renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lukas512
Vloženo 18.10.2021
Aktualizováno 23.4.2022
Zobrazeno 2 976x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jeden z projektů, který stojí za zmínku. Postavit si Simsona který pojede minimálně tak jak ty na které jsem za "mlada" koukal jen na videích. A nastylizovat ho tak nějak různě kousek S50 kousek s53, trošku něčeho "nového" z dílen SRN.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - První dojmy z jízdy zatím nejsou, ale věřím že to bude stát za to, i když dívat se jak se pod mými rukami rodí něco takového. No radost pohledět. Zároveň občas nastává řešení nekompatibility dílů, takže je potřeba je tu a tam upravit, či s dodavatelem pořešit případné korekce.

Recenze

Nápad se zrodil na podzim roku 2020 někdy v listopadu. Kdy jsem vyklízel kůlnu a našel tam rám S51 Enduro spolu s nádrží z modelu S50. A v hlavě mi problikla nějaká drobnější vize toho, že by se to mohlo nějakým způsobem zkloubit. Část z S50, S51 a také S53. Někdo může říci "paskvil" ano, pro jedny to může být paskil, pro druhé dílo stavba něčeho nevšedního tak aby to působilo, že vše má své místo a na motorku to patří. Má myšlenka zpočívá v tom do jedné motorky ve stylu motard, zařadit díly od prvního po poslední model, s novodobými dostupnými díly, z dílen firem ZT tuning, Pz tuning, osta2rad, Sachsen mopeds a další. Srdce celého projektu by měl být motor se zdvihovým objemem 90-110ccm a výkonem někde kolem 20koní. Taková porce koníků bude mět všem co na tom pojedou vykouzlit úsměv na tváři a navodit nostalgický pocit kdy na motorku sedli poprvé. Postupně budu přidávat fotky ze stavby, zatím projekt zdobí koutek v ložnici. Použil jsem přední vidlici přepracovanou inovovanou z modelu S53 s možností kotoučové brzdy. Pumpa s dvoupístkovým třmenem Grimeca a k tomu tvarový kotouč z nerezové oceli o průměru 260mm. Pro pořádnou porci poníků musí být přízpůsobeny hlavně brzdy. Lakování rámu S51 komaxitem. Stejně tak nádrž S50 a boční kastlíky. Natažena nová elektroinstalace. Širší ráfky R16x1,85" vpředu s pneu Heidenau 80/90 a R16x2,15" vzadu s pneu 100/90. Pro původní autentický vzhled jsem volil neměnit tvar blikačů pouze zatmavená skla, hlavní svítílna z modelu S50 s parabolou s čirou optikou. Řidítka duralová s hrazdou Protaper, rychlopal aby řidič nemusel kroutit zápěstím jak zběsilý. a další..

Update 9.2.2022 : Další problém nastal při obouvání pneu. Jedna strana šla nasadit krásně, dal jsem duše, ale druhou stranu za boha ne a ne přetáhnout. Mazal sem to jarem, mýdlem a pořad nic. Má trpělivost přesáhla meze a odvezl jsem kola k odborníkům do Ducati. Zprvu říkali, že není problém symbolicky 100kč za kolo že to přetáhnou na počkání. Po dvaceti minutách se borec z recepce sebral, že jde chlapy trošku popohnat nespěchá jsem věděl jsem že to jde opravdu obtížně. Po hodině bylo hotovo s tím, že jim přední kolo ne a ne zapadnout do patky. Už měli zavírat ukončili jsme to s tím že to fouknu kompresorem s větším tlakem. Dělali si z toho legraci, ať už nechodím ?. Nakonec to skočilo asi při 10bar a asi na 20tý pokus.

Update 11.2.2022 Přišli dárečky od ZT Tuning. Válec jsem nakonec volil 90ccm dvoukanálový se třemi výfukovými kanály a dvěmi sacími, tato sestava by měla disponovat 18,5- 26 koní v závislosti na použitém výfuku, válec tedy ZT90N GEN2 stage 3, velká vějířová hlava, karburátor 24mm, 5ti rychlostní převodovka se zesíleným prvním a druhým stupněm, spojka 5ti lamelová aby snesla kroutící moment 16Nm. Kliková hřídel LangTuning LT85 s Klvaňou oknicí a postříbřenými klecemi jestli jsem dobře pochopil, primární převod jsem volil sériový s70 s poměrem 21:62 zubů. Teď musím nechat zesílit kartery, zvětšit dosedaci plochu pro válec a následně nechat usadit válec a obrobit navařené plochy na CNC stroji. Už se těším až nastane doba pro skládání. A doufám, že nenastanou další komplikace. Ikdyž bez nich by to nebylo ono?

