renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Superjumper
Vloženo 12.4.2014
Aktualizováno 6.6.2014
Zobrazeno 10 615x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


PCXko je mrštné a skladné přibližovadlo ideální do zacpaných měst, které ale svým ufo designem zaujme nejdno oko :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - V kolosech podobného typu se nedá očekávat nijak přehnaně individuální přístup či přátelské jednání na tykačku, ale na druhou stranu vše bylo poměrně profesionální a bez problémů. Řešil jsem nějaké doplňky a i zde bylo vše ok. Personál motoshopu na Jarově nemá chybu (2013-2014) :))

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha X-max 125: X-Max je přece jenom už trochu větší skůtr a neseděl mi do konceptu co nejhbitějšího vozítka do pražských kolon. Druhým přitěžujícím argumentem byla cena atakující hranici mírně jeté plnokrevné motorky.

První dojmy - První kilometry byly zajížděcí, takže jsem jezdil s citem a opatrně, nicméně jsme si rozuměli od prvních kilometrů. PCXko je hodně univerzální a příjemná motorka na kterou jen sednete a jedete. Nepřekvapili mě žádné záludnosti či nepříjemná překvapení.

Motorku bych doporučil pro - PCXko je ideální volba pro všechny kdo chtějí stroj na každodenní dojíždění do práce, který umí být svižný a zároveň extrémně ekonomický. Nezalekne se ani menších výletů po okolí, ale na dovolenou to není :)

Doplňky na motorce - Přední vysoké plexi givi - kouřové provedení
Zadní kufr givi E300B (bílá barva přesně k bílé PCX)
Brzdové světlo v zadním kufru (E104)
Opěrka spolujezdce na zadním kufur (E103)
Držák páčky brzdy pro uchycení navigace TomTom Rider
Originální polepy honda (Stripes)








Recenze

Recenzi doplním o technikálie a další podrobnosti během sezóny 2014. Nepamatuju si to z té předešlé a to byla krátká zima :o)

Update 2014:
Spotřeba 2,3 litrů na 100km (udávaná 2,1 litrů)
- zapnutý start-stop systém
- styl jízdy s rychlým startem na křižovatce, rozjezdy na plno
- měřeno na cestách do práce = cca 10km do města po první třídě 90-110kmh, ve měste pak dalších cca 10km přibližně kolem předpisů 40-70kmh.

Když se začala komplikovat dopravní situace při cestě do práce a cesta se mi prodloužila z 20 minut až na hodinu a půl, moje nervy vzaly za své a padlo rozhodnutí koupit na ježdění do práce skůtr. Požadavek byl jasný - co nejmrštěnšjí vozítko s dobrou spotřebou a přijatelným výkonem (požadavek 90kmh+) pro účely ježdění z příměstské oblasti. Vzhledem ke krásám středočeského kraje a okolí jsem pokukoval i po něčem co by uvezlo dva lidi i dál než 20km na nějaký menší výlet.

Byl jsem rozhodnut pro některou z renomovaných značek. Levnou čínu jsem ani nebádal, protože jedna věc je když se vám rozlepí boty od vietnamců a jiná když upadne kolo na motorce. Vzhledem k zachování života a zdraví jsem tedy čínské "noname" motorky naprosto přehlédl. Jako první jsem vytipoval X-Max od Yamahy na který když jsme se šli s ženou podívat tak první co jsme slyšel bylo "Tak to ani náhodou" :) Pravdou bylo, že X-max je už hodně dospělý skůtr (stejné šasi se používá i pro vyšší objemy než 125ccm) a je to znát jak na velikosti tak váze. I mě se zdál X-max obrovský a možná až příliš vybavený na 20km dlouhou cestu do práce. Jinak byl ale ve všech směrech perfektní. O možnosti schovat dvě integrálky pod sedlo ani nemluvě (o tom sním dodnes:)). Nakonec ani cenovka vybraného modelu cca 120 tisíc taky moc nepotěšila. Po krátkém bádání jsem narazil na Hondu PCX a po podobně krátkém prostudování jsem věděl, že je na 95% vyhráno. Po okouknutí bylo rozhodnuto definitivně.

Design
Co na PCXku zaujme na první pohled je až ne-skůtrovský design. Vzhledem ke světlometu, který je převzatý z Hondího supersportu zepředu prakticky nejde poznat, že jedete na sekačce. S čím jsem ze začátku trochu sakroval tak byl středový tunel na místě klasické skůtrovské podlážky. Výhodou je, že z boku PCXko vypadá víc jako motorka než jako skůtr. Nevýhodou je, že tašku s nákupem tam prostě nedáte a tento prostor, vzhledem jeho funkci - umístění nádrže, budete navštěvovat jen na pumpách. Celkově jsou linie stroje nadesignované opravdu moderně a vše je dotažené do malých detailů. Jsou zde designové prvky, které mohli být víc kovové než plastové, ale to se dá vyřešit dokoupením originálních dílů za brutálně nekřesťanské peníze (kryt výfuku, koncovka výfuku, kovové pláty plochy stupaček, karbonový vzhled na cokoli, atd.), čehož si je výrobce vědom - co se ušetřilo na motorce to značně podojí na doplňcích. Co potěší každé oko je "neonově" nasvícený budík (hlavně v noci), který vypadá zatraceněn dobře a hraje všemi barvami. Někdy se přistihnu že čučím do budíku a ne na cestu :)

