PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník seikos
Vloženo 6.9.2012
Aktualizováno 2.6.2015
Zobrazeno 14 966x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.3

Popis motorky


Levná naleštěná bída. Dobrá pro holky nebo začátečníky

Výška jezdce: 150 cm

První dojmy - Kam se podíváš, je to rozpočtovka. No tak proč taky ne, když se prodávala za ty peníze co se prodávala. Tváří se jako veliká motorka, ale je to takový skůtr. Tak nějak to jede (tedy spíš nejede), tak nějak to brzdí (musí se tomu hodně pomáhat očima) a během celé cesty s tebou motorka nijak nekomunikuje.

Recenze

Je to takovej dostavník, kterej tě přiměřeně převeze z bodu A do bodu B. Na V-stromu je strašná nuda. Motor se tam dole tak nějak převaluje, cvrdliká v něm jak v šicím stroji a vlastně o něm nijak moc nevíš. Když zatáhneš, slyšíš jen nějaké neurčité hučení a motorka tak nějak zrychluje. Bez jakékoliv zmínky o charakteru nebo charismatu stroje. Je to celkově bezpáteřní a bezcharakterní přibližovadlo, svým projevem hodně podobné skůtru. Hodně tomu pomáhá i (sériová) koncovka výfuku, která má zvuk podobný zvracení do papírového pytlíku.
Zcela plochá křivka kroutícího momentu a zcela lineární nárůst výkonu nepřináší žádný sportovní požitek. Výjezdy i pod plným plynem hodně připomínají rozjezd tramvaje.

Ale pro mnoho lidí je to ideální prostředek. Pro lidi co jim stačí být průměrný, nijak nevyčuhovat, nikam se nehnat a nepospíchat, co nepotřebují nijak vyplavit ani miligram adrenalinu.
A ideální pro začátečníky. Po rozjezdu velmi snadno ovladatelná, nezáludná, vše odpouštějící, nechá si leccos líbit včetně jezdeckých chyb. Nemá brzdy nijak ostré aby poškolila na semaforech, motor nejede, takže nepotahá a i za vysokých rychlostí (max cca 190) je zcela stabilní jak na kolejích.

Ovšem nic pro lidi co hledají za řídítky nějaký zážitek. Pokud chceš aby to jelo, musíš to držet kolem osmi tisíc otáček a vlastně ani tak to nejede. Samostatná kapitola jsou výjezdy z utáhlých zatáček, kdy prostě jen držíš plyn a trpělivě čekáš až se to roztáhne a můžeš kopnout další kvalt. Jet s tím do Alp ve dvou, to snad udělá jen sadomasochista. Velice často i v jednom je to slabý a držíš heft na dorazu. Svižně předjet znamená často kopnout i dva kvalty dolů. Holt je to podlitr.

Zadní brzda ucházející (Nissin), přední rozpočtovky od Tokica jsou tupý s dlouhým nástupem účinku. Pouze silný stisk páčky je donutí dělat svou práci.
Přední tlumiče disponují pouze základnímu možnostni nastavení (pouze předpětí pružiny). Z výroby jsou nastaveny na průměrného japonce. Dobře narostlý evropan brzy pozná jejich limity. Zadní tlumič dobře funguje na silnici, ale v lehkém terénu se nechá snadno zahanbit. Není náhoda že spousta lidí si dává do 650 zadní tlumič z litra, který už jakž takž funguje.
Spojka je naprosto přesná, stejně jako převodovka. Kvalty tam padají s mechanickou přesností za přispění jasného zvukového doprovodu. Chvála.

Kladné body dávám za ochranu proti větru. Široká kapotáž dělá výbornou práci a i nízký sériový štítek funguje výborně. Taktéž kladné body dávám za vysokou spolehlivost. Rozpočtové komponenty se naštěstí nijak zvlášťneprojevují na kvalitě. I když u tohoto kusu odešlo ložisko řízení již po 16tis. km. Na 22 tis začaly při odlehčení mlátit vidle (přejezdy retardérů, nebo mírné skoky v lese). Nikido neví čím to je. Ve značkovém servisu to bylo 3x, vyměněny vnitřní kroužky, pořád to dělá. To je očividně slabina, protože ohlasy o tomto problému nejsou ojedinělé. Bylo mi doporučeno vyměnit kluzáky za nějaké kvalitnější, prý je to jediné osvědčené řešení. Tak zřejmě slabina tohoto modelu. Chválím za výborná světla.

V terénu se rozhodně neztratí. Prodávané padáky fungují na jedničku s hvězdičkou. Motorka leccos vyjede, včetně těžšího terénu. Jejím jediným limitem je nízká světlá výška a svody nešťastně pod motorem. A olejový chladič a filtr. Srdcaři na ní vyjednou leccos, nízký výkon a tupá křivka krouťáku dodává tomuto dostavníku v terénu správnou trakci, kdy motorka zbytečně nehrabe, pokud tedy vyloženě nechceš. Horší je v terénu těch více než 230 provozních kilo zastavit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Destroyer
Destroyer napsal 03.06.16 v 11:37 7b.

pre mňa prišiel Strom 650 celkom dobre postavená motorka, dobré jazdné vlastnosti, dobrý výkon, proste všetko OK. Hneď ako som prešiel 3 zákruty som chytal stupačku a tak tomu bolo po zbytok kopca. Brzdil som skôr ako obyčajne, ale toto bolo možno spôsobené aj tým že motorka nepatrila mne.
Neskúšal som s ňou terén, na ten mi príde málo robustná. Plne súhlasím s tvojou recenziou a presne viem ako si to myslel, ja by som to tiež inak nenapísal :)

kawa...pavel
kawa...pavel napsal 24.11.15 v 20:27

supr...jen bych chtěl jedno vysvětlit...ty vaše "emoce" co vám motorka dává, doprdele ty emoce nedělá ta mašina ale ten co na ní sedí a ty kydy o tom, že to "jen"jede...co by to mělo dělat?...emoce tím že se to rozesere na cestě, a ty se nasereš? Fakt mně baví tyhle výlevy. Strom není dokonalej, ale to není žádná mašina. A naopak každá mašina je dokonalá pro někoho. Pro tebe je to stelvio, který ve mně osobně vyvolává dávivej reflex...je to hnusný hnusný hnusný, ALE možná je to fakt supr motorka...tak ať ti to jezdí a na nás co z toho blejou neber zřetel, my to máme taky tak.

XLV
XLV napsal 13.11.15 v 20:43 10b.

Zábavně napsaná recenze, asi hodně subjektivní (což je dobře) a trochu mi přijde, že jde o pokus naštvat majitele a bezmezné obdivovatele stromů (a možná i všech japonců, tedy i mne (Varadero), ale fakt jen možná). Hláška přirovnávající zvuk motoru ke zvracení do pytlíku je bezkonkurenční. Celkové lehce provokativní vyznění recenze podtrhují podrážděné ohlasy některých majitelů předmětného stroje, kteří ten cizí názor ne a ne ustát A mimochodem, taky nevím, jak taková jebka mohla vyhrát ten alpen masters

Humusus
Humusus napsal 11.07.15 v 07:19 10b.

moc hezky napsáno

P0KY89
P0KY89 napsal 02.06.15 v 08:31 10b.

Recenze dobrá,užitečná. Už jsem přečetl snad 70 recenzí a začínal jsem věřit,že je to perpetum mobile :D. Koupím,vyzkouším,názor si vytvořím. 10 bodů chlape :D

Více komentářů



TOPlist