renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki AN 650 Burgman (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kopr1
Vloženo 6.1.2011
Aktualizováno 5.1.2016
Zobrazeno 13 799x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Super na cesty do prace, k vode, i na druhy konec Evropy. Pri predstave, ze jde o skutr, ma tezko uveritelny cestovni potencial.

Více fotografii

První dojmy - Je to velký,velký, velký, těžký, ale jede to docela slušně. Jestli jsou prskolety ála Kymco 500, nebo T-Max 500 nazývané maxiskůtry, tak Burgman 650 je maga-maxiskůtr. Tahle loď se neztratí ani vedle Goldwingu a běžné motorky vedle něj vypadají jako hračky :-)

Recenze

Osobne nevim, jak lidi ze Suzuki napadlo postavit cestovni model prave na bazi skutru, ale jiste je, ze tento napad znamenal zlom ve vnimani skutru jen jako prditka do mesta.
Vlajkova lod mezi skutry (a to mezi vsemi skutry) se vyrabi od roku 2001 a ve verzi Executive od roku 2004 (timto zdravim vsechny, co koupili "executiva" z Tipmota z roku 2003, ted je tam dalsi fake z 2004). Behem teto doby se nekonala zadna vyrazna zmena na koncepci skutru ani v oblasti designu a techniky, pritom je treba rict, ze B650 stale nema zadnou realnou konkurenci. Existuje jen jeden vyrazne silnejsi a rychlejsi skutr (italska GP800), ale zadny neni vetsi, lepe vybaveny a v celkovem souctu vlastnosti se k B650 zatim zadny model ani od renomovanych vyrobcu ani nepriblizil. Uz jen tyto fakty jsou v dnesnim hyperaktivnim svete na povazenou, vyrabet neco beze zmen devet let a porad byt na spici, to se opravdu podari malokdy. Diky tomu vznika jakesi moto-vakuum a jakmile nekdo hodla vymenit B650 za moto, malokdy ma na vyber neco jineho nez velky cestak od BMW, Hondy ci jinych. Male cestaky maji podobny vykon a dynamiku, ale jsou mensi a ne tak pohodlne, jine moto kategorie jsou pak veci osobnich preferenci. Sam nevim, na co sednu po Burakovi, o tom ale az na zaver.

B650 se vyrabel v zasade ve dvou verzich - normalni, bez nejakeho pridavneho oznaceni a lepe vybavene Executive (od roku 2004).
Executive ma na rozdil od normalni verze:
- Standartne zadni operka pro spolujezdce (pro ne-executive za priplatek)
- Tonovana zadni svetla
- Elektricky stavitelne predni plexi
- Jiny design zadnich plastu, coz se projevuje jinak umistenym hrdlem nadrze (na prvni pohled to pozna snad jen robot)
- Elektricky sklapena zpetna zrcatka
- 6 rychlostnich stupnu (pri manualnim razeni), ve verzi 2010 7 rychlosti a hromadu modu razeni (nevim k cemu)
- V pozdejsich verzich (2009) navic vyhrivani riditek, a ve verzich 2010 i sedla
- A hlavne ABS, diky tomu mensi predni kastlik (nachazi se za nim akcni clen ABS)

Pokud mate zajem o B650, neobracejte koruny a jdete rovnou do EXE - hlavne kvuli ABS. Ten pocit jistoty a stabilita pri brzdeni za to jednoznacne stoji.

