PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mataludo
Vloženo 4.1.2017
Aktualizováno 17.10.2017
Zobrazeno 1938x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásné a doufám i spolehlivé přibližovadlo, které by mi mělo zpříjemnit dopravu v okruhu cca 50 km od domácích souřadnic.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě - perfektní komunikace.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 150: ona ta 125 ccm se mi jednou bude lépe prodávat, navíc prodejce mi sdělil, že 150 ccm se od roku 2017 kvůli normě Euro4 již nevyrábí.

První dojmy - je to malinký, není to větší než předchozí Vision, ale po příchodu blíž to narostlo a je to větší :-) Pak chvilka zklamání, větrný štítek a kufr jsou GIVI, ne Honda... Prý by to stálo o 8000 Kč víc, tak proto. Takhle to bylo dražší jen o 4000 Kč.

Motorku bych doporučil pro - PCX 125 je ideální vozítko pro člověka který je členem dnes již skoro vymýcené tzv. střední společenské třídy obyvatel, protože ne každý je dnes schopen jen tak vypláznout 70000 Kč...

Doplňky na motorce - zatím jen držák na navigaci Garmin Oregon - pasuje perfektně doprostřed řídítek.

Recenze

1.1.2017 jsem oznámil emailem prodejci, že se 2.1.2017 stavím pro vybraný skútr který by měli mít dle webových stránek skladem, rovnou ho v hotovosti zaplatím a protože mrzne, nechám si ho od nich dovézt dodávkou. Odpověď nepřišla... Zřejmě si mysleli že jde o žertík, že ten pán je ještě v silvestrovském opojení...
A když jsem druhý den navštívil prodejnu, už měli pro mě připravený krásný PCX 125 v barvě šedá matná metalíza carbonium, které jsem dal přednost před původně zamýšlené moondust. Skútr krásně blafal, tachometr s displejem je úžasný, prostor pod sedlem obrovský, příruční schránka menší než sem čekal, ale půllitrová petka se tam určitě vejde, zásuvka tam je taky, ale k ničemu – co bych tam asi připojil... Sedadlo luxusní – potažené zdrsněnou neklouzavou koženkou, gumy Michelin, světla se mi zdálo že na první pohled nesvítí, ale ve skutečnosti svítily (bylo sluníčko), start stop systém funguje super, ujel jsem s tím jen cca 50 metrů kolem prodejny a protože mrzlo a byla mokrá a silně prosolená silnice, tak jsem využil dopravu dodávkou až domů, skútr strčil do garáže a vytáhnu ho až se trochu oteplí a hlavně oschne silnice.
Poté popíšu první dojmy z jízdy a provedu přísné srovnání s předchozí Hondou Vision 110 která jezdila výborně a byl jsem s ní moc spokojen.

