renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Babetta 228 (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Provaz1
Vloženo 3.5.2012
Aktualizováno 14.12.2012
Zobrazeno 8 061x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Celkem nevšední Babetta s typovým označením 228. První provedení babetty. Nijak jsem ji nesháněl, ale když se naskytla příležitost koupě za rozumnou cenu, tak jsem ji zařadil do své sbírky.

Více fotografii

První dojmy - Prostě pecka Většinou původní barva ale hlavně to jen tak nikdo nemá

Recenze

Tento moped mi byl nabídnut v rozebraném stavu, při koupi jiných dílů. Babettu jsem si prohlédl, ale nějaké velké nadšení mě nepostihlo. Večer jsem už nad ní tak nějako začal přemýšlet a nakonec jsem pro ní druhý den jel. (A vzal jsem s ní i torzo Jawy 05) Přivezl jsme ji jak mrchu na vozejku a řekl si, že je třeba, abych jí dal aspoň trochu dohromady. Začal jsem postupně umývat a konzervovat díl po dílu a montovat je na rám. I když jsem věděl, že některé díly chybí, podařilo se mi ji, aspoň provizorně, postavit na kola. Hned mi bylo jasné, že ji jen tak nerozpohybuji. Plán byl takový, že až ji složím, uložím ji a bude čekat na renovaci. Postupně budu shánět chybějící díly a až bude komplet, začne se s oživováním. Naštěstí všechny chybějící díly se asi dají nahradit z babetty 207. Chybí například osičky kol, plast před karburátorem, tranzimo, úchyty zadního blatníku, rozpěrka předního kola, aretace zadní brzdy- tedy snad všechny atypické díly jsou. Blatníky jsou sice dosti zrezlé a poškozené, ale myslím, že půjdou opravit.

Tento model je dosti propracovaný. Při prvním seznámením s tímto strojem jsem si všiml mnoha zajímavých konstrukčních řešení od kterých při konstrukci dalších známějších modelů opustili. Připadá mi, že je dosti kvalitně zpracovaná. U dalších modelů se již přikročilo k unifikaci dílů s Pionýry a celkově jednodušším výrobním procesům. Mohu zmínit např. dosti složitý rám bez odpružení, 19" kola, motor se přidělává šrouby bez matek- závit přímo v rámu, zajímavé uchycení blatníku s možností nastavení, přední vidlice bez manžet, silony proti zamotaní oděvu do zadního kola- na mém stroji chybí. Prostě jde o elegantněji vyhlížející moped, než jsou jeho následovníci. Myslím, že až s ním vyjedu, bude budit náležitou pozornost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fantomasbike
fantomasbike napsal 12.12.16 v 18:45 10b.

Hezká.Něco podobného jsem našel u známeho na hromadě šrotu.Jeětě neodpružená ale už s 16 koly.Ať se daří při renovaci

Kapustnak85
Kapustnak85 napsal 02.11.13 v 16:32 10b.

najraritnejší najkrajší typ babetty aký kedy bol vyrobený... a toto je nádherný kus... tiež máme 228ičku na povale, chcem ju renovovať teraz v zime, len škoda že nie sú na nej pôvodné kolesá a lak... :( dávam 10b bez debaty

Více komentářů



TOPlist