Uz pri prvnim pohledu je jasne, ze se jedna o dost velky kus hmoty. Normalni motorky vypadaji vedle B650 ponekud male. Nebudu uvadet technicke udaje, ty se daji snadno dohledat na netu, odkazy uvedu na konci clanku.
Motor je plochy dvouvalec, kapalinou chlazeny, se ctyrventilovou technikou a elektronicky rizenym zapalovanim a vstrikovanim paliva.
Prevodovka je tvorena variatorem, ktery je ovladan elektronicky a diky tomu umoznuje i razeni pomoci tlacitek na levem riditku, nebo zmenu modu razeni z normalniho na sportovni (oznaceny jako POWER). Dale na zadni kolo se vykon padesati koni prenasi pomoci sesti ozubenych kol, ukrytych v zadnim kyvnem rameni. Jedna se tedy o koncepci nezavisleho zaveseni zadni kyvne vidlice, na rozdil od drtive vetsiny skutru, ktere maji motor v bloku s prevodovkou a zadnim kolem a ten se zaroven kyve se zadnim kolem. Tim konstrukteri snizili podil neodpruzenych hmot na zadni kyvce a z toho vyplyvaji velmi dobre jizdni vlastnosti.
Remen variatoru je kovovy a vubec cele ustroji je staveno s ohledem na kilometrovou vydrz. Je videt, ze cestovatelske sklony nema tento stroj nahodou a ze nevznikl jen jako pokus udelat nejvetsi skutr ale je zretelne zameren na hltani kilometru.
Manevrovani na miste je docela problem, pokud nema clovek postavu medveda, je vic nez jiste, ze se ta lod obcas polozi na zem. Nastesti jde jen o manevrovani na miste, pri jizde se veskera hmota kamsi vytrati a zustane dobre a lehce ovladatelny stroj.
Vzhledove neni co resit, tvary B650 jsou nekonfliktni i po deseti (!!!) letech od zahajeni vyroby. Mohutna predni kapotaz, velke plexi, dlouhe naslapy podel celeho stroje i pro spolujezdce, obrovske sedlo (muze byt i na obtiz, k tomu se dostanu) a bachraty zadek doplnuji detaily jako komplet zakryta riditka a digitalni pristrojovy panel. Zvlastni kapitolou jsou megalomansky pojata zpetna zrcatka. Kdyz jsem do nich poprve kouknul, malem jsem se ztratil - jsou jako dva monitory pridelane pod riditky a umoznuji opravdu perfektni prehled o deni za masinou. Bohuzel s mrtvym uhlem si neporadi, to ale neni nemoc jen u B650 a da se to prekonat doinstalovanim malych, extra vypouklych, zrcatek.
Palubni deska je tvorena hromadou mista, ve ktere je uprostred digitalni panel. Ten mi pripomina silene pokusy japonskych autodesigneru z poloviny osmdesatych let ve vozech jako Subaru Alcyone a jim podobnych. Vypada otresne, a ergonomie taky neni prehnane vymakana. Hodiny se v exe verzi daji prepnout na teplomer okoli, ale pouze tlacitkem u displeje, takze za jizdy je to problem. Stejne tak spodni radek zobrazuje dve denni a celkove pocitadlo kilometru a prumerne spotreby, mezi kterymi se prepina jinymi tlacitky u displeje. Uvital bych ovladani palubniho pocitace z riditek.
Displej sice vypada mizerne, ale citelny je perfektne jak ve tme, tak na primem slunci, zde nelze mit vyhrady.
Na riditkach opet ceka nezkuseneho mensi sok - je na nich takova hromada tlacitek, az prechazi zrak. Presto se vsak jen malokdy stane, ze dojde k prehmatu, ja nejcasteji pri vypinani blinkru troubim Zde bych se opet zastavil - blinkry maji sice skvele viditelne kontrolky, ale zadny akusticky signal, takze pri ceste v kolone neustale slysim "XXX blikas"... Nekdo to resi pridavnymi kontrolkami v zrcatkach, jiny zase pipakem, ja na to zatim kaslu. Ale zpet k riditkum - na leve ruce je ovladani prevodovky: Tlacito POWER k prepnuti do modu razeni s vyssimi otackami, tlacitko D/M k prepinani mezi automatickym (D) a manualnim (M) modem rezeni a tlacitka UP/DOWN, kterymi se daji manualne radit rychlosti. Dale je zde klasika - blinkry, neposlusne troubitko, ketre troubi jak stara skodovka, dalkove blikatko a prepinac dalkovky/potkavacky. U mne k tomu pribylo vyhrivani riditek a klic k PMR. Jestli dobre pocitam - 11 tlacitek /ha/
Na prave ruce je samozrejme ovladani plynu, tudiz se tam tezko umistuje jeste neco jineho. Oproti klasickemu chcipaku pribyly vystrazne blinkry a ovladani celniho plexi. I tak je obcas ovladani plexi neprijemne, hlavne pri ubrani pred nejakou krizovkou, kdy brzdim a zaroven chci shodit plexi dolu, at mam prehled. Nastesti jde plexi dolu velmi rychle, prakticky se da pouzivat jen uplne dole nebo uplne nahore. Obvykle jezdim s plexi dole, divam se na cestu nad nim a mam tak pekny prehled o deni na silnici a o povrchu. Jakmile najedu na rovny usek a zrychlim nad asi 90 km/h, davam plexi nahoru, coz snizi hlucnost na prijatelnou uroven a zaroven mi vitr prestane cloumat s hlavou. Pouzivam standartni plexi, vetsi bylo moc nahore a oci nevedely, jestli se divat nad, nebo skrz. Po vysunuti do horni polohy mne zase vitr tahal dopredu a bolelo mne za krkem.
Megalomanske sedlo je spise kreslem, neco takoveho se jen tak nevidi ani na velkych cestovnich strojich. Ridic ma k dispozici prdelni operku, ktera je nastavitelna v hodne velkem rozsahu, spolujezdec se muze oprit o pridavny kufrik, pripadne u verze EXE o standartne dodavanou operku. Vepredu se sedi kralovsky dobre, nohy se daji natahnout daleko dopredu a mista je pro mou postavu (175 cm) vic, nez mohu vyuzit. Vzdu je to trochu horsi - sedlo je tam moc siroke a pokud chci mit nohy na naslapech, jsem moc rozkroceny, ale zase spicky nohou smeruji moc k sobe. Diky tomu mne po delsi jizde vzadu boli nohy v kolenou a kotnicich. Podelny prostor je ale zase vetsi, nez se da vyuzit a tak se da behem jizdy menit poloha a cestovani je tak mnohem prijemnejsi. Pri vyssich rychlostech se vzduch za ridicem hned zavira a spolujezdec tak schytava napor vetru primo a celne, je proto dobre se na rozdil od ridice poradne navleknout i v horku (plati pro standartni plexi, jak je to s velkym nemam vyzkouseno). Spolujezdec sedi docela vysoko, diky cemuz ma pekny vyhled, zato ridic ma pri manevrovani a pomale jizde obcas te hmoty plne ruce...
Mega sedlo kryje otvor do podsedloveho prostoru, ktery sokuje i otrle povahy. Vejdou se sem dve velke vyklapecky, k nim 2l PET, plachta na moto, nepromoky, rukavice a lekarnicka. Nebo basa piv (bez basy samozrejme), nekolik 1,5l PET, chipsy, cinske polivky, bla bla bla, je to proste stehovak. Ja v nem do prace vozim batoh se svacinou a 17" notebookem a prislusenstvim bez nejmensich problemu.
Jizda je velmi pohodova. Po rozjeti se hmotnost stroje okamzite ztrati a diky nizko umistenemu tezisti se uz pri rychlosti chuze da manevrovat velmi pohodlne. Pri trose cviku se B650 otoci do U na dvou parkovacich mistech, slalom rovnez neni problem. Chce to jen nacvicit reakce motoru na ubrani a apridani plynu - to je misty ponekud kousave a je treba heftem hybat opatrne.
Ve vyssisch rychlostech se stroj necha hezky vodit mezi zatackami, jen na rychle preklopeni je treba mu trochu pomoci, nadrz mezi koleny chybi a nizke teziste je tu spise limitem. Kadopadne pokud je dobry jezdec (coz ja nejsem) muze zle zatopit kolinkarum, co vytahnou svou R1 jen v liche dny sudych tydnu pokud zrovna neprsi. Ne ze by byl Burgman az tak agilni a rychly, ale pri dobrem vedeni dokaze udrzet v zatackach az prekvapive svizne tempo.
Skutroidni koncepce je nejhure limitujici pri brzdeni - to stroj vyvolava dojem, ze se chce zaklapnout zadek k predku a pri prudkem brzdeni je treba si na zmenu geometrie podvozku zvyknout. Prava packa ovlada ovlada obe predni brzdy, leva jen tu zadni. Primlouval bych se za propojeny system a ostrejsi nastup. ABS funguje bezvadne a uz mi parkrat zachranilo kebuli.
Zvuk motoru - tak to je ucinena katastrofa. Smes prdeni, bzuceni a pisteni, ktera se ozyva od jedouciho stroje je asi nejhorsi zvukova kulisa pro jednostope motorove vozidlo v historii, i Babetta je na tom lepe. Videl jsem reseni u jednoho chlapika z Burgmanusa.com, ktery si nechal udelat nerezove svody a na jejich konce nasadil tlumice z SV650.
Je ale fakt, ze to je jedina opravdu vazna vytka k tomuto jinak skvelemu stroji.
Cestovani na dlouhe vzdalenosti neni zadny problem, pohodli je maximalni a jizda neunavuje ani po vice nez 900 km v kuse.
Jen motor by mohl byt na tu hmotnost ponekud vykonnejsi, prece jen 50 koni neni ve dvou a s bagazi zadny velky odvaz.
Spotreba se pohybuje od 4,5 do 6,5 litru / 100 km dle stylu jizdy a zatizeni.