15.2.2016 najeto po kouskách prvních 230 km a zde jsou první dojmy:
Startování absolutně tichý, zadní brzdu stačí zmáčknout jen lehce - ne tak křečovitě jako u Visionu 110. Chytá na drc i po mrazivé noci.
Otravná je krytka zapalování, která zapadne vždy po uzamčení řídítek a poté je nutné jí vždy odklopit speciálním plastovým otvírákem, který je součástí klíče. Je to nepraktické, neohrabané a zdržující - zvlášť když je na svazku více klíčů. Tohle může vést v extrémním případě i k odczení skútru, protože už radši ani nezamykám řídítka když si jen odběhnu na "minutku" do obchodu...
První kilometry byla přední brzda hodně podprůměrná, ale po cca 100 km si obložení sedlo a teď to brzdí pěkně – srovnatelně s Visionem.
Za tmy svítí PCX pěkně, LED světlomet vydává zvláštní bílé světlo a je plně dostačující, Vision ale s obyčejnou halogenkou svítil na dálkové světlo lépe a do větší dálky.
Blinkry jsou horší a to proto, že nemají signální cvakání a několikrát už jsem je zapomněl vypnout.
Kontrolka start stop systému se rozsvěcí při 60°C a této teploty PCX dosáhne při okolní teplotě 2°C po cca 500 metrech, takže asi za minutku a v létě to bude ještě rychleji.
Spotřeba dle palubního PC je 1,6 L při jízdě tzv. „na bublačku“ do 60 km/h, 1,8 L při jízdě 70 km/h a 2 L při normální jízdě – tj. 70 km/h po rovince, 80 km/h z mírného kopce a okolo 50 km/h po městě – toto měřeno na úseku cca 20 km. Vše ještě samozřejmě změřím po několika natankování, on ten palubní PC může totož malinko kecat
Spotřeba je tedy lepší než u Visionu 110 a to je zřejmě tím, že kapalinou chlazené PCX si udrží konstantní pracovní teplotu motoru na rozdíl od Visionu, jehož motor je vzducháč a tudíž za chladného počasí je stále podchlazen. Navíc ten rozdíl v dojezdu – nádrž 8 litrů oproti 5 litříkům, to je jiná kultura.
Co se týče zrychlení, musím se přiznat že nevycházím z úžasu! Na blbou 125 ccm je to až neuvěřitelné. Do 50 km/h je to „raketa“ a do 80 km/h je to hodně slušné. Rychleji jsem zatím nejel, ale je cítit že to má i v 80 km/h rezervičku a snadno si osmdesátku udrží i v mírných kopcích. Tachometrových 90 km/h bude tzv.„na pohodu“. V tomto má PCX nad Visionem znatelně navrch.
Jak si PCXko poradí při jízdě ve dvou, to teprve uvidím.
Dalším velkým plus jsou zavazadlové prostory. Helmu, rukavice a kuklu hodím do kufru a pod sedlo se v pohodě vejde slušný nákup. Přední schránku používám na papírové kapesníky, hadřík a powerbanku kterou mám stabilně připojenou k zásuvce kterou jsem si dovybavil USB nabíječkou Gogen CH 11.
Sedlo je pohodlné a neklouzavé, posed příjemný – po 50 km jízdě mě nic nebolí, vyšší plexi štít GIVI s nápisem HONDA funguje taktéž na jedničku a luxusní je i možnost natáhnout si nohy
Ovšem obrovský rozdíl oproti Visionu 110 je krásná palubovka s modře podsvíceným digitálním displejem s denním počítadlem kilometrů a hlavně HODINAMI! Ještě loni bych nevěřil, jak jsou hodiny návykové a praktické

17.3.2017 najeto 1150 km, skútr má za sebou první garanční prohlídku provedenou v autorizovaném servisu Honda Bartyzal v Českých Budějovicích. Použit vlastní olej Mogul Alfa 4T SAE 10W-30 API SL zakoupený v Mountfieldu za 89 Kč, celková cena prohlídky 956 Kč.

Duben 2017, precizně zajetý skútřík má najeto 2000 km, je na čase vyzkoušet maximálku
Test opakovaně proveden na rovince Pleše - Doňov a výsledek byl tachometrových 115 km/h když jsem se přikrčil za štítek. Video je natočeno z ruky telefonem Samsung Galaxy S6 - bohužel se mi podařilo dojet auto které mě zbrzdilo, ale i tak je vidět, že PCX 125 je docela žihadlo


Zatím naprostá spokojenost, skútr šlape jak hodinky.

