PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 850 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SakalCZ
Vloženo 2.8.2013
Aktualizováno 4.1.2020
Zobrazeno 3 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovně-endurně-sportovní hybrid. Ze začátku jsem ji moc nechápal, ale potom, co jsem se posadil na TDM 900, jsem ji začal mít rád :).

Motorka koupena od warmup (Liberec II - Nové Město) - Vše vyřídili (papíry, registraci, zelenou), v pohodě přístup. Prvotní servis také proveden přímo u nich na místě. Můžu doporučit.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 1000V Varadero: V mojí cenové relaci to bylo na rok výroby 2000 a níž. Problém těchto r.v. je, že žerou jako prase (bez pardonu). Chci výkon, ale nepotřebuju spotřebu jako tank :)
Suzuki DL 1000 V-Strom: Cenově už mimo. Věděl jsem, že budu muset ještě investoval do oprav, úprav a vybavení.

První dojmy - Těžko psát nějaká zásadní negativa. Po 5 letech ježdění na 125 ccm je to prostě síla! Z pozitiv určitě výkon, zatáčky bere levou zadní. Po první vyjížďce ohromný respekt k síle. Další už jsem si začal užívat, sedli jsme si velmi rychle a konečně se po delší odmlce od moto začínám vracet zpět :-) !

Motorku bych doporučil pro - cestovní typ + lehčí terén

Doplňky na motorce - závaží do řídítek, blastry, alarm



Recenze

Jsem cestovní typ, takže jsem hledal něco na cesty. Rád si pojezdím i v menším terénu. Silnice-sport se mi nelíbí - někdo rád holky, jiný vdolky. Od nepaměti jsem si zamiloval Varadero. Bude to i hodně tím, že jsem začínal na XR125 od Hondy, takže o 125-ovém Varaderu jsem také přemýšlel. Peníze, ikdyž přísloví to říká jinak, rozhodly a jsou důležité - takže volba padla na TDM a vůbec toho nelituju.

Bylo mi dost často omíláno, že Varadero je těžkopádné. Já si myslím, že to je něco za něco. Každopádně za TDMko můžu říci, že na malém místě se v pohodě otočím a je hbité až až .

Po prvním svezení ve vyšší rychlosti jsem hned věděl, že musím dokoupit turistické plexi. Dále mě docela štve pomalá jízda po městě. Na jedničku je to moc a na dvojku málo, chtělo by to něco mezi - ale nedávám tomu velkou váhu, protože řetězovka není ok a čeká na výměnu, uvidím po výměně...

Sedlo mi přišlo při prvních jízdách kluzké, váhám nad přešitím - ale po několika set km jsme si zvykl a rozhodně to není středověk pro zadní části jako u 125. Otázkou pro mne zůstává spolujezdec, kde by se jiné sedlo asi šiklo kvůli pohodlí. Ne, že by to bylo teď špatné, ale co jsem viděl u jiných profilů, tak mi přijde lépe řešené.

Při prvotním servisu jsem měnil zadní brzdy, olej a filtr. Po prvních 500 km, kdy opadla taková ta prvotní vyjukanost, jsem si konečně začal všímat detailů a chování. Nutno říci, že na 800 km, mě zarazila spotřeba oleje - 0,6l dolito! Pročetl jsem kdejaký kout na internetu, zatím beru jako jediné vysvětlení, že to je prostě Yamaha. Možná to bude i tím, že hodně brzdím motorem (alespoň to někde psali, že by to mohla být jedna z příčin). Toto potřebuji ještě pořádně vysledovat a zaznamenávat, protože na 800 km jsem si všiml, že při 3-5 tis. ot. moto divně "škytá". Při rychlejším zabrzdění a přeřazení z 2 na 1 jsem zespodu slyšel divný zvuk (možná kovový - těžko říci v helmě). No, řetěz v pr*eli! V jedné poloze je v pohodě napnutý a v jiné povolený, že se bojím jezdit. Takže čekám na opravu a uvidím, zda tyto věci spolu nesouvisí.

Spotřeba benzinu mi prozatím vychází okolo 5,5 l / 100 km a to ikdyž to frčim po dálnici, tak i při pohodové jízdě mimo obce.

Nejdelší úsek v kuse jsem prozatím jel 200 km. Naprostá pohoda, prostě je to takový divný hybrid cestovka-sport-bůh-vi-co až si to z toho zamilujete.

Z vybavení ještě plánuji boční kufry, cestovní plexi, zásuvku a možmná přešít sedlo. To je ale hudba budoucnosti. Přes zimu bych chtěl rozebrat, podívat se na vnitřnosti a při té příležitosti hodit do cajku svody, který už jsem trochu zašlý (ano vím, že po první vodě to bude zase hnus, ale dokud si to nezkusim, tak nevím ).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
AntonioGT
AntonioGT napsal 19.03.14 v 17:32 10b.

Krásná mašina.
S tím olejem máš pravdu - žere si ho to jak chce - a nedá se absolutně vůbec řídit najetými kilometry - chce to prostě kontrolovat raději častěji. Mnoho TDM na jeho nedostatek dojezdilo navždy.

danny3716
danny3716 napsal 25.02.14 v 09:12 10b.

gratuluji k nááherné motorce co se týče oleje , žere , ale pokud se jezdí se studeným motorem opatrně tak to nežere téměř nic . Je to o řidičích v 99% to vytáčejí až do stropu když je motor studený

SakalCZ
SakalCZ napsal 07.08.13 v 14:51

Díky všem za pozitivní komentáře a hodnocení.

To, že musím dolít olej mě samo o sobě neděsí. Děsí mě to, že si to žere "dle libosti" není to nic pravidelného a nerad bych pak někde mimo čr zůstal :) .

Co se týče TDM 900, tak tu jsem chtěl, ale finance rozhodly jinak ;).

Každopádně i vám hodně šťastných km!!

Tamashi
Tamashi napsal 07.08.13 v 10:38

Moc pěkná :) Přeju ti na ní spoustu krásných a šťastně dojetých kilometrů :)

LADIS007
LADIS007 napsal 06.08.13 v 17:25

Krasavice. Tyhle olej žerou, tak si holt vezmeš do petky do Švýcarska půllitru oleje no a co??? Přeci jen je to kontručně starší motor, tak ty levnější oleje budou pro to dostatečný a tolik zase nestojí... Dnesšní nejlevnější oleje renomovaných značek jsou 100x lepší než ty nejlepší kdy ten motor konstruovali (95-96)

Více komentářů



TOPlist