Co bych rad mel jinak:

- Ergonomie palubni desky (analogove budiky, centrani displej, ovladani pocitace z riditek)
- Silnejsi motor (to asi nehrozi)
- Silnejsi brzdy (zkusim poresit pancerovymi hadicemi)
- Zvuk (no co se da delat)

Nova verze je v nedohlednu, takze budu zatim jezdit na tom, co mam, a doufat, ze se pan Suzuki vzpamatuje a vytvori pokracovani legendy, kde dopiluje a odstrani neduhy stavajiciho reseni aby tak vytvoril opet latku pro ostatni vyrobce na dalsich 10 let dopredu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CruiseT
CruiseT napsal 16.01.22 v 08:22 10b.

Super článek, děkuji.

Dr_Bozkov
Dr_Bozkov napsal 17.08.19 v 19:48 9b.

Výborně napsané, mám hodně stejných dojmů. Ještě trochu postrádám tempomat. Kluci z motorek té naší parádě říkají Iveco Dobře napsáno.

Jirka_Canon
Jirka_Canon napsal 31.07.18 v 15:40 10b.

Velmi dobře. Se vším souhlasím. Některé z drobností, které mě u B650ex K-8 také zlobily, pořešil model B650ex-z
Hezky napsaná recenze.
Jirka_Canon

fanmyto
fanmyto napsal 19.03.18 v 18:40 10b.

leon250
leon250 napsal 31.08.14 v 22:01

Prave som sa aj ja stal majitelom Burgoša a rad som si precital tvoju recenziu

Více komentářů



TOPlist