Update 8.3.2022 Blok odvezen na CNC obrábění. Do pátku bude prý hotový, no nechme se překvapit třeba už konečně bude i poslední díl skládanky. Mám tedy jen posledních pár dnů k doladění posledních much o kterých vím, že jsou ještě potřeba dotáhnout k pohledu mému a vyřešit. Spoustu jich ale ještě zbude na čas testování. Do finálního detailingu si budu stejně ale ještě muset počkat, nedorazily ještě neopreny na zadní tlumiče, aby se na ně zbytečně neprášilo, pásek přes sedlo, a ještě pár titanových šroubů na parádu? rozhodnout se pro styl a barvu proužků kol, doobjednat CnC startovací a řadicí páku. Byl jsem nucen kvůli SPZ odstranit zadní zástěrku, dát zkrácený držák světla abych pro ni získal nějaký prostor a vychází to rozumně. Zasní světlo dostalo led žárovky, do předního světla dodám též led na parkovačku plus nějakou hs1 s xenonový nádechem. Další na řadě je řešení zvětšení vstupu do filtr boxu. Koupil jsem obdélník filtračních molitanu neb vložky, který bude naimpregnován a zastavěn do původního srdce.

Edit 19.3.2022
Kartery byly minulý pátek hotové, nelenil jsem a jel je vyzvednout. Parádní práce, když mají dva lidé stejnou zálibu a dokáží sdílet radost stane se z usazení válce zábava. Další den jsem se pustil do ručního frézování karterů podle válce aby směsi nic nebránilo ve volném výplachu, nakonec proběhlo leštění. Tento víkend jsem se s chutí pustil do skládání. Ložiska do nich padaly krásně. Po osazení převodovky a klikovky jsem chtěl vyzkoušet zdali má klikovka správný zvih, ejhle. Horní úvrať při použití všech dodaných těsnění vychází přesně, problém však nastal když jsem chtěl pístem zajet do spodní a narazil jsem, po změření to vychází na dodatečný vývrt na CnC a to o celých 12mm ? No co Tom se mě ptal o kolik má sjet pod vložku, odpověděl jsem milimetr staví jsou tam ještě těsnění xD No měl dobré tušení. Takže vše opět vylisováno. A v pondělí znovu na frézu. Tak zas v pátek. Jak říkám bez překážek by to nebylo ono. Už se těším jak malej. Jinak trubka do filtrboxu zakoupená ještě ji udělat místo, nebo vymyslet nějaké šetrnější řešení. Vybral jsem si k tomu nejhorší kastlik co mám, aby mi ho nebylo líto.

Edit 8.4.2022
V karterech se objevila dírka při frézování prostoru pro píst. Takže opět zavařit na frézu již nemusely. Dobrousilo se jen lokálně fortunkou. O víkendu se už konečně bude skládat. Bál jsem se, že nestihnou přijít neopreny, titan šrouby a proužky na kol, ale vše již dorazilo a namontoval jsem na moto. Zadní brzda byla osazena novým obložením MZA s nějakou sportovní směsí, tak uvidíme jak to bude zastavovat. Při té příležitosti jsem polepil zadní kolo proužky. Vypadá to za mě dobře. Jen neopreny zkusím objednat bílé namísto žlutých ale možná je nechám ještě uvidím až vyjedu ven. Nové stupačky spolujezdce pro spolujizdu náhodných stopařek xD Objednal jsem už i výfuk Reso Speciál typ “banán” v originálním chrom vzhledu přepracovaný od firmy ZT tuning. Výfuk byl použitý, koupený z německého “bazoše” jelikož firma vyrobila jen pár kusů a byl o ně enormní zájem. Každopádně výfuk je celkem zachovalý, stačilo ho vyčistit a vzít leštěnkou na kov aby chytil znovu svůj glanz. Pár známek užívání mu pozůstalo, ale nic hrozného. Připravil jsem karburátor pro ladění nahodil jsem trysku o velikosti 120 a dokončil úpravu otevřeného sání. To bylo zvětšeno na 40mm aby souhlasilo s vyústěním difuzoru. Do kastliku se filtr vešel s elektroinstalací tak tak. Snad tam nějaký vzduch projde.