Září 2017 - najeto je už 7000 km a tak je na čase opět napsat pár řádek zkušeností.
Musím uznat, že skútr Honda je opravdu výborný, stále jede perfektně a nikdy mě nikde nenechal.
Servis při předepsaných 6000 km jsem nechal provést opět přímo v Hondě v ČB. Pouze vyměnili mnou dodaný olej Mogul Alfa 4T SAE 10W-30 API SL, na přání seřídili dálkové světlo aby svítilo trochu dál, razítko do servisky, toť vše. Placeno 956 Kč. Ventily prý nebylo nutné kontrolovat ani seřizovat, prý se toto provede až při další prohlídce při 12000 km.
Osobně se mi ale zdálo, že od najetých cca 5000 km skútr za studena nestartuje tak jako dříve - na dotek startéru "blum!"
Toto se ale opravilo samo poté, co jsem byl přinucen hlídkou VB na dálnici cestou do Prahy opustit pohodovou jízdu odstavným pruhem rychlostí 80 km/h a zařadit se do normálního pruhu a skútr 20 km drtit na plný plyn až na omezovači rychlostí 115 km/h na tachometru. Vysoké otáčky motoru evidentně prospěly a od té doby opět i za studena startuje na cvrnknutí: "blum!"
I v servisu Honda mi potvrdili, že je potřeba motor využívat ve všech režimech a občas ho i pořádně prohnat. Motor je na to stavěný a je značně "blbuvzdorný" a díky omezovači se nedá přetočit a díky variátoru ani podtočit.

Od cca 6500 km se vždy při studeném rozjezdu ozývalo drnčení - než napevno sepla spojka. Za tepla bylo už vše v pořádku. Nic kritického, ale prostě jsem asi moc velký "pintlichář" Co s tím? Servis je daleko, pustím se do toho sám - kouknu na spojku.




Najeto 7114 km, jdu na to.




Pohled pod víko variátoru.




Elektrická rázová pistole - povolení matic je otázkou "pikosekundy", žádných složitých drahých přípravků k přidržení proti protáčení není potřeba. (povolení matice u horní řemenice probíhá samozřejmě stejným způsobem a tuto je při zpětné montáži nutno zajistit kapičkou Loctite 238)






Spojkový zvon ještě na místě.




Spojka po sejmutí spojkového zvonu - mimochodem spojkový zvon lze z drážkové hřídele sejmout zlehka rukou.




Detail spojkového obložení - smirkovým papírem je potřeba opatrně očistit tmavé fleky.




Detail funkční plochy spojkového zvonu - je zde vidět jak je podrnčený od spojkového obložení.

A nyní ještě zkontrolovat válečky:




Horní polořemenice - jako nová.




Pohled na těleso s válečky.




Detail válečku. Po 7000 km má již plošku, ale jen velice malou a nemající žádný vliv na výkon. To samé platí v tomto případě i pro vodítka.




Poté jsem ještě vyčistil a opětovně namazal ložisko zadní části variátoru mazacím tukem Mobil SHC 100 používaný k mazání vysokootáčkových a extrémně namáhaných ložisek obráběcích CNC strojů. (zmizí tím typická šelest ozývající se zejména za studeného volnoběhu)
Na závěr jsem veškerý prostor variátoru řádně vyfoukal kompresorem, bylo to nutné, vylétly odsud oblaka černého prachu - variátor sám nasává chladící vzduch z okolí a prach se tam usazuje, i řemen ubývá a vzniká otěr, který se všude usazuje a má vliv na výkon.




Detail usazenin prachu před vyfoukáním po 7000 km. Toto mělo být ale provedeno při záručním servisu

Od vyšroubování prvního šroubku víka variátoru, po zpětnou montáž uběhlo rovných 20 minut a skútr se opět rozjíždí sametově.

Tak zase někdy příště. Motorkám zdar a smrt hmyzu!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mentor
mentor napsal 16.07.17 v 07:44 10b.

Mě to zatím jede tachometrových "jen" 102.. ale já jedu sám jako jeden a půl člověka, tak asi proto. A nemám vysoké plexi.
Jinak motorka je to moc povedená

Vinc999
Vinc999 napsal 17.04.17 v 13:36 10b.

nejlepší volba v poměru cena,kvalita

Mataludo
Mataludo napsal 16.04.17 v 18:25

PCX udrží v pohodě 80 km/h i v táhlých kopcích kde se Vision unavil a rychlost klesala z 80 km/h až na 65 km/h, velký rozdíl je hlavně v krouťáku a těch 20 kg není znát.

Více komentářů



TOPlist