renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pufajs01
Vloženo 1.8.2014
Aktualizováno 10.4.2015
Zobrazeno 5 409x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Asi každému známá motorka z tehdejší NDR. Každý se s ní již určitě setkal a nemálo lidí na ní začínalo.

Více fotografii

První dojmy - První dojem byl asi takový, že motorka jde za plynem, snadno se vytáčí, je poměrně lehká a dobře ovladatelná. Oproti mustangovi se mi taky líbilo, že má konečně eletriku v "plný palbě" - hlavně blinkry a zadní brzdové světlo.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil asi každému, především však těm kdo začínají nebo těm, co se chtějí dopravovat někam na kratší vzdálenosti na což je tahle motorka ideální.

Recenze

Motorky mi nikdy nic moc neříkali, měl jsem vždycky radši kola 4. Ale potom, co jsme před pár lety vytáhli z garáže našeho 10 let odstaveného mustanga se dost věcí změnilo...

Abych pravdu řekl, nefandím motorkám s kdovíjakými kubaturamy a kdovíjakým výkonem. Ani Harleje mě nijak neoslovujou. Nejvíc se mi líbí staré stroje, jako jsou české Jawy a ČZ a potom také stroje z tehdejšího NDR, tedy MZ a Simson. A právě poslední jmenovaný stroj se stal moji první vlastní motorkou :)

Už minulý rok jsem pošilhával po nějakém Simsonovi. Nakonec jsem na to ale nějak zapomněl. Vzpomněl jsem si znovu až letos na jaře při náhodném projíždění inzercí. A už mě to nepustilo. Než jsem se dostal ke konkrétnímu kousku, několik pěkných Simsonů mi zmizelo přímo před nosem. Hledal jsem něco, pokud možno poblíž domova, takže zase takový výběr z inzerátů nebyl. Navíc jsem chtěl, aby moto měla spolehlivější 12V elektriku a otáčkoměr, protože Simson s nim podle mě vypadá líp. Jestli enduro nebo elektronik, na tom mi tolik nezáleželo. Až nakonec, pár dní před začátkém prázdnin jsem znovu zabrousil na bazar na tomto serveru a vykoukl z něj na mě tento, nyní už můj krasavec. Navíc pár kilometrů od domů. Bylo tedy rozhodnuto.

Tak jsem si tedy začátkem prázdnin přivezl domů svůj první vlastní stroj. Jedná se o Simsona S51 C Enduro, 12V, v tmavě zelené barvě. Měl by být v originálním stavu, kromě sedla které není původní a zadních tlumičů, které tam někdo namontoval z elektronika. Na svůj věk má Simson poměrně málo najeto. Po koupi a přivezení Simsona domů ukazovalo počítadlo 9389km. Jsem celkově pátým majitelem. Motorka je ve stavu úměrnném svému stáří, tedy 25 let. Sem tam se najde nějaký ten škrábanec, ťukanec nebo promáčklina. Důležité ale je, že co se mechanické stránky týče, vypadá zatím všecko v pořádku. :)

A teď už k motorce samotné:

Historie motorky
Simson byl vyroben pravděpodobně někdy začátkem roku 1989. Poté byl dovezen do ČSSR a prodán. První majitel vlastnil motorku 3 roky a byl to jakýsi mladík. Simson se proháněl v okolí Plzně a Rokycan se značkou BH 10720. Další majitelkou se stává v roce 1992 jistá slečna z Plzně kde motorka s novou SPZ PL 1-1733 jezdila celých 11 let. V roce 2003 motorka přechází k dalšímu, třetímu majiteli. Motorka dostává novou SPZ 1P6428 (kterou má doteď) a stěhuje se do okresu Plzeň - jih, kde se nachází i v současnosti. Shodou okolností je tenhle třetí majitel táta mého kamaráda se kterým hraju fotbal. Jak sem si později vzpomněl, dojížděl na něm jistou dobu i na treninky, než si koupil silnější. Takže už sem se vlastně se svým strojem setkal, asi dva roky zpátky, aniž bych o tom věděl. Jo, hold svět je malej :) Posledním majitelem přede mnou se stal v roce 2013 pán, jehož syn se na motorce společně se svým kamarádem učili jezdit. No a prozatím posledním majitelem jsem se tedy stal já.

Na motorce mám k dnešnímu dni najeto kolem 300 km. Používám jí jak já, tak můj brácha protože si teprve dodělává řidičák na auto. Jezdí se s ním jak na brigády a treninky, tak jen tak pro zábavu, na spanilé jízdy nebo za kamarády. Z motorky mám stále radost, i když oproti prvnímu svezení už ne takovou. Jízda v jednom je pohodová. Simson se lehce řídí, krásně se vytáčí a zrychluje a dá se s ním jen tak v klidu proplouvat krajinou za pár korun na benzín. Co mě příjemně potěšilo bylo to, že kdejaký kopec vyjede úplně v pohodě bez podřazení, narozdíl od mustanga. Na druhou stranu na rovince Mustang celkem bez problemu drží se Simsonem krok. Při jízdě ve dvou ale motorka přijde o docela velký kus svojí dynamiky. Přeci jen je to 50ka. Nezrychluje už tak dobře a je třeba podřazovat v kopcích. Naopak při jízdě z kopce dolů člověk ocení dobře brzdící brzdy. Věc co mi mrzí je to, že Simson nemá žádný úložný prostor, kam by se mohla dát lékárnička a vesta.

Co se týče servisu, tak na motorce se zatim vyskytla jediná závada. Zlomil se šroub, který drží startovačku. Bohužel, souhra náhod byla taková, že se mi to stalo zrovna při cestě na evidenční kontrolu na STK a tim způsobem, že jsem chtěl nastartovat ,když mi to chcíplo zrovna na nejrušnější křižovatce v Přešticích. Když sem viděl co se stalo, motorku sem odtlačil na chodník a před zrakama udivených řidičů je přes přechod odtlačil na vedlejší parkoviště. A aby toho nebylo málo, zrovna jel okolo na motorce kluk, co mi motorku prodával a vesel na mě mával. (Ten samý týden jsem ho potkal ještě jednou na úřadě když sem šel pro papíry :D ). No, v tu chvíli sem měl chuť zahrozit mu spíš pěstí než mu mávat... Simsona jsem ale nakonec na parkovišti roztlačil, dojel domů a odstranil závadu novým šroubem z železářství za 3 Kč takže nic hroznýho :D Momentálně se vyskytla ještě jedna závada a to taková, že nefunguje otáčkoměr. Už se na tom ale pracuje, takže info dodám co nejdříve.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fidel1994
Fidel1994 napsal 02.11.14 v 16:34 10b.

Hezkej Simme

mirra99
mirra99 napsal 04.08.14 v 20:59

bomba stroj taky jsem ho měl, jen k tomu úložném prostoru, měl jsem vytažené sání z airboxu ven a ve volném kastlíku jsem měl lékárničku

Pufajs01
Pufajs01 napsal 04.08.14 v 18:10

Díky :) jinak s tou přestavbou by to možná bylo teoreticky možné, kámoš co tu motorku měl předtim mi říkal že to možné je... Ale 12V je to určitě

DOMINATOR
DOMINATOR napsal 04.08.14 v 08:32

Parada měli bychom hlasovat o nesmrtelnou nestarnouci motorku věřim že simson by byl hodně vysoko!!!

hruso25
hruso25 napsal 02.08.14 v 21:35

Pekný stroj. Podľa fotky by som povedal že je to 6V elektronic ,model 88 prerobený na Enduro.

Více komentářů



TOPlist