře, který není úplně muší váha a chce cestovat v klidu a naked bike styl je to co ho osloví. Není to podle mě motorka vhodná pro začínjícího stuntridera a ani mladýho motorkáře s agresivnějšími ambicemi. Asi není ani pro úplného začátečníka, protože skoro 1300cc obsahu je skoro 1300cc... :)

Doplňky na motorce - Úpravy:
Předchozí majitel instaloval několik velice vkusných úprav. Malý štítek ( nyní jsem ho dal dolů, s estetických důvodů a uvidím jestli ho v sezoně zpět namontuju, myslim že ale na dálnici není rozdíl s ním nebo bez něj, budu to muset otestovat).
stavitelné páčky, myslím že naprosto skvělá věc, padací rám, vyleštěné límce ráfků, výfuk Scorpion (hezký a hlavně lehký), a mám k němu i praktické látkové brašny který se využijí jednoznačně na výlety do Alp, protože pod sedlem není u Bandita místo vůbec na nic. Ani na drobnosti.

Recenze

Suzuki mám krátce a navíc jsem pořídil na samém konci sezóny. Stihnul jsem teda najet jen asi 200km v několika výletech kolem komína.
Po několikaleté zkušenosti s endury, pak občasném ježdění na Hondě Vadadero, mě jednoznačně pohltila kategorie naked biků. Bandit je taková těžká klasika v této kategorii, někde jsem četl, taková "Toyota" bikového světa. Vše je pečlivě zkonstruované, spolehlivost je na maximální úrovni a motorka je přívětivá i pro méně zkušeného bikera jako jsem zatím já. I když už mám něco odjeto, bylo to poněkud z přestávkami a možná s půlky v terénu než na silnici.

Jízda:
Zatím se sžíváme a tak se snažím v klidu a pomalu. Líbí se mi ta všestranost a použitelnost jak na úzké okresce tak i na dálnici, Možná pomáhá v nadšení i fakt že po zkušenosti s Varanem je Bandit skutečně lehčí a tak si připadám úplně v pohodě. Posez je vzpřímenější a vyhovuje mi to, protože jsem na to zvyklý.
Podvozek je velmi tuhý a vůbec nic bych tomu nevytknul.
Nyní už je konec, máme zazimováno a na jaře se těším.

Motor:
zatím jsem se nedostal nad 5tis RPM :) , tohle by velkého Bandita mohlo vystihnout. Motor je pružný a jede jakoby skoro od volnoběhu. Ve skutečnosti na jakýkoli kvalt od 2,5tis RPM zatáhne velmi slušně kupředu. Co se děje v horním spektru otáčkoměru nevím, každopádě dává pocit motorky která má tolik síly že v 7tisích vystřelí do vesmíru. Ten nízko položený točivý moment vytváří dojem opravdu silného stroje. A on to silný stroj skutečně je.

Plány:
na motorce nic, nyní jsem nechal udělat prohlídku v Suzuki, vyměnil olej a čekám na jaro. Na jaře bych chtěl s kamarádem co začal jezdit letos jako úplný nováček absolvovat nějakou motoškolu, pravděpodobně u Míry Lysého.









Sezona začala a najezdil jsem s Banďourem asi něco kolem 1500km od koupě. Je to skvělá motorka. Cítim se na ní pohodlně, současně se řídí jistě a kdybych fakt uměl jezdit tak by ukázala co všechno v ní vlastně vězí. :) Kamarád jezdí na 600 a dělám si z něj občas legraci kam až to musí točit a kam podřazovat. Banditovi je tohle jedno, táhne kdykoliv na jakejkoliv kvalt. Ale snažím se ho zbytečně nepodtáčet, taky pak dobře brzdí motorem, takže není dobrý nechat všude čtyřku, I když vím že od 50 pobere cokoliv. Oproti předchozímu Varanovi je Banďour o hodně ovladatelnější, to se mi líbí, přesto že je to papírově těžká motorka. Na druhou stranu jinej kámoš co začal s námi jezdit, si pořizoval teď v dubnu motorku a nakonec zvolil Kawu ER6N. Projel jsem se na tom a ta lehkost oproti mojí je pěkně znát. Já si ale řekl, když už, tak už a myslim že pokud má člověk rozum a má se rád, tak naháč s velkým objemem je nezaměnitelnej zážitek a motorka je krásně zvládnutelná.