12.4.2022
Motor o víkendu seskládán vše proběhlo bez větších obtíží vše už krásně pasovalo motor se volné otáčí. Ale má kompresi jak prase. Doufám že mi to při startu nepřerazí nohu až kopne. Motor jsem usadil do rámu moc se mu tam nechtělo ale nakonec se udolal. Po osazení karburátoru a zapalování přišlo na radu zkusit jestli dává alespoň jiskru. No ani prd. Zkoušel jsem tedy různé kombinace tyristoru, magneta, i cele zapalování jsem vyměnil. Indukční cívku a pořád. Pak mě napadlo zkusit přikostřit motor. A ejhle jiskra byla na světě. Takže už proběhlo jen pár drobných úprav. Dala se silikonová trubka mezi karburátor a filtr, pak jsem chtěl ještě vyměnit víko motoru za jiné, s trojkou namísto čtyřky (je to rare díl, moc trojek není tak jsem musel alespoň jedno víko vlastnit) a při sundavání startovací páky mi vyjela i křídel. No hned mě trklo že při skládání mi zbylo až moc seigrovek z univerzální sady spojovacího materiálu pro motor a že ta jednantaˇ ještě měla přijít. No nic takže startovací mechanismus ven dodá se seigrovka, nasadí se víko, naleje se olej a bude se moct startit. Jsem na to zvědavý. Jestli to vůbec poběží :’)