Výbava
Hned na začátek se zmíním o žíly rvoucím nedostatku a to jsou (všude diskutované) chybějící hodiny na jinak perfektním budíku. Nové PCX (facelift 2014) už je po vlně oprávněné kritiky má. Samotný fakt absence hodin na skůtru, který je tak trochu předurčen pro ježdění do práce a po městě či na schůzky je nepochoitelný. To je ale asi vše co se dá vytknout. Uložný prostor pod sedlem je dost velký na schování jedné integrálky a ještě zbyde místo na nářadí, manuál, lékarničku a drobnosti. Bez helmy se sem složí i menší batoh, taška, malý nákup či lahváče na celý grilovací večer vedle ve vsi :) Nalevo pod řidítky je malá (nezamykatelná) schránka na drobnosti - napříkald rukavice, mobil, peněženku atd. Pozor jen na ten zámek. Nové PCX (2014) jí má tuším dostatčeně velkou na 0,5 PET láhev což potěší. Co se dá počítat jako prvek nadstandardní výbavy je start-stop systém o kterém něco více níže ;)

Jízda
Jelikož jsem začátečník a na motorce jsme jezdil naposledy před 15 lety stroje jako starý Jawy, MZ, ČZ a samozřejmě Pionýri a Mustangy, tak asi nebudu moc profesionální, ale vzhledem k povaze motorce a potenciálnímu zájemci možná o to lépe :) I po poměrně dlouhé době bez jedné stopy, jsem vyrazil z prodejny rovnou do přeplněné Prahy a s velkým respektem jsme dojel až do místa bvydliště za Prahu. Nutno říct, že to šlo velmi dobře. PCXko počítá s tím, že ho nebude jezdit žádný okruhář, ale normální pracant, mlaďoch, slečna či houbař. Není nikterak záludné, poslouchá jak má a zatím mě nepřekvapilo žádnou vylomeninou. Nějaké větší kličkovací triky mezi auty chtějí určitě cvik a hlavně respekt, protože tady už PCXko očekává, že víte co děláte. Jezdí plynule, pohodlně, vykrajuje zatáčky jedna radost a ovládá se perfektně. Jezdit po městě je s tímto strojem prostě raodst i v ranních zácpách. Když už je zle a někdo vám usiluje o život (ať už kanál nebo auto), tak rychlost s kterou dokážete s PCXkem uskočit je perfektní. Pomůže i variátorová mega akcelerace při rozjezdech případně v uhýbacích zrychleních (do 50-70kmh, pak už to chce vítr v zádech :))

Start-Stop
Tohle je velká věc. PCXko je zatím tuším jediný skůtr, který toto risknul. A dobře udělal. Funguje to totiž dokonale. Naprosto.
První pocit, když si to přihasíte skrz stojící kolonu aut až na čáru před semaforem a ospalý řidiči na vás házejí vražedný pohledy a motorka vám najdnou chcípne, je značně adrenalinový :D To ticho je stejně tak příjemné jako znepokojující. Na budíku po vás jen poblikává kontrolka start-stopu signalizující, že PCXko to má pod kontrolou :) Padne zelená a... a jste pryč :o) Při malinkém otočení rukojeti motor okamžitě naskočí a je připraven vypálit. Zpoždění tipuju do 0,5 vteřiny což je několikanásobně víc času než řidiči v autě vůbec najdou spojku. Než najdou řadící páku máte tak 100m náskok :) No ale vážně. Tohle se Hodně povedlo a funguje to perfektně. Chce to zvyk, protože když za vámi stojí stovka aut a vám chcípne stroj, je to o nervy (ať jde o auto nebo o moto). Někteří PCXkaři si na to nikdy nezvyknou a proto tento systém jde velmi snadno vypínat a zapínat tlačítkem umístěném na řidítkách. Spotřeba pak samozřejmě může narůst.

Cestování
PCXko je skůtr do města a na ježdění do práce. Tečka. Jelikož mám cestovatelské ambice, tak už jsem někde popojel, ale jako maximální dojezd vidím výlet tak do 80km tam a zase zpátky. Určitě se dá snést více, ale toho už je ažaž. PCXko není skůtr na cestování a i když s ním cestuji na malé výlety i se spolujezdcem není to ono. Náladu to asi nezkazí, ale když pak slezete je to vysvobození :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gogo18
Gogo18 napsal 06.01.21 v 14:11 10b.

Super recenze.

NoRespectCZ
NoRespectCZ napsal 09.04.20 v 21:05 10b.

Velice dobře popsáno ! Super čtení

Indy16
Indy16 napsal 18.10.16 v 19:30

Zdravím
chci se zeptat koupil jsem si na podzim pcxko na jezdeni do prace a pri zastaveni vibruje pcxko zda je to bezne ci ne ,kdyz ale zmacknu zadni brzdu tak vibrace ustanou ,tak nevim zda to dat do servisu, nebo je to bezna vec diky variatoru ?

K-tomson
K-tomson napsal 26.12.14 v 22:47 10b.

Taky moc pěkný mazlík...

matti
matti napsal 16.11.14 v 19:48

SUPER STROJ. AT JEZDI!

Více komentářů



TOPlist