V půlce sezony už máme zase nějakejch těch dalších pár tisíc km odjeto. Je to fakt klasická Suzuki, spolehlivost naprosto stoprocentní a víc a víc jsem se touhle motorkou sžil. Až si říkám, kdo potřebuje cokoli jinýho :). Na dálnici je sice dost nulová ochrana proti větru a navíc kvůli vzhledu jsem vymontoval malý štítek, který stejně moc nefungoval. Jinak se ale dá krásně , na můj vkus a zkušenosti sportovně svézt a nebo taky frčet docela daleko. Vždycky si vybírám okresky a Bandit zvládá výborně I horší povrchy, když náhodou není lepší varianta. Motor je fakt tahoun a když se člověk dostane do vyšších otáček, tak táhne fakt pořádně. Občas nyní tu ručičku otáčkoměru protáhnu po ciferníku. V necelých 34tis. km se techniká tváří jak dobře zajetá novota a jediné co se chystám časem vyměnit budou nové pneu. Zatím ještě slušně pře limitem (indikátorama) opotřebení a asi zvolim zase stejný. Michelin pilot road 2 nebo novější variantu 3 nebo 4.
Jsem zvědavej co jednou bude nástupce tohoto velkého Bandita, jsem si říkal snad jedině bavorák R1200R, ale v porovnání s cenou je Bandit absolutně zadarmo. Na to jak je to skvělá motorka! :)

Tak jsme u konce sezony. V Srpnu jsme si s Banďourem dali skvělý výlet do Alp a za rok koukám budu mít něco kolem 9000 najeto.
Dostal nové pneumatiky , zvolil jsem Dunlop Sportmax Qualifier 2 a motorka je na nich líp ovladatelná a překlápí se rychleji a hezky plynule ze zatáček. Nevýhoda oproti Michelinům Pilot Road bude ale životnost. Teď po 3000km jsem někde v půlce a Micheliny dají snadno kolem 10tisíc. Další sada bude asi zase spíš něco sportovně - cestovního. PR3/4 nebo Conti Road Attack 2 nebo něco dalšího. Vyzkoušíme, uvidíme :)
Spolehlivost po 38000km naprosto perfektní. Jinou motorku bych chtěl zkusit tak maximálně ze zvědavosti. Nyní po servisu, který si snadno člověk udělá sám: svíčky, vzduch, olej filtr a nový olej.





Tak Bandit si dneska odvezl nový majitel. Velice sympatickej chlapík, měl předtím velkou GSX 1400 a určitě se o něj bude dobře starat!
S Banditem mě bylo pěkně a užil jsem si to parádně !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 25.06.18 v 19:17 10b.

pěkně jsem si početl,ale škoda,že šel z domu,fakt škoda.

kunar
kunar napsal 05.09.16 v 19:47 10b.

Moje krevní skupina a je Banďour moc pěknej..hezky napsáno!! Petr

changes1
changes1 napsal 02.09.15 v 17:16 10b.

Krásné povídání. Líp bych to určitě nenapsal. Před měsícem jsem koupil úplně to samé a taky jsem přestupoval z velkých cestovních endur. A to co jsi napsal, tak ty samé postřehy mám i já. Fantastická motorka za ty peníze.
Asi tisíc km. jsem na ní zatím najel a nemůžu si jí vynachválit. Až udělám nějaké fotky tak ji přidám.
Samo že 10b.

MiraTDi
MiraTDi napsal 30.04.15 v 09:41

Krásné, jak motorka, tak povídání.

banda1250
banda1250 napsal 02.11.14 v 17:10 10b.

10b,nemůžu jinak,nádhernej

Více komentářů



TOPlist