Edit 22.4.2022
Startovací hřídel upevněna. Všechno připravené. Jízda po schodech se nejevila jako nejlepší volba. Ani sem nemusel moc tlačit, ještě že ta brzda docela brzdí :D Nalil jsem olej benzin. A může se startovat. Ještě zkouška jiskry. Nic. Ani mě to nepřekvapovalo jak by mohlo být na tomhle stroji něco jednoduché. Po hodině měnění tytystorů a různým kombinováním statorů a rotorů jiskra byla na světě. Třikrát sem šlápl a motor běžel. Hurááá. Po takové době konečně slyším ze motorka žije. Zvuk asi těžko popsatelný něco mezi MZ a nějakým MX. Volnoběh držel krásně. Po přidání plynu se však začal dusit a chcipal. Tak jsem řešil trysku pořad sem zmenšoval a žádná změna. Svíčka ulitá. Zkusil jsem nejmenší trysku 94 a pořad nic při startování však motor začal střílet pak střelil a už nenaskočil. Přetrhl se klinek rotoru jak to střelilo, dal jsem nový klínek a znovu. Tak se jde tlačit do nedaleké stodoly kde musí přenocovat, domu už sem to tlačit nereálné, navíc plný benzinu no to by byly divoký sny asi. Příjemná km dlouhá noční tlačící procházka. Proč ne. Druhý den mi to nedalo. Vzal jsem poslední klinek z třetího simsona. Dal jsem jiný rotor, při té příležitosti jsem si řekl, že zkouknu předstih, protože mi došlo že jsem to tam sázel od oka, jak jsem to různě kombinoval. Závada odstraněna :D Simson nastartoval, šel kráně za plynem. Šel jsem ho hned projet samou radosti bez helmy, na zpevněné účelové cestě. Motor si krásně přede jde snadno vytáčet. Kvalty tam padají sami jen 1 a 2 se musí pomoct spojkou. Musí se vyměnit řadicí vidlička. Kola hrůza musí se orecentrovat je to jak jet na koni. Tlumiče poněkud tužší, můj starej zadek bude potřebovat úpravu tuhosti :D Brzdy brzdí precizně jak zadek se sport pakmami MZA, kolo se hned blokuje, tak i přední kotouč překvapivě příjemně zastavuje. S lepším uložením krku by se snadno dalo snadno vyhodit zadní kolo do vzduchu. Filtr si hezky bručí v kastliku, něco mezi MZ a dváca v MX :D Po příjezdu hned kontrola svíčky. Byla úplně bílá. Hned jsem vyměnil za trysku na 112 o dvě jednotky větší než byl dodán karburátor od výrobce. Aby se nepoškodil válec. Motorka konečně odvezena do garáže. Světla se museli napojit má baterku. Nějak se jim nechtělo jen tak mžourali. Třetí den jsem se pustil do řešení světel. Vyřešil jsem to až objednáním nového setu zapalování Vape. Když už jsem potřeboval objednat tu vidličku :DD přihodil jsem tam ještě přesku sedla se žlutou nití, žluté ovladače přepínání světel a blinkrů zhotovené na 3d tisku, přírubu sání 40mm v původním vzhledu, štítek, držák SPZ jelikož a protože, jsem při druhé testovací jízdě ztratil po 20km SPZ a dalších 30 sem jel bez, cestou zpět jen jí hledal, a našel trosku nemocnou ale našel. S radosti jsem ji šel sebrat a najednou koukám a držák nikde. Tak sem ctvrtymden vyrazil na NSR tu samou trasu jestli ho někde neuvidím. Bohužel nikde nic. Tak jsem musel koupit jiný. Nikdo nevěděl z čeho ten co sem měl pocházel jelikož nebyl originál. Dál sem vzal přesku na baterku a víko zapalování jelikož všechny dvě co mám jsou vylámané. Doprava měla být 50€ tak jsem se rozhodl si pro věci zajet do městečka Bautzen v DE ve kterém se obchod nachází. Mám to asi hodinku cesty. Moje němčina však není moc gut takže to byla docela sranda, ale díly mi vydali sice ze mě měli asi legraci ale co sranda musí být. Trošku jsme se courli, takže montáž se musela přesunout až na dnešek. Vytáhl jsem skoro celou elektriku, regulátor, prerusovač, tyrystor, indukčka a zapalování anzacalo se s montáží. Dodán krásný návod s obrázky s německým popisem však. Ještě že na YouTube jeden týpek z DE udělal video návod. Všechno pozapojvané. V mezičasech jsem montoval ještě ty ostatní věci. Předstih nastavený na 1.5 dle návodu měřeno 2x úchylkoměrem. Ještě se to bude muset zkontrolovat stroboskopem. Start na jedničku. Světlo vypaluje zrak jak blázen. Dobíjení jede. Blinkry jdou super, brzdovka se musi ještě odpojit spínač a vymyslet jak bude spínat. Motor úplně změnil chod, k lepšímu samozdřejmě, je takový hladký a snadno jde do otáček. Nečekal jsem, že to bude až takový rozdíl. Jel jsem se projet a najeto už mám asi 200km strašně mě láká tamto vzít. Motor už jsem nechal párkrát naběhnout, ale nepřeběhl to 7000ot. Špičku výkonu má v 9.5tis je pak hodně strmá takže jsem na to hódně zvědavý. Zítra dostane plnou dávám mu Vervu 100 spolu s olejem Castrol 2t Power Racing míchaný v poměru 1:35. Oleje jentam až až. Všechno je namazané. Další nádrž dám už 1:40. Jinak Vervu by mě tam nenapadlo dát ale doporučuje to výrobce takže mu budu dopřávat. Až bude hezky natocim nějaké video zvuku, a možná nějakou jízdu. Pak sem dam odkaz z YouTube

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 12.12.23 v 15:36 10b.

parádní projekt

DjMicho
DjMicho napsal 27.07.23 v 14:36 10b.

jo v mládí jsem taky takhle blbnul :)

callowsick
callowsick napsal 08.04.22 v 14:31 10b.

chlape, ty jsi dobrej démon

jako všichni se taky těším na výsledek!

aikon1
aikon1 napsal 10.02.22 v 07:01 10b.

Toto už je dnes klenot...

Robinsson
Robinsson napsal 23.10.21 v 18:03 10b.

Jojo nostalgie taky toho myho pořád mám a z domu nepůjde a pořád přemýšlím jestli nepostavit nějakou 110. 130cc by byla top ale to už je...

Více komentářů



